Niin ja tuohon suklaa-lihapiirakka juttuun, että jos elää yhdellä kummallakin päivässä niin keho on mitä todennäköisemmin säästöliekillä ja sen takia lihoo
Laihdutuksessa monet tekevät sen virheen, että syövät liian vähän... Ja ei tuollaisesta ruokavaliosta lihakset kasva, kun proteiinia saa mitättömän määrän, että sikäli se mitä syö ja kuinka paljon vaikuttaa siihen miltä näyttääkin.
Itse syön säännöllisesti: aamupala, lounas, välipala, illallinen ja iltapala, näiden välille mahtuu yleensä vielä joku omena tai leipäsiipale, jos tekee mieli makeaa niin sitten jäätelö tai suklaapatukka. Verensokeri pysyy tasaisena ja energiaa riittää tasaisesti pitkin päivää (-> ei napostelutarvetta), eikä keho hajota lihaksia energian saamiseksi.
Aamupalaan mulla kuuluu ihan aamupuuro + pari leipää/hedelmiä tai sitten useampi leipä ja hedelmiä. Lounas on tavallinen kasvikunnan tuotteista koostettu lämmin ateria, samoin illallinen. Välipala ja iltapala vaihtelevat mielihalujen mukaan, yleensä leipää ja hedelmiä tai mysliä ja jogurttia.
Pahimpina syömishäiriöaikoinanikaan en luistanut säännöllisyydestä, mutta ateriakoot olivat ihan mitättömät ja täytin vatsani teellä ja porkkanoilla/kaalilla/tms
Olin näin jälkikäteen ajateltuna aika sairaan näköinen keväällä/kesällä, kaikin puolin ihan kuihtunut ja paino reilusti alipainon puolella. Luut törröttivät, lonkkaluihin olisi voinut ripustaa kauppakassit roikkumaan näin karrikoiden. Ajattelukin tökki ja voimat eivät riittäneet mihinkään. Pyörryin yhdellä rengastusreissullakin kun olin leppälinnun poikasia pistämässä pönttöön, onneksi paikalla oli muita ja allani oli sammalpeite eikä poikasille käynyt mitään...