Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 11.1.2010 Maanantai  (Luettu 1152 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 11.1.2010 Maanantai
« Vastaus #30 : 11.01.10 - klo:12:16 »

Kauniit lumiperhostoukan kuvat Mesikseltä ja Tiinan lumimaisemakuvassa huikaisevat värit  [:-)]
Sus noin hyvin suunniteltu ulkoilureissu on jo puoliksi melkein tehty  :-)) :-))

Niin onkii! Lähtisköhän ollenkaa? [:66] Jos tää riittäis... [?-/]

[:-DD] Kyl mä meen.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 11.01.10 - klo:12:41 »

Päivää...lauhtunut on kelit..joten nyt kelpaa lenkkeilläkin taas kerran oikein kunnolla.
Tiinalta, Mesikseltä kauniit talviset kuvat..ja Susun kissa kuva hellyytti oikein tosissaan
mielen.
Kaupunkireissu tehty..kävin kummitytön lapselle ristiäislahjan ostamassa..16 päivä pikkuinen
saa nimen.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #32 : 11.01.10 - klo:12:45 »

Nyt lähen safarille. [:59]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 11.01.10 - klo:12:51 »

Kiva lähtee töihin..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jaska

• Vieras
« Vastaus #34 : 11.01.10 - klo:13:05 »

Tapasin äsken postilaatikolla käydessäni isännöitsijän ja näin sähköliikkeen auton. Nyt kuulema huolletaan autopaikkojen sähkötolpat. Kielen päällä pyöri, "etteihän tuosta ole kuin runsas vuosi, kun asiasta ilmoitimme". Jätin sanomatta, olin kiltti.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 11.01.10 - klo:13:11 »

Jaska olikin kiltillä päällä  [:-)]. Osaisinpa itsekin olla. No, kyllä minä vieraille olen ihan kiltti, mutta kotona joskus kiltteys unohtuu  [:17] :-))

Kiva on tosiaan lähteä liikenteeseen Telkkisen kuvassa olevalla autolla. -Ehkä joskus keväällä..........  :-))
Mutta minä lähden nyt liikkeelle koiran kanssa. Sitä ei tarvi kaivaa lumesta  :-)) (se tulee sieltä itse  :-)))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 11.01.10 - klo:13:32 »

Nonni nopsastihan se safarimatka luonnistui. Pitää mennä vielä takas, lumitöihin.

Tuolla käväsin. Tolpassa just ja just havittavissa melkein syödyt talitangot. Hiukkasen oli sapuskaa noissa muovikuorissa.

Siellä köllöttelee uusi. Lunta oli yli 70 senttii.

m.o.t.

T.O.T.T.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #37 : 11.01.10 - klo:14:24 »

Mesis: Sen verran sanoin, että "hyvä, kun vihdoin jotain tapahtuu !"  [:17] Pakkohan se oli, kun isännöitsijä niin hövelisti toivotti hyvää alkanutta vuotta...
Silloin, kun olin töissä ja väsyksissä, tuli purettua ehkä herkemmin perheeseenkin, nyt musta tuntuu, että jupisen vain itsekseni tai sitten kirjoittelen tänne valivali-ketjuun teidän  iloksenne/harmiksenne !  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 11.01.10 - klo:14:30 »

Onks teidän mielessä tässä lauseessa jotaki järkeä: "Keitä ainekset kokoon heikolla lämmöllä jatkuvasti sekoittaen noin 25 minuuttia. Älä anna kiehua." [:-I] Miten voi keittää ilman, että kiehuu ? [:-I]

Heh, etsin netistä dippikastikeohjetta kananuggeteille. No en mää tuota muutenkaan alkais tekee, siis EN AIO seisoa hellan vieressä kahtakymmentäviittä minuuttia sekoittamassa KOKO AJAN. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 11.01.10 - klo:14:41 »

Tänään tuli käytyä hiihtämässä ja samalla testaamassa joulupukin tuomaa kirvestä (oonkohan sit ollu tuhma vai kiltti  [:-DD] ) ja uutta nokipannua kokeilemassa. Oli hyvät kaffeet  :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #40 : 11.01.10 - klo:15:30 »

Iltapäivää! [:-)]
Täällä oli vielä aamusta tänne iltapäivään asti aurinkoista, mutta nyt on pilvistä jo.
Mittarissa viime yön alin lukema oli -9,4 astetta ja nyt -6,9 astetta.

Asioilla oltiin tänään ja nyt vasta otettiin joulukuusi pois. :)
Joitakin ikkunavaloja jätän vielä, niin saa pimeinä iltoina niitä poltella. Myös lämpökynttilöitä tulee vielä tammikuun ajan poltettua ainakin viikonloppuisin.

Ihania kuvia oli tässä ketjussa! [:-)]

Muuten on tämä ketju vielä lukemati.

Mukavaa maanantaita joka pönttöön!   [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 11.01.10 - klo:16:13 »

Kohta alkaa ykkösellä "Kuukkeli, metsän emäntä". Pitää mennä katsomaan.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #42 : 11.01.10 - klo:16:18 »

Tämäkin pönttö on taas kotiutunut. Kylläpä tähän arkeen paluussa olikin kaikenlaista ja päivä vierähti ihan huomaamatta.
Parhaillaan ovat vesijumppakaverini lopetelleet, en siis ole nyt mukana.

Lintuja oli tosi runsaasti pihapuissa ja ruokailemassa kun siellä kävimme. Keltasirkkujakin varmaan kolmisenkymmentä. Kauraa oli riittänyt, näkyy vaan pupun jälkiä, käy taas öisin ruokailemassa ja tykkää samoista eväistä kuin keltasirkutkin. Talipötkylät kävivät myös kaikenaikaa kaupaksi, eivät olleet niin kivikovia kuin pakkasilla, pienikin tirppa saa niistä nyt jotain irti.
Käpytikkoja ei näkynyt, olen jo aiemminkin kaipaillu, syksymmällä olivat aina paikalla. Toivottavasti ovat vaan löytäneen paremman ruokinnan ja tulevat taas joskus.
Vesijohdotkaan eivät olleet jäässä. Toistaiseksi siis kaikki hyvin.  [:-)]

Ruokintareissun jälkeen olinkin reipas ja tein runsaan tunnin lenkin.
Tuntuu todella kivalle kun tarkenee lähteä ulos, ne pakkaset saivat kyllä meikäläisen pysymään visusti sisätiloissa.

Ihana toi Susun kisu & lämpöpatteri. [:35]

Telkkisen kuvassa olevan auton omistaja todella saa puuhastella hetken ennen ajoon lähtöä.  [:-(]

Jaska, oletteko todella maksaneet vuoden sähköstä vaikka sitä ei ole tolpasta tullut ? Kyllä jo olikin aika vaihtaa isännöitsijää.

Kylläpä Susulla onkin lunta runsaasti.  [?]
Me mittasimme tänään täällä talvipöntöllä sekä myös kesämaisemissa.
Molemmissa, avoimella paikalla jossa ei mitään kinostusta ole, saatiin samat lukemat, 31 cm. Ihan riittämiin sekin. [:-)]

Kuukkelia katsomaan täälläkin.  [:59]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #43 : 11.01.10 - klo:17:00 »

Kotona taas  [:-)]
Ja mukavasti pitkä aherrusviikko alkanut. Pilvistä, harmaata ja tyyntä on ilma ollut kokopäivän, pakkasta vain -2,5 astetta.
Kohtapuoliin varmaan hiukka ulkoilmaan ... [:-)]

Kivoja talvisia kuvia olette päivän ketjuun laittaneet  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 11.01.10 - klo:17:01 »

Aamulla ei päässyt nettiin ja jäi huomenet toivottamatta.
 Päivä hurahti töissä hetkessä ja työkaveri ilahdutti kilon paketilla kuhafilettä, pulet siitä jo paistettiin ja puolet meni pakkaseen.  
On kuin satumaassa kävelisi, sellainen tunne tulee talvisesta maisemasta, pimeäkään ei tunnu pimeälle, kun on niin valkoista .
Kirjattu

Sivu luotiin 0.32 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.