Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Älä tue raakaa koirakauppaa  (Luettu 359 kertaa)

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Älä tue raakaa koirakauppaa
« : 11.10.06 - klo:13:08 »

Tarina on valitettavasti totta, ja näitä tarinoita on samanlaisia todella paljon [:´(]
Tarinaa saa luvan kanssa levittää ja toivon sen panevan ihmisiä miettimään,
mitä on kun vain myydään pentuja ajattelematta muuta kuin rahaa.
Toivon sydämestäni, että saadaan tälläinen pentutehtailu loppumaan, siihen auttaa
valtavasti, jos tällaisilta ihmisiltä ei pentuja enään osteta ja heidät annetaan ilmi.

En muista paljoakaan synnyinpaikastani. Siellä oli ahdasta ja pimeää, eivätkä ihmiset koskaan leikkineet kanssamme. Muistan äitini ja hänen pehmeän turkkinsa, mutta hän oli usein sairas ja hyvin laiha. Hänellä oli vain vähän maitoa minulle ja sisaruksilleni. Muistan monien sisaruksieni kuolleen ja kaipaan heitä niin. Muistan myös päivän, jolloin minut vietiin pois äitini luota. olin niin surullinen ja peloissani, maitohampaanikin olivat juuri puhjenneet. Minun olisi pitänyt pysyä äitini luona pidempään, mutta hän oli niin sairas. Niin meidät pantiin laatikkoon ja vietiin johonkin outoon paikkaan. Vain me kaksi. Olimme peloissamme ja painauduimme kiinni toisiimme, yksikään ihminen ei silittänyt eikä rakastanut meitä. Niin paljon nähtävää, ääniä ja hajuja! Olemme kaupassa, jossa on paljon erilaisia eläimiä! Jotkut vaakkuvat! Jotkut naukuvat ja toiset piipittävät! Minut on lukittu siskoni kanssa pieneen häkkiin, voin kuulla muiden pentujen ääniä täältä. Näen ihmisten katselevan minua. Pidän erityisesti "pienistä ihmisistä", lapsista. He näyttävät niin suloisilta ja hauskoilta, ihan kuin he haluaisivat leikkiä kanssani! Kaikki päivät vietämme pienessä häkissämme, joskus ilkeät ihmiset lyövät ikkunaan pelotellakseen meitä. Silloin tällöin meidät viedään ulos ihmisten nähtäväksi. Jotkut ovat helliä mutta toiset satuttavat meitä. Saamme aina kuulla "Ne on niin söpöjä! Tahdon tuollaisen!", mutta koskaan emme pääse kenenkään mukaan. Siskoni kuoli viime yönä, kun kauppa oli pimeänä. Painoin pääni hänen pehmeälle turkilleen ja tunsin elämän jättävän hänen pienen, laihan ruumiinsa. Olin kuullut ihmisten sanovan, että hän oli sairas ja minutkin pitäisi myydä alennushintaan, että pääsisivät minusta äkkiä eroon. Luulen pehmeän ininäni olleen ainoa (ääni), joka suri häntä kun hänen ruumiinsa aamulla otettiin pois häkistä ja heitettiin roskikseen. Tänään tuli perhe ja osti minut! Voi onnen päivää! He ovat todella mukava perhe ja he todella, todella halusivat minut! He olivat ostaneet kupin ja ruokaa minulle ja perheen tyttö piti minua hellästi sylissään. Rakastan häntä niin paljon! Tytön äiti ja isä kehuvat minua suloiseksi ja hyväksi pennuksi! Minut nimetään Angeliksi (Enkeliksi). Rakastan nuolla uusia ihmisiäni! Perhe pitää minusta hyvää huolta, he ovat helliä ja rakastavat minua. Hellävaroen he opettavat minulle oikean ja väärän, antavat hyvää ruokaa ja paljon rakkautta. Haluan ainoastaan miellyttää näitä ihania ihmisiä! Rakastan pikku tyttöä ja pidän leikkimisestä hänen kanssaan! Tänään kävin eläinlääkärillä. Se oli outo paikka ja minua pelotti. Sain pari rokotusta, mutta paras ystäväni, pikku tyttö piti minua hellästi ja sanoi sen olevan OK. Niinpä rentouduin. Eläinlääkäri varmaankin sanoi surullisia sanoja rakkaalle perheelleni, koska he näyttivät kamalan onnettomilta. Kuulin vakavasta lonkkaviasta ja jotain sydämestäni... Kuulin eläinlääkärin sanovan jotain "epämääräisistä kasvattajista" ja siitä, että vanhempiani ei varmaankaan oltu kuvattu. En ymmärtänyt eläinlääkärin puheita, ainoastaan sen, että minua koskee nähdä perheeni näin surullisena. Mutta he silti rakastavat minua ja minäkin rakastan heitä hyvin paljon! Olen nyt kuusi kuukautta vanha. Siinä missä useimmat muut pennut ovat vankkoja ja riehakkaita, minuun sattuu kauheasti jo pelkkä liikkuminenkin. Kipu ei koskaan hellitä. Minuun sattuu leikkiä ja juosta rakkaan pikku-tyttöni kanssa ja minun on myös vaikea hengittää. Yritän parhaani ollakseni se vahva pentu, mikä minun pitäisi olla, mutta se on niin vaikeaa. Sydämeni särkyy kun näen pikku-tytön niin surullisena ja kuulen Äidin ja Isän sanovan: "nyt on varmaankin aika". Useita kertoja olen käynyt eläinlääkärillä, eivätkä uutiset ole koskaan hyviä. Aina puhutaan synnynnäisistä ongelmista. Haluan vain tuntea lämpimän auringonpaisteen, leikkiä ja helliä perhettäni. Viime yö oli pahin. Kipu on nyt ainainen olotilani, juominenkin koskee. Yritän nousta, mutta voin ainoastaan inistä kivusta. Minut viedään autoon viimeisen kerran. Kaikki ovat niin surullisia, enkä tiedä miksi. Olenko ollut tuhma? Yritän aina olla hyvä ja rakastettava, mitä olen tehnyt väärin? Voi kun tämä kipu vain menisi pois! Kunpa vain pystyisin pysäyttämään pienen tytön kyyneleet. Yritän nuolla hänen kättään, mutta voin vain valittaa kivusta. Eläinlääkärin pöytä on kovin kylmä. Minua niin pelottaa. Ihmiset kaikki halaavat minua ja itkevät pehmeään turkkiini. Voin tuntea heidän rakkautensa ja surunsa. Onnistun nuolemaan pehmeästi heidän käsiään. Eläinlääkärikään ei näytä niin pelottavalta tänään. Hän on hellä ja aavistan jonkinlaista helpotusta kivulleni. Pikku-tyttö pitää minua pehmeästi ja kiitän häntä kaikesta antamastaan rakkaudesta. Tunnen pienen piston etujalassani. Kipu alkaa hellittää ja tunnen rauhan laskeutuvan ylleni. Voin nyt nuolla pehmeästi hänen kättään. Oloni muuttuu nyt unenomaiseksi ja näen äitini ja sisarukseni kaukaisessa vehreässä paikassa. He kertovat minulle ettei siellä ole kipua ainoastaan rauhaa ja onnellisuutta. Jätän hyvästit perheelleni ainoalla tuntemallani tavalla, pienellä hännän heilautuksella ( ja hellällä kuonon tökkäisyllä). Olin toivonut viettäväni monta vuotta heidän kanssaan, mutta niin vain ei ollut tarkoitettu. "Nähkääs", sanoi eläinlääkäri: "eläinkaupasta ostetut pennut eivät tule kunnon kasvattajilta". Kipu poistuu nyt ja tiedän, että tulee kulumaan monta vuotta kunnes näen rakkaan perheeni uudelleen.

Tätä tarinaa saa julkaista ja levittää toivoen, että se pysäyttää moraalittomat kasvattajat ja ne jotka kasvattavat pentuja vain rahan eikä rodun parantamisen vuoksi. Copyright 1999 J. Ellis
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #1 : 11.10.06 - klo:13:16 »

Tässä vielä tällainen tieto!

Lea Sihvola sai juuri viime viikolla ehdollisen tuomion koirakaupoista Orimattilan Käräjäoikeudessa.
Tämä tiedoksi kaikille.
Älä myy pentua kenelle tahansa.
Oikeille ihmisille ihania hetkiä palleroisten kanssa.

Hei,
Sain alla olevan tiedon että Valkealan pentutehtailija on vaihtanut nimeä ent. nimi oli Eira Nokelainen, nykyinen Terttu
Nousiainen, ja että naisen hyvä ystävä Lea Sihvola Orimattilasta saattaa auttaa naista hankkimaan uusia koiria huostaanotettujen tilalle.
Valkealan POLIISI kerää tietoja siitä, keiltä ko. henkilö yrittää osta koiraa.
Ilmoittakaa siis kaikki ostoyritykset poliisille!
Pentutehtailijalla on nyt 5 vuoden koiranpitokielto, joten koiran ostaminen on laiton teko ja tuomio muuttuisi ehdottomaksi.
kyseinen henkilö sinulta koiraa kyselee, tai tiedät jonkun toisen jolta on kyselty, ota yhteys Valkealan poliisiin..
Tätä viestiä saa välittää edelleen
Toinen mahdollinen koiranostajaporukka on Markus Ruotsalainen/Heidi Sandqvist Nivalasta.
Mies pahoinpiteli äskettäin 4 kk ikäisen koiranpennun kuoliaaksi."

Tällaista tupsahti sähköpostiini, onko muillekin tullut?
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 724
  • Lahti
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #2 : 11.10.06 - klo:13:23 »

Minulle on Luppakorva tullut sama juttu ja tiedänkin näistä joistain ihmisistä jotain nimiä mainitsematta.Olen laittanut viestiä eteenpäin ja toivon,että ihmiset suhtautuvat tähän asiaan ihan vakavasti.
Kaikenlaisia meitä ihmisiä onkin tälläkin pallonpuoliskolla.Itseäni mitenkään ylentämättä ja toisia alentamatta...mutta kuitenkin ihmettelen tarkoitusperiä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #3 : 11.10.06 - klo:13:24 »

 [:´(]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #4 : 11.10.06 - klo:14:09 »

Näistä tulee surulliseksi ja näistä tulee vihaiseksi.
Kumma, kun on vaikeaa saada noita ihmisiä kuriin. Mutta mitäs muuta voi odottaa, kun tuomiot eläinsuojelurikoksista ovat vain ehdollisia  [:-//]  [:-//]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #5 : 11.10.06 - klo:16:13 »

 [:´(] [:´(]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #6 : 11.10.06 - klo:17:24 »

Luin tuon tarinan ja samaan aikaan tuli silmiini kyyneleet.Sen jälkeen tulin tosi vihaiseksi  [:-//] [:-//]  noiden ihmisten touhujen takia.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 876
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #7 : 11.10.06 - klo:17:35 »

 [:´((]  enkä lukenut kokonaan...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 602
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #8 : 11.10.06 - klo:18:00 »

Surullista luettavaa  [:´(]  [:´(]. Minua surettaa muutenkin eräs asia lähipiiristä. Noin puolitoista vuotta sitten eräs perhe muutti yhteen maalaistaloon. Heillä on ollut tänä aikana jo kaksi koiraa, jotka ovat antaneet (tai myyneet????) pois, ilmeisesti pitovaikeuksien vuoksi. Nyt sinne haetaan, tai mahdollisesti on jo haettu uusi pentu, oikein rotukoira. -Mikähän senkin kohtalo tulee olemaan.  [?]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #9 : 11.10.06 - klo:21:05 »

 [:´((] [:´((] [:´((]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #10 : 11.10.06 - klo:23:34 »

Huh-huh...pitikö miun lukea tarina...nyt en muuta tee, kuin itken... [:´(]...ja itken...kaunis, mutta niin surullinen tarina... [:´(]
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #11 : 11.10.06 - klo:23:42 »

Ja myö rakastetaan tätä huijaamalla myytyä "jättiläistä" yli kaiken....wufff...sanoo tiituli... [:-)]
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #12 : 12.10.06 - klo:06:38 »

Tässä vielä tällainen tieto!

Lea Sihvola sai juuri viime viikolla ehdollisen tuomion koirakaupoista Orimattilan Käräjäoikeudessa.
Tämä tiedoksi kaikille.
Älä myy pentua kenelle tahansa.
Oikeille ihmisille ihania hetkiä palleroisten kanssa.

Hei,
Sain alla olevan tiedon että Valkealan pentutehtailija on vaihtanut nimeä ent. nimi oli Eira Nokelainen, nykyinen Terttu
Nousiainen, ja että naisen hyvä ystävä Lea Sihvola Orimattilasta saattaa auttaa naista hankkimaan uusia koiria huostaanotettujen tilalle.
Valkealan POLIISI kerää tietoja siitä, keiltä ko. henkilö yrittää osta koiraa..... jne.

Tällaisiin netissä kiertäviin NIMETTÖMIIN teksteihin tulee suhtautua äärimmäisellä varovaisuudella ja kritiikillä. Asian todenperäisyydestä ei ole mitään tietoa. Esimerkiksi Valkealassa ei ole omaa poliisia, joten tuskin se mitään tietojakaan kerää. Panee epäilemään muutenkin tekstin todenperäisyyttä, kuten esimerkiksi sitä, onko tekstissä nimeltä mainituilla henkilöillä mitään tekemistä asian kanssa.

Itse aihehan on äärimmäisen vakava, mutta kehotan silti miettimään kaksi kertaa enne kuin vastaavia nimettömästä lähteestä tulleita tekstejä levitetään.
Kirjattu

Jate

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 568
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #13 : 12.10.06 - klo:09:12 »

Olen Kaitsun kanssa täysin samaa mieltä. Netti on tulvillaan "roskaa" joka pitäisi pystyä suodattamaan pois. Kiertokirje tyylisiin juttuihin en suosittele ottamaan kantaa. Vakavista asioista ei kannata puhua jos tiedon lähde ei ole varma. Tässäkin tapauksessa henkilöitä mainitaan nimeltä ja jos nämä henkilöt ovat syyttömiä niin kyseessähän on todella törkeä loukkaus. En toki sano, että tämä tapaus olisi valetta mutta muistakaa, että jos itse ette ole varma asiasta tai tiedon lähteestä niin älkää lähtekö etenkään nimeltä ketään moittimaan.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Älä tue raakaa koirakauppaa
« Vastaus #14 : 12.10.06 - klo:11:26 »

Jeps nuo nimettömät jutut on hiukan arvelluttavia, hyvästä asiastahan siinä on kysymys jos totta...

Itse ostin aikanaan koiran näkemättä sitä, puhelimessa vaan sovittiin asia.
Emä oli leikkaamaton tyttö jolla oli ollut jo monet pennut, myöhemmin mietin että teinkö väärin.
Mutta ei ne kuitenkaan sitä äitiä olisi leikkauttaneet vaan lopettaneet pennut.
Se vaan vaivaa, että millaisille ihmisille myivät ne muut pennut....


Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.176 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.