Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koulun laulukokeet  (Luettu 680 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koulun laulukokeet
« Vastaus #30 : 05.02.10 - klo:16:01 »

Paras tapa on jos "joutuu" esiintymään..ottaa ritolat.Kuuluu minun taktiikkaani :-)) nykyään.

Sama täällä  :-))
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #31 : 05.02.10 - klo:19:13 »

Pari vuotta sitten oli mulla laulukoe. Hyvin meni, sain 8 laulusta. Eli ääneni on suurin piirtein hyvä. :-)) [:-)]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #32 : 05.02.10 - klo:19:15 »

Hirveetä....Pienet sammakot,pienet sammakot ,,,,,, Ja hirvee musiikinopettaja luisevine sormineen! [:´((]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #33 : 05.02.10 - klo:21:01 »

Sama juttu, kuin monella on ollut, laulamaan joutui pulpetin vieressä ja kyllä sitä vähän jännitti silloin. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 05.02.10 - klo:21:19 »

Ala-asteella ensin laulettiin luokan edessä sellaisen ison kartan takana ja myöhemmin saimme mennä opettajanhuoneen komeroon laulamaan kelanauhurille. Jännitti kyllä, mutta sain seiskan. Yläasteella lauloimme musiikinluokan komerossa opettajalle. Silloin ei enää jännittänyt niin paljon ja sain todistukseen 8. Numeroon vaikutti myös musiikin teoria, jossa en kovin kummoinen ollut, mutta nuotit tuli opittua. Ya:lla saimme itse valita laulun, mutta a-a:lla opettaja aina määräsi.

Luokallani oli myös koko kouluajan poika, joka ei osannut laulaa vaan puhui laulun.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #35 : 06.02.10 - klo:10:26 »

Kansakoulussa piti luokan eteen laulamaan. Yläasteella
eri huoneesssa, vaan open kanssa.
Mua ei kansakoulussa häirinny yhtään, vaikka piti luokan edessä laulaa.
Mutta silloin mä olinkin kova esiintymään, olin kuorossa, ja näytelmäkerhossa.
Toista se oli sitten yläasteella. Murrosiän jälkeen en enää halunnu esiintyä laisinkaan.
Nyt vanhemmiten, taas vähäsen esiintymistä esiintyy  :-)) noiniinku karaokehoilannan muodossa.  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #36 : 06.02.10 - klo:11:04 »

Niin, ja sit piti vielä kehumani, että niinkauan kun todistuksessa oli aineena, Laulu, niin
numero oli 10. Sitten kun aineena oli Musiikki, niin numero oli jotain muuta  :-))

Muutama vuosi takaperin, piti kokokansan edessä esitellä Portfolionsa. Ja siinä sitten
vastailla, portfolion vastaanottajien,  kysymyksiin. Se oli jotain Kauheeta  [:4] 
Vieläkin nään painajaisia  [:67] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #37 : 06.02.10 - klo:12:05 »

Meillä mentiin ulos tai eteiseen ja jokainen tuli vuorollaan laulamaan opettajan eteen. En tiedä olisko haitannut, jos muut olisi kuulleet, kun en huonompia laulajia ollut, taisi olla yleensä yhdeksän.

Muistojen verestämiseksi yksi vanhan ajan koululaulu.
http://www.youtube.com/watch?v=wp6m5BRQBrY&feature=related
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #38 : 06.02.10 - klo:17:50 »

Pulpetin vieressä seisten sai laulaa ja oli se kamalaa. Miksköhää nykysin ei enää lainkaan kamaloita laulaa, vaikka muutkuuntelee
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 06.02.10 - klo:18:00 »

Mulle putkahti mieleen, että kansakoulun laulukokeissa  vapaavalintaisena lauloin usein "On maista kaikista sittenkin" ja "Miks leivo lennät Suomehen.. "
Miten mä en muista ollenkaan, et meille ois neuvottu nuotteja?  [:-I]  Toki avaimet ja sellaiset, mut ei niitä käytännössä käytetty.
Mulla on oma nuottiversio ollut muksusta lähtien.  Pisteillä merkkasin ylä ja alaäänet ja niitä seurasin.  Hyvin pelitti.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.223 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.