Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 01.02.10  (Luettu 938 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Maanantai 01.02.10
« Vastaus #48 : 01.02.10 - klo:16:28 »

Juu, huomasin et meillä ajatukset kulki samaa rataa. [:-DD]
No, hummeri tai hummeri, kalliita ne on molemmat ja sopii lottovoittajan ostoslistalle.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 01.02.10 - klo:16:37 »

Tiina ratkaisi salaisuuden. [KIPPIS] Emmä sitä autoo  [?-/] mut tuossa minun kuvassa oli kyl nätin värinen. Ja niin oli Tiinankin kuvassa. :-))
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #51 : 01.02.10 - klo:17:16 »

Lenkki järven jäällä. Oli pehmeetä lunta, vaikka oli kelkalla jäljet avattu.
Onks lunta luvattu lisää?  [:-I]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #52 : 01.02.10 - klo:17:46 »

Iltaa! [:-)] [:-)]

Ulkona on pilvistä ja -7 astetta. Helmikuu alkoi leudossa säässä. Tänä talvena leuto meinaa -1...-10 astetta pakkasta.

Lintuja kävi laudalla vielä hämärän aikaankin. Orava on käynyt myös, jälkiä on rappusillakin.
Jaaha, täällä sitä arvuutellaan lottomiljonäärin henkilöllisyyttä. Oli kuka oli, meni voittajalla loppuelämä sekaisin, ei oo rahasta pulaa ei. Kyllä tännekin lottovoitto kelpais. [:-)]

Hyvää helmikuun ekan päivän iltaa! [:45]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #53 : 01.02.10 - klo:21:00 »

Meillä sataa "hiukan" lunta. Asiointimatkani oli "mielenkiintoinen", jota sanaa eräs rakas ystäväni juuri käytti... eikä vähiten lumentulon takia...

Kassakuitti kahden hengen yhteisistä iso-ostoksista ja apteekissa käynnistä oli n. puoli metriä pitkä. Ostoksia oli kiva pakata kassalla yksin, ne täyttivät kassahihnan molemmat puolet, tuli hikikii eikä vähiten syystä viihdevuodet. Huikkasin takana jonottaville, että tässä menee ikuisuus. Tajusivat vaihtaa jonoa vaiheessa, jolloin olivat kanssani samaa mieltä.

Neljää tiukkaan ja tiiviisti pakattua muovikassillista + kaksi isoa vessapaperipakkausta sisältävää kärryä oli kivaa työntää lumipyryssä, paksussa lumessa kaupasta supermarketin parkissa olevalle autolle. Kuski tuli mukaan työntämään ja saatiinkin kärry perille kahdestaan. Oho!

Keli oli ihana! Ruuat pääsi perille äidilleni, jonka jälkeen teimme kapeilla, lumisilla, pimeillä, liukkailla maalaisteillä seikkailumatkan vieraalla seudulla postiin. Paketti anneettiin kuin annettiinkin minulle, koska minulla oli passi ja valtakirja. Sitten takaisin viemään sitä äidilleni samaa reittiä. Hups. Yhtäkkiä reitti ei ollutkaan sama! Päädyimme vieraan omakotitalon pihaan alamäkeä. [:-I] Auto juuttui takaisin mennessä ylämäkeen. No meni se toisella yrittämällä ylös asti, kuten äitini pihasta lähtiessäkin. Silloinkin juutuimme ylämäkeen. No sitten pähkäiltiin vaan neljääkymppiä ajellessamme, että mistäs seuraavaksi käännyttäisiin. Lumisokeilla silmillämme koetimme tähytä missä tie kulkee, kuskin puoleinen pyyhkijänsulka brakasi, piti pysähtyä putsaamaan se. Ennen sitä hän yritti katsella minun - pelkääjän - puoleisesta ikkunanosasta, mutta se osoittautui hieman hankalaksi. Mutta onneksi saimme paketin haettua! Se nimittäin sisälsi minun joululahjani! Olin siinä vaiheessa jo melko väsynyt, mutta jaksoin toki odottaa, kun äitini avasi laatikon - sainhan joululahjan!

Maisemat olivat ihanat. Sankan pyryn läpi auton pitkillä valoilla hahmottuivat katkeamaisillaan olevat lumiset puut. Jylhää! Suomen talvi on kertakaikkisen ihana! Pikku jännitys ja piristys elämään ei ole koskaan pahitteeksi ja se onnistumisen tunne, kun löytää itsensä periltä eikä ojasta. Elämä on ihanaa!

Kunnon talvia kaipaan jatkossakin ainakin seuraaviksi kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Koskaan ei tule pitkästyttävää Suomen kunnon talven aiheuttamien yllätyksien ja elämyksien keskellä.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #54 : 01.02.10 - klo:21:09 »

Susulla onkin ollut oikein seikkailupäivä.  [:-)]
Maaseudulla lähes aina asuneena, ja kyläteitä kulkeneena ei ole vaikea kuvitella tunnelmia. Aavistan myös kuskina toimineen tuntemuksia.  [:67]
Hyvää Joulua Susulle !  [:-DD]
Oletkin ollut todella kiltti kun lahjoja vaan pukkaa vielä helmikuullakin..........
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 01.02.10 - klo:21:16 »

Jeps, annulix, tai sitten lahjat ovat vaan erittäin ajoissa saatuja, onhan tässä vielä näitä "joulunaluspäiviä"... [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #56 : 01.02.10 - klo:21:23 »

Jeps, annulix, tai sitten lahjat ovat vaan erittäin ajoissa saatuja, onhan tässä vielä näitä "joulunaluspäiviä"... [:-DD]
Niin, ajattelin kyllä kysyä minkä vuoden lahjasta oli kyse.  :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #57 : 01.02.10 - klo:21:42 »

Myöhäisehtoota  [:-)]
ja ihan kivasti alkoi helmikuu  [:-)], tänään ei ole satanut luntakaan  :-O, mutta huomenna kaikki voi olla toisin, meinaan lumen suhteen [:-I]
pakkasta nyt -9,1 astetta.
Viirustorjunnat uusittu koneelle ja hiukka levyä eheytetty, nopsaan se aika taas aherruksen jälkeen vierähti.

Kauniit kuvat jaTalta ja Evikseltä  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #58 : 02.02.10 - klo:09:47 »

Se nyt jäi kovasti vaivaamaan että mitä Sus sai joululahjaksi. [:-I] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #59 : 02.02.10 - klo:11:36 »

Mie sain lahjaksi marimekon pari nättiä pussukkaa ja vaaleensinisen vetoketjullisen fleece-pusakan ja ripsivärin ja shampoota ja saippuaa. Yves Rocherilta oli se äiteen tilaama paketti. Sitä en tiedä miten hän oli onnistunut käskemaan tilatessa heitä paketoimaan ne marimekon pussukat joululahjapaketiksi. Ne oli joulupaketissa, ku  äiti otti paketin sieltä pahvilaatikosta. :-))

Kerran mulla kerrostalossa asuessa soi ovikello... avasin ja sieltä tuli vieras mies, joka sanoi olevansa joulupukki. [:-DD] Isäni oli PUHELIMELLA ostanut mulle joululahjaksi stereot ja oli käskenyt viedä ne suoraan mulle ja sanonut, että kun mä avaan oven, niin PITÄÄ sanoa, että "täältä tulee joulupukki". Niin tämä mies sitten sanoikin ja kantoi stereot sisään. [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.195 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.