Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hanhiviikonloppu :)  (Luettu 373 kertaa)

Jussi

• Vieras
Vs: Hanhiviikonloppu :)
« Vastaus #15 : 09.10.06 - klo:23:44 »

Eilen Espoossa kans nähtiin melkoisia hanhiparvia. Siis merellä, kalastuksen lomassa.
Kuviakin on jos tässä vaan oppisi tätä hieonoa saittia käyttämään.
Jussi
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 10.10.06 - klo:10:38 »

Hienoa Lago,että olet kuviakin hanhista saanut..ehkä me olemme samoissa maisemissa pyörineet.Ja varmaan ollaan tavattukin?
Jussi uusi kirjoittelija tervetuloa tarinoimaan omia havainnoimisiasi ja muutakin mukavaa tänne muiden "friikkien" joukkoon.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #17 : 10.10.06 - klo:11:02 »

Kivat hanhikuvat, Lago  :-))
Samanlaisia otoksia minäkin sain kaukana olevista hanhista la ja su-retkillä.

Tervetuloa Jussi mukaan pönttöporukkaan :-))
Kirjattu

Kahluri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Päijät-Häme
    • Täällä
« Vastaus #18 : 10.10.06 - klo:15:39 »

Voivoi, eilen kuulemma meni täälläpäin hanhia ainakin 10 000 ja missasin koko shown!
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #19 : 10.10.06 - klo:16:06 »

Voi, meninpä sulta, Kahluri, suuri määrä hanhia hukkaan! Mutta aina ei voi olla siellä, missä olis kattottavaa!  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

lago

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 10.10.06 - klo:23:23 »

Kiitos Töyhtis, näinhän se on, vaikka hanhet on kaukana niin niitä haluaa ikuistaa :-)).
Oli se vaan eilen aivan mahtava hanhi-ilta [:-)], ymmärrän ett sua Kahluri harmittaa, kun sellainen määrä hanhia, etkä päässyt näkemään. Kuten Henri kirjoittaa, että voi kun sulta meni suuri määrä hanhia hukkaan.

Joo Telkkinen, varmaankin ollaan pyöritty samoissa maisemissa ja ehkä tavattukin. Oletko käynyt Hollolan Kutajärven lintutorneilla? Siellä tuli keväällä oltua aikas paljon. Ja nyt sit olen käynyt välillä niitä Kutajärven peltojakin tähyilemässä, ett näkyykö hanhia.

Kiva kun olet päässyt pönttöporukkaan mukaan Jussi, tervetuloa!
Kirjattu

Kahluri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Päijät-Häme
    • Täällä
« Vastaus #21 : 11.10.06 - klo:08:32 »

Onneksi kuitenkin näin sen ekan massamuuttopäivän jolloin meni 6000 hanhea  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 11.10.06 - klo:10:41 »

Juu Lago kutiksen torni/pellot on kuljettu moneen kertaan,alkukesästä ruskosuohaukkoja katsastelin molemmilta torneilta.Ja Tiirismaan laskettelukeskuksen rinteillä olen nyt viimeaikoina liikuskellut.Näin siellä isolepinkäisen ja teeriä viisi kipaletta...viime viikolla,ym. mukavia lintuja.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

lago

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 11.10.06 - klo:21:46 »

Jes, ensimmäinen hanhien massamuuttopäivä on varmasti ollut elämys [KIPPIS]

Siellä Kutajoen torneilla tuli kans ruskosuohaukkoja seurattua, ja sääksiä. On noi haukat ja sääkset vaan sykähdyttävä näky liitäessään taivaalla. Toissavuonna näin keväällä Kutajoella 8 uiveloparia, se oli elämys.
Enpä ole tajunnut mennä sinne laskettelurinteeseen. Kiitos Telkkinen vinkistä. Hyvä tietää, että sieltä löytää noin harvinaisia lintuja (teeriä en oo koskaan nähnyt, mut jos kohta näkisin [:-)] ). Pitääpä lähteä tässä joku päivä siellä käymään.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 11.10.06 - klo:23:19 »

Tänäänkin muuten meni aika isoja sepelhanhi parvia tästä ihan kotitaloni päältä.Kyllä niitä näköjään jokapäivälle riittää.Äsken kun olin lenkillä koirani kanssa taisi kaakkuri mennä kohti etelää,äänestä päätellen.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Kahluri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Päijät-Häme
    • Täällä
« Vastaus #25 : 15.10.06 - klo:14:54 »

Eipä hanhirynnistys ole vieläkään loppunut.. tänään näin yli 700 hanhea muuttomatkallaan. Varislintuja oli paljon liikkeellä
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 16.10.06 - klo:12:30 »

Eilen meni hanhia,joutsenia ja tänäänkin aika iso hanhiparvi meni vielä tässä ihan kotikulmillani.Veikkaisin metsähanhiksi,äänistä päätellen ainakin suurin osa.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.