Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Turkistarhaus  (Luettu 2020 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #45 : 19.02.10 - klo:19:05 »

Onpa tulinen aihe!
Jos nyt jotain uskallan sanoa, niin mielestäni turkistarhaus on täysin tarpeetonta. Kukaan ei voi väittää tosisaan, että noilla eläimillä olisi inhimilliset olot. Ja ne kärsivät vain sen takia, että ihminen on ahne ja perso "mukahienolle". Minulla ei ole turkkia, mutta on minulla peitto merinolampaan villasta.
Se on erittäin lämmin, ei kuuma eikä kylmä eikä hiosta eikä likaannu helposti. Mainio materiaali tuo lampaanvilla. Mutta lampaitahan ei pidetäkään ahtaissa kopeissa, joissa on metalliristikko jalkojen alla.
Lampailta täytyy aika ajoin keritä villa pois ja sitä sitten hyödynnetään.
Ja taretaan pakkasellakin.

Jospa turkistarhaaja pohtisi ryhtymitä lammastarhaajaksi?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 19.02.10 - klo:19:25 »

[KIPPIS] Kaikille meille vanhoille kettutytöille!

« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo:19:29 kirjoittanut Motteri »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #47 : 19.02.10 - klo:19:28 »

Tuli vielä mieleen sekin, että saadakseni tuollaisen lampaanvillapeiton tai villalangasta neulotut sukat, ei siihen tarvitse yhtä eläintä ähkysyöttää eikä tappaa.
Villa keritään säännöllisesti, lammas saa elää elämäänsä onnellisena ja sitten joskus päätyy lihatiskille. Mutta villaa saadaan varmaankin monen vuoden ajan yhdestä eläimestä.
Kirjattu

Ukki

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 19.02.10 - klo:20:39 »

Kyllä tarhoilla parantamisen tarvetta olisi. Kumminkin Risto on ehkä ainakin osittain oikeassa siinä. että nuo kuvat ovat mahdollisesti juuri näistä murtautumisista johtuvia häiriintymisiä.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #49 : 20.02.10 - klo:00:12 »

Kyllä tarhoilla parantamisen tarvetta olisi. Kumminkin Risto on ehkä ainakin osittain oikeassa siinä. että nuo kuvat ovat mahdollisesti juuri näistä murtautumisista johtuvia häiriintymisiä.

Ehkä osittain. Mutta ei tässä ainakaan minun osaltani ole kyse vain näistä kuvista. Vaikka niillä elukkarassuilla olisi niinsanotut "hyvät olot", niin eivät ne kyllä ole. Ja jos kasvatus todella pelastaisi ihmiskuntaa eikä vain noita farmareita, niin silloin vielä ymmärtäisin jatkamisen. Mutta yksikään ei luultavasti kuole vaikka turkistarhaus lopetettaisiin koko maailmassa. Ainakaan ei Suomessa tulisi raatoja. Paitsi nuo kärsivät ketut.

Mutta jokaisella on omat mielipiteet ja se heille suotakoon. Ja tuskin (valitettavasti) meidän pönttöläisten mielipide paljoa painaa maailmanlaajuisesti. Kyllä yksilö on aika avuton.  Vaikka pisaroista se merikin.  .  .  .
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 20.02.10 - klo:09:03 »

En ole edes katsonut näitä viimeisimpiä kuvia tai videota, ei voi kun tietää mitä näkee.  [:-(]
Eli minä olen aina vastustanut turkistarhausta, se että tuo ohjelma taas herätti keskustelun on hyvä asia.
Sitä ne kettutytötkin yrittää tempuillaan ( jotka ovat vääriä ) herättää ihmiset huomaamaan asia.

Turkis on turhuutta.

Täällä liikkeitä jotka ei myy turkiksia:

http://www.turkittomatliikkeet.fi/retailer_list.html

Kyllä se pisara valtameressä on vaikuttanut näihinkin.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #51 : 20.02.10 - klo:19:53 »

Onkohan tämä merinovilla  kohu jo unohtunut?
Itse boikotoin merinovillaa

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/03/620186
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #52 : 20.02.10 - klo:20:08 »

Mä kans. Ja olen jopa kirjoittanut eräälle toimittajalle jolta olen villatuotteita ostanut.
Kovasti vakuutti etteivät he sitä käytä. Uskoo ken tahtoo.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 20.02.10 - klo:20:10 »

Niidenhän piti lopettaa  mulesing... kuka tietää ovatko tosissaan?

Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #54 : 26.02.10 - klo:21:21 »

Kettutytötkin vois unohtaa, se ei tähän liity. Sekään ei turkiseläimiä auta. Jos ja kun ovat tehneet virheitä, ei turkiseläimiä auta. Minä haluan NYT auttaa turkiseläimiä. Enkä muuta ole tehnyt kuin allekirjoittanut adressin. Mitähän sitä muuta voisi...

Eli pysytään aiheessa.

Jos Riston mielestä turkistarhausta  saa jatkaa, kerrotko MIKSI sitä saa jatkaa? Tai MIKSI sitä ylipäänsä PITÄISI jatkaa? Se on joidenkin ihmisten elinkeino, mutta monet ihmiset joutuvat elämänsä aikana useinkin etsimään uusia ammatteja ja uusia elinkeinoja...

Perusteluksi ei nyt tosiaankaan riitä, että käsiä palelee pakkasella. Eiköhän siihen riitä vaikka paremmin kohdeltujen lampaiden turkisrukkaset? Noin KESKIMÄÄRIN paremmin kohdeltujen lampaiden.

Nythän on paljastunut, että nämä aktivistit olivat kuvanneet sairashäkeissä olevia kettuja yli puolen vuoden ajan.

Hehän ovat tehneet eläinsuojulurikkomuksen, kun eivät ole tehneet rikosilmoitusta havaitsemistaan epäkohdista (sairashäkeissä olleista ketuista).

Ja hehän ovat syyllistyneet rikokseen tunkeutumalla turkistarhan alueelle ja häiritsemään kettujen rauhallista elämää.

On muuten melkoinen saavutus aktivisteilta, että neljän miljoonan ketun joukosta ovat saaneet kuvattua muutaman sairashäkeissä olevan sairaan ketun.

Ja minun mieliestäni  kennelissä kasvatettujen koirien tai kissojen kasvatus ei ole yhtään parempaa, kuin kettujen kasvatus.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 26.02.10 - klo:21:32 »

Ketut kärsivät, siitä on nyt kysymys, eikä kuka on tehnyt mitä.

MIKSI niitä pitäisi kasvattaa? Raakaa kidutusta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 26.02.10 - klo:21:37 »

Ja minun mieliestäni  kennelissä kasvatettujen koirien tai kissojen kasvatus ei ole yhtään parempaa, kuin kettujen kasvatus.

On, paljonkin parempaa. Olen monessa kennelissä käynyt, eikä missään ole koiria suljettu pieneen häkkiin, missä ei voi kunnolla edes liikkua.
Miksi puolustat turkistarhausta. Siinä ei ole mitään puolusteltavaa.

Lainaus meni pieleen, mutta asia selvisi.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #57 : 26.02.10 - klo:21:40 »

Toivon tosiaan että tämä kohu leviäisi nyt kunnolla maailmalle,niin kuin on ilmeisesti nyt leviämässäkin.
Jotain mielenosoituksia kai järjestetty ulkomaillakin tätä turkistarhausta vastaan.
Toivottavasti kielletään suomessa kokonaan turkistarhaus.
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #58 : 26.02.10 - klo:21:48 »

Toivon tosiaan että tämä kohu leviäisi nyt kunnolla maailmalle,niin kuin on ilmeisesti nyt leviämässäkin.
Jotain mielenosoituksia kai järjestetty ulkomaillakin tätä turkistarhausta vastaan.
Toivottavasti kielletään suomessa kokonaan turkistarhaus.

Ruotsissa oli 7 henkilöä mielenosoituksessa.  [:-I]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #59 : 27.02.10 - klo:07:13 »

Miksi puolustat turkistarhausta. Siinä ei ole mitään puolusteltavaa.

Itsehän tuohon vastasit, että "siinä ei ole mitään puolusteltavaa".
Miksi sitten minulta kysytkään, kun itse jo vastasit siihen.
Mutta sen tiedän sanoa, että kettuja on hoidettava hyvin, jotta niillä saadaan toimeentulo.

Mutta kennelissä kasvatetuilla ja jalostetuilla koirilla onkin paljon huonommat terveysongelmat.

Ja ne kulut ja hoidot maksaa se uuden koiran omistaja.
Kettujen kasvattajilla ei ole varaa juoksuttaa jokaista kettua lääkärillä, vaan niitten terveys pitää huolehtia niin, ettei niitä kettuja tarvitse juoksuttaa lääkärillä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.05 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.