Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Digitelevisiota odotellessa...

On normaali televisio ja katselu jatkuu digitelevisiona
- 8 (26.7%)
On normaali televisio ja katselu loppuu digitelevision tullessa
- 6 (20%)
Ei ole  televisiota mutta digitelevisio ostetaan
- 0 (0%)
ei televisiota eikä tule digitelevisiotakaan
- 1 (3.3%)
tai ostetaan digiboxi vanhaan televisioon
- 15 (50%)

Äänestäjiä yhteensä: 24

Äänestys päättynyt: 18.10.06 - klo:23:03

Kirjoittaja Aihe: TV: kysely-äänestys  (Luettu 851 kertaa)

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
Vs: TV: kysely-äänestys
« Vastaus #30 : 01.03.07 - klo:17:37 »

Tämän päivän Keskisuomalaisessa:

"Uudetkin boksit pimenevät

Ville Lämsä

Nykyiset digisovittimet ja -televisiot lakkaavat toimimasta, kun Suomi siirtyy kokonaan teräväpiirtolähetyksiin. Tällä hetkellä myytävät laitteet eivät pysty toistamaan tarkempaa digitaalista televisiokuvaa. Myös teräväpiirto- eli HD-teknologiaan valmiiksi mainostetut televisiot tarvitsevat erillisen digiboksin, jotta niillä voisi katsoa uudenlaisia lähetyksiä.

Maanpäällistä televisioverkkoa hallinnoivan Digitan johtaja Jaakko Harno arvioi, että teräväpiirtolähetykset alkavat Suomessa vuoden 2010 tienoilla. Aluksi nykyistä digikuvaa ja teräväpiirtoversiota todennäköisesti lähetettäisiin rinnakkain. Uuden digiboksin joutuisivat hankkimaan ne, jotka haluavat katsella HD-kuvaa.

Teräväpiirtokanavat sijoitettaisiin taajuusalueelle, joka vapautuu analogisten televisiolähetysten loppuessa ensi elokuussa. "

Että mitäs siis.... [:-I]

Nyt minä kyllä sanon,että  voihan h******i  tämän  uutisen jälkeen.Kuinka ihmeessä kellään pienituloisella on alkaa muutaman vuoden kuluttua uusimaan laitteita.Olen hyvin,hyvin vihainen  [:-/] [:-//] [:-/]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #31 : 01.03.07 - klo:17:40 »

Ja varmaan vuonna 2015 siirrytään sitten "super teräväpiirtokuvaan" ja taas varmaan uudet sovittimet  [:-//] [:-//]
ja varmaan 2020 ...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #32 : 01.03.07 - klo:17:44 »

Meilläkin on yhteensä 4 telkkaria, kun Pasin likoilla on molemmilla omat. Kalliiksi tulee uusia aina kaikki....  [:-/]
Mun puolesta telkkareita ei tarviis ollenkaan.... Käytännössä mä seuraan vain Amazing Racea ja voisin varmaan elää ilman sitäkin!  [:-I]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 02.03.07 - klo:14:11 »

Meille ei digiboxia ole hankittu ja on viritelty ajatusta että jos kokonaan luovuttaisiin televisiosta. Ehkä kaiken television katseluun kulutetun ajan voisi käyttää parempaankin tekemiseen, esimerkiksi  [:3] [:14] [:20] [:30] [:31] [:42] [:48] [:49] [:60] [:69] [:70]

Jos päätetään luopua televisiosta, niin se olisi varmaan hyvä tehdä heti alkukesästä eikä vasta elokuun lopussa. Valoisina kesäiltoina olisi kiva olla ulkona ja siinä samalla totutella elämään ilman televisiota. Ei tulisi sitten niin suuria vieroitusoireita elokuussa.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

makele

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • vallis gratiae
« Vastaus #34 : 02.03.07 - klo:19:23 »

Meillä Kaapeli talous, joten kanavia tulee vain 5 lisää JIM, FST, tv7,voice, Yle Teema...
Kanavia lähtee kymmenkunta pois  [:-//] [:-/] [:-//] ...nyt näkyy sellaisia kanavia joita digi-boxilla näkee vain maksullisesti: Eurosport,Turku-TV, bbc, cnn, cnbc, cartoon network, rai-uno, svt, tcm, paikallisia kanavia, sekä pari keskieurooppalaista kanavaa...joten täällä ei viellä kaikissa televisioissa boxia tarvita kun analogisella PALJON PAREMPI tarjonta !!!
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 02.03.07 - klo:20:15 »

Mä olen laittanut TV:n pois käytöstä kesän ajaksi, säästyyhän ½-vuoden lupamaksu. Ja en todellakaan katso sitä. Netti korvaa sen ja aikaa jää muuhun. Ja saahan tietsikalla katsottua DVD:t [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #36 : 15.04.09 - klo:21:23 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 15.04.09 - klo:21:28 »

Just nuita sanoja muistelin Marlen sanoneen.  [:-)]

Kiitos hurjasti, Jarmo!!  [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #38 : 15.04.09 - klo:21:34 »

Onni on kuitenkin se että, TV:n katselu ja omistaminen on vapaaehtoista  [:-DD] itse en tv:sta luovu, seuraan 2 sarjaa viikottain ( Genesis ja Montalbano). En varmaankaan kuolisi  :-)) jos tellu häviäisi mutta luulen että potisin vieroitusoireita.
ps. odotan innolla uusia Wallandereja joten en antaisikaan tv:tä pois   :-O :-O
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 15.04.09 - klo:21:39 »

Mulle tuottaa vielä pikkasen haittaa mun näkö.  Sarjoja en ihan tarkkaan nää lukea.  Loput kirjaimet sanoissa meinaa jäädä arvauksen puolelle.
Etu on se, et voin tarvittaessa sanat muuttaa mikskä haluan. :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.08 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.