Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvakirjojen tekemisestä  (Luettu 1098 kertaa)

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
Kuvakirjojen tekemisestä
« : 21.01.10 - klo:22:06 »

Millaisia kokemuksia Pönttölän kuvaajilla on?
Minä olen opetellut kuvakirjan tekemistä Ifolorin kautta ja sellainen on nyt viittä vajaa valmiskin.
Teen sen ystävälleni lahjaksi Gambian matkastamme [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kuvakirjojen tekemisestä
« Vastaus #1 : 21.01.10 - klo:22:08 »

Paraikaa työn alla...mä käytän tuota BOD-kustantajaa...saa myös kirjakauppoihin samalla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #2 : 21.01.10 - klo:22:22 »

Paraikaa työn alla...mä käytän tuota BOD-kustantajaa...saa myös kirjakauppoihin samalla.

Se taitaa olla ammattilaisille? Sinähän olet tehnyt kirjoja myyntiin[:-)]
Itse innostuin kovasti kuvakirjan tekemisestä. Niitä kirjoja on varmasti mukavampi näyttää ystäville ja kiinnostuneille, kuin koneelta esim satoja matkakuvia... [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 21.01.10 - klo:22:30 »

Se taitaa olla ammattilaisille? Sinähän olet tehnyt kirjoja myyntiin[:-)]
Itse innostuin kovasti kuvakirjan tekemisestä. Niitä kirjoja on varmasti mukavampi näyttää ystäville ja kiinnostuneille, kuin koneelta esim satoja matkakuvia... [:-I]

Harrastelijahan mä  [:-)]... katsoin tuota ifoloria...halvemmat aika rajoitetut, mutta sitten kalliit taas parhaat. Tuota PremiumBookia kyllä joku luontokuvaaja kehui. Ehdottomasti kannattaa teettää jos ihan vähäisiä määriä haluaa. Yhden tai pari.
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #4 : 21.01.10 - klo:22:47 »

Kiitos vinkistä. Pitää katsoa minkä mä valitsin :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #5 : 22.01.10 - klo:00:19 »

Olen varmaan jossain maininnutkin että minäkin jossain vaiheessa tein pari kuvakirjaa meidän Onnista sekä yhden mieheni isän hautajaisista.  Nämä silloisella Ificolorilla nykyisellä Ifolorilla. Olin niihinkin räpellyksiin tyytyväinen.
Minusta kirjat ovat hyvätasoisia sekä sidonnalta että paperilaadulta. Ainakin minä tykkään kovasti.
Paljon kestävämmät kuvat kuin jos kuvia liimailisi albumiin.
Ja laadulla tarkoitan tietenkin ajatellen edullista hintaa.
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 22.01.10 - klo:08:43 »

Oon teettänyt pari kirjaa Ifolorilla
SmartBook, A4 pysty, 96 sivuisena ötökuvista ja DeluxeBookin Teneriffan reissusta.

Ihan hyvin ovat ainakin kestäneet ja kuvatkin ihan hyvälaatuisena tulleet siihen.

Nyt olen ajatellut testata Kuvatkirjaksi-palvelua: http://www.kuvatkirjaksi.fi/
sieltä saisi esim. A4 Select kirjan 40-sivuisena 44.70€, kovilla kansilla ja omasta kuvasta kansipaperit.
Lisäsivut 43 senttiä kappale. Ensitilausesta saa 15% alennuksen.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 12.02.10 - klo:23:07 »

"Lintuja Sallasta - poimintoja bongarin päiväkirjasta" lähti painoon...saas nähä.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 12.02.10 - klo:23:13 »

Ifolor tuntuu ainakin helpolta käyttää jotenkin vain alun tutustumisen jälkeen ei ole saanut mitään aikaiseksi...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #9 : 13.02.10 - klo:10:04 »

Olen saanut postissa jo kuvakirjat ystävälleni ja se onnistui oikein hyvin. Moni kuva oli jopa edukseen kansiossa. Innoissani annoin sen jo ystävälleni ja hänkin ilmiselvästi piti siitä. Malli oli  vaaka Deluxe muistaakseni.
Lipsuksiakin sattuu, yhdet kuvat oli ns. irrallaan ja olin unohtanut korjata hotellimme kilpikonnan kuvan sivulle vaikka piti. Noh, ekaksi kirjaksi ihan yes!

Toinen kirjanen, pieni,neliskanttinen oli itselleni. Siinä oli kuvia kaijan ja pasin kuvaamista linnuista, jotka halusin muistokseni itselleni, tyylin mitä tulikään nähtyä. Olen saanut luvan tietysti kuvien käyttöön.
Kansiossa on myös kuvia puista, maisemista ym yksityiskohtia matkan varrelta, luonnosta.
Yllättävän hyvin onnistui nämäkin, kansio on tietysti luettelomainen, johon olen itselleni lisännyt lajien ENGL. kieliset (huom. kaija ja pasi [;-)]) nimet jotta oppisin niitä ja lisäksi suomenkieliset...

Lähipäivinä varmasti saapuu oma kuvakansio, matkatarinani Gambianmatkasta, joka on muhkea 96 sivuinen De Luxemalli.
Saapi nähdä miten tämä onnistui....
Suosittelen em kuvakirjanteko-ohjelmaa, selkeä ja helppokäyttöinen - ensimmäisen tekemiseen meni aikaa, mutta opein sen sentään ihan itse, joten ei se vaikea voi olla!  :-))
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 14.02.10 - klo:21:03 »

Tuloo kiirus. Ifolorilla näkyy olevan kirjat alessa 16.2. asti - 15%. Pitää tunkea itsensä kylään pojalle nopean nettiliittymän äärelle.
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 14.02.10 - klo:22:30 »

Pienennettyjen kuvakuvin joista tarkoitus tehdä normaali matkakertomus siirto onnistui joskus koneelle helpolla, ja sieltä taas etsin mukavaa kansikuvaa siihen jumiuduttu vaikka kansikuvan voisi valita viimeiseksikin...

Sitten yritys siirtää kaikki skotlannin kuvat isommissa koossa ilman pienennöksiä kannettavalle koneelle olikin nyt liian vaikeaa unohtunut jo miten sen kansion sai siirrettyä ulkoiselta kiintolevyltä koneelle, täytynee yrittää taas joskus
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #12 : 02.03.10 - klo:21:39 »

Mun kuvakirja Gambianmatkasta on valmistunut jo aikoja sitten. Ihan hyvä siitä tuli. Aina on tietysti parantamisen varaa, sillä muutaman sivun ois voinut suunnitella vähän paremmin. Muuten kuvanlaatu ja muu ok. Tyytyväinen olen [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #13 : 27.03.10 - klo:19:51 »

Me päästiin näkemään Parus Majorin kuvakirjat ja ne oli upeat! Oli kiva nähdä itsensä kirjassa  [:-DD] ja omia lintukuvia tietty myös!
Tuossa viereisellä koneella Pasi just testailee Ifolorin kuvakirja-ohjelmaa!  [;-)]

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #14 : 28.03.10 - klo:20:24 »

Kiitos kehuista [:-)] Kirjaa oli kiva tehdä, kun sen oppi! On oikein hyvä lahjaidea ja matka, hää ym kuvista saa mukavan kokonaisuuden itsellekin muistoksi. Suosittelen.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.