Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Osaatko olla yksin?

En oikein, haluan olla kiinteästi ystävien/kaverin/puolison kanssa
- 0 (0%)
Haluan silloin tällöin olla yksin, mutta kuitenkin mieluummin ystävien/kaverin/puolison kanssa
- 15 (40.5%)
Fifty-fifty, puolet aikaa yksin, puolet jonkun kanssa
- 9 (24.3%)
Aika paljon mieluiten yksin
- 10 (27%)
Kaipaa lähes jatkuvaa itsekseni oloa
- 2 (5.4%)
En koskaan halua olla yksin
- 0 (0%)
Haluan olla vain ja ainoastaan yksin
- 1 (2.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 31

Kirjoittaja Aihe: Yksin olo - gallup  (Luettu 1964 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Yksin olo - gallup
« Vastaus #30 : 20.01.10 - klo:14:46 »

Olen hyvin seurallinen ihminen eli viihdyn ystävien ja ylipäätään ihmisten parissa..joskin
nautin myös yksinolosta aina sillointällöin [:-)]
(söpö avatar Kaarinilla)
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 20.01.10 - klo:15:10 »

Jeps Mesis, nääs miehet vois joskus oppia, että halaaminen ja "muut metkut" ei oo välttämättä ihan sama asia. [:-DD] Tietysti miehiikii on monenlaisiikii. [:-)] :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 20.01.10 - klo:15:19 »

Nii onkii  :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #33 : 20.01.10 - klo:15:29 »

Mä en ole varsinainen "halaajaihminen". Ystävien kanssa tulee
halailtua sillointällöin, tavatessa.
Suvussa ei ole ollut tapana halailla, ei edes onniteltaessa. Sukuuni olen tullut  [:-I]

Kyllähän sitä aina toisinaan toivoisi, että olisi joku jonka olkapäätä
vasten voisi itkeä, silloin kun maailma oikein potkii päähän.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #34 : 20.01.10 - klo:16:40 »

Jooh, vastasin, että jonkun verran haluan olla yksin, mutta mieluiten toisen kanssa. En ole koskaan elänyt yksin. Jo kakarana totuin että aina oli ympärillä sisaruksia. Sitten kun lähin kotoa, asuin aina yhdessä jonkun siskoni kanssa. Sen jälkeen oman perheen kanssa.
Vasta aikuisempana on tullut se tarve olla välillä itsekseen. Mutta usein akkujen lataamiseen on riittänyt se, kun menen metsään ja kuljeskelen siellä tunnin tai kauemmin.  Halaan vaan oman perheen jäseniä, mutta sisarusteni kesken ei ole ikänä ollut sitä tapana.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #35 : 20.01.10 - klo:16:43 »

Silloin tällöin on kiva olla yksin vähän pitempäänkin. Lasten asuessa kotona, nautin valtavasti yksinolosta.
Nautin vieläkin, mutta kun olemme kahdestaan, saan tahtoessani muutenkin puuhailla ihan rauhassa. :-))
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #36 : 20.01.10 - klo:17:27 »

Äänestin silloin tällöin yksin... vanhemmiten on tullut yhä enemmän sitä tarvetta jostain syystä.
Olis ehkä voinut laittaa fifty-fiftynkin, ei vaan ole mahdollista.

Halaukset on meillä suvussa tapana aina kun nähdään ja hyvien ystävien kesken myös. Lintukaveritkin halaan aina, kun on pidempi katkos tapaamisten välillä. Yksi hyvä ystävättärenikin on tottunut vuosien myötä halauksiin  [:-)] Suvussa tosiaan halataan kaikki niin miehet kuin naisetkin sekä lapsoset myös.
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 20.01.10 - klo:18:06 »

Osaan olla yksin ja viihdyn joskus enemmän yksin kuin seurassa. Vastasin fifty-fifty, koska puolet ajasta tulee oltua muiden kuin itsensä seurassa.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #38 : 20.01.10 - klo:18:43 »

Haluan silloin tällöin olla yksin, mutta kuitenkin mieluummin ystävien/kaverin/puolison kanssa.

Nykyään tämä yksinolo on aika kortilla kun kotona on koko ajan perhe ympärillä ja töissä työkaverit.

Toisaalta mulla on tunne että olen aina yksin/yksinäinen vaikka ympärillä olisi paljonkin ihmisiä.
En oikein tunne koskaan kuuluvani mihinkään,aina vähän ulkopuolinen ja ylimääräinen..
Siis yksinäinen yhdessäkin. [:-I]
Kai siihenkin on vaan totuttava. [:´((]
« Viimeksi muokattu: 20.01.10 - klo:18:59 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 20.01.10 - klo:20:02 »

Fifty-fifty, puolet aikaa yksin, puolet jonkun kanssa.

Olen aina tarvinnut omaa rauhaa, jo lapsena, mutta seuraakin tarvitsen sillee sopivasti  [:-)]

Halaamisen olen oppinut vasta aikuisena ja nyt se sujuu melko hyvin.

Vanha sanonta: on ihanaa olla yksin, mutta ikävää jäädä yksin, pitää minusta paikkansa.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #40 : 21.01.10 - klo:11:29 »

Kakkoskohdan valitsin,vaikka olen aina ollut sellainen yksin haaveilija,runotyttö.
Kuitenkin haluan olla ystävien ja puolison seurassa.
Osaan olla yksin ja kaksin.  :-))
Sanonta: "Parempi yksin kuin pahasen kaverin kanssa" pitää jotensakin paikkansa mun elämässä.
Ei meillä lapsuudessa halattu,ei se ollut silloin tapana.
Nykyään halaan mieluusti. Äitiliinin halaan aina tullen mennen.Miehen kanssa halataan myös aika usein ilman muita ajatuksia.   [:-I]
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #41 : 27.02.10 - klo:21:57 »

Fifty-fifty.
Työelämä jo pelkästään on sellaista, että vastapainoksi on suoranainen tarve yksin oloon (huom. ei yksinäisyyteen).
Suorastaan nautin omasta ajasta, hiljaisuudesta, kiireettömyydestä ja rauhasta. Jopa päivittäin, pienikin hetki riittää.
Huomaan myös iän myötä tämän yksinolon tärkeyden korostuneen, miten nautinnollista se voi olla.

Ja toisaalta taas pidän työstäni juuri sen takia, että asiakastyötä, paljon työkavereita ja asiakkaita. Ja ihmiset ovat mielenkiintoisia. Uusiin ihmisiinkin on mukava tutustua.
Pidän retkeilystä myös ystävien kanssa ja on paljon muitakin asioita joita ei halua tehdä yksin.
Tarvitsen myös muita ihmisiä, ihan yksin eläjäksi minusta ei taitaisi olla.
Perhe ja erilaiset ystävät ovat suuri rikkaus.

Siis fifty - fifty. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #42 : 27.02.10 - klo:21:59 »

Minä taas olen jäyhä satakuntalainen, enkä halaa koskaan ketään. En ikinä olisi voinut halata äitiä, isästä puhumattakaan. En edes omaa lastani enää aikuisiällä. Olen varmaan poikkeus teidän porukassa  [:-(], mutta itse en voi tälle asialle mitään.

Mä olen myös satakuntalainen ja mulle halaaminen on vierasta, vaikka sitä harrastankin. Se vaan ei ole luontevaa!  [:-I]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #43 : 27.02.10 - klo:22:04 »

Meidät tuntevat varmaan ovat huomanneet, että me ollaan Pasin kanssa kuin paita ja peppu- aina yhdessä. MUTTA kyllä mä kuitenkin nautin yksinäisitä aamupäivistä, kun Pasi on lähtenyt töihin ja mä saan hyvällä omatunnolla pönttöillä ja keitellä toisen kupillisen pikakahvia ja kukaan ei vaadi multa mitään.  :-))
Joskus mä meinaan suorastaan tuskastua, että eikö tuo tajua lähteä töihin  [:-DD]

Töissä mä tykkään jutella työkaverien kanssa. Yksinäiset yövuorot on mulle myrkkyä sen takia, kun mä pelkään mörköjä ja sairaskohtauksia ja portaista putoamista ja ihan kaikkea  [NUT]

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #44 : 27.02.10 - klo:22:12 »

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.3 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.