Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?  (Luettu 471 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #15 : 01.03.10 - klo:18:32 »

Vuorotyöläisellä ei ole säännöllistä aikataulua syömisenkään suhteen. Yleensä meillä kuitenkin syödään päivän pääruoka illalla aika myöhään, eikä sitten tarvitse erikseen mitään iltapaloja eikä aamupalaakaan.

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #16 : 01.03.10 - klo:23:25 »

Syön yhden lämpimän aterian päivässä ja se riittä minulle melkein.
Aaamulla juon kahvia ja syön yhden leivän missä muutama juusto siivu.

Päivällä työssä syön kevyen salaatin ja sitten illlalla napostelen mitä jääkaapista löytyy.

Ja näillä eväillä olen ihan hyvin pärjännyt.

Kirjattu

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #17 : 02.03.10 - klo:08:52 »

Niin ja tuohon suklaa-lihapiirakka juttuun, että jos elää yhdellä kummallakin päivässä niin keho on mitä todennäköisemmin säästöliekillä ja sen takia lihoo  [:-I] Laihdutuksessa monet tekevät sen virheen, että syövät liian vähän... Ja ei tuollaisesta ruokavaliosta lihakset kasva, kun proteiinia saa mitättömän määrän, että sikäli se mitä syö ja kuinka paljon vaikuttaa siihen miltä näyttääkin.

Itse syön säännöllisesti: aamupala, lounas, välipala, illallinen ja iltapala, näiden välille mahtuu yleensä vielä joku omena tai leipäsiipale, jos tekee mieli makeaa niin sitten jäätelö tai suklaapatukka. Verensokeri pysyy tasaisena ja energiaa riittää tasaisesti pitkin päivää (-> ei napostelutarvetta), eikä keho hajota lihaksia energian saamiseksi.

Aamupalaan mulla kuuluu ihan aamupuuro + pari leipää/hedelmiä tai sitten useampi leipä ja hedelmiä. Lounas on tavallinen kasvikunnan tuotteista koostettu lämmin ateria, samoin illallinen. Välipala ja iltapala vaihtelevat mielihalujen mukaan, yleensä leipää ja hedelmiä tai mysliä ja jogurttia.

Pahimpina syömishäiriöaikoinanikaan en luistanut säännöllisyydestä, mutta ateriakoot olivat ihan mitättömät ja täytin vatsani teellä ja porkkanoilla/kaalilla/tms  [:-I] Olin näin jälkikäteen ajateltuna aika sairaan näköinen keväällä/kesällä, kaikin puolin ihan kuihtunut ja paino reilusti alipainon puolella. Luut törröttivät, lonkkaluihin olisi voinut ripustaa kauppakassit roikkumaan näin karrikoiden. Ajattelukin tökki ja voimat eivät riittäneet mihinkään. Pyörryin yhdellä rengastusreissullakin kun olin leppälinnun poikasia pistämässä pönttöön, onneksi paikalla oli muita ja allani oli sammalpeite eikä poikasille käynyt mitään...
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #18 : 02.03.10 - klo:12:42 »

Olipa mielenkiintoinen ja järkevä kirjoitus, Crys.  [:-)]
Hyvä, että olet saanut lihasta luittesi ympärille. [:-)]
Mulla on pieni tunne, että osa läskistäni johtuu liian pienestä ruokamäärästä.
Ollessani sairaalassa laihduin, vaikka annokset oli suuria ja viidesti päivässä syötiin. 
En tykkää kerralla syödä paljoa, mut on se kumma kun herkut ei töki.
Siis silloin kun herkkua syön.  [:-DD]

Nyt pohjustan mureketaikinan ja heitän uuniin.  Ekana paistan pienen  jauhelihaklöntin ja teen jauhelihakeittoa.  Sitä en olekaan vähään aikaan tehnyt. [:-P]
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #19 : 02.03.10 - klo:13:54 »

Minä syön klo 8 aamupalalla kupin kahvia ja 2 tummaa voileipää+juustoviipale tai kalkkunaleike
klo 11.30 hoitolasten kanssa lämminruoka (tänään spaghetti-nakki-porkkana-pata ja vihanneksia)
maito.  Välipalalla klo 14 kuppi kahvia ja joku pulla tai leipä.  Päivällinen klo 18 lämminruoka, joko
samaa kun lounaalla tai väsään jotain helppoa.  Ehkä salaatti ja broilerifilettä.  Illalle myönnän
tulee napsittua sitä sun tätä.  Yleensä luonnonjughurttia ja mysliä tai pellavansiemeniä ja banaania
tai omenaa ja kahvia ja leipää.
Jääkaapin ovessa pitäs olla laskuri, kuinka usein sen avaa päivittäin.
Intohimo on leipä jota syön liikaa.

Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #20 : 02.03.10 - klo:14:36 »

Mulla on pieni tunne, että osa läskistäni johtuu liian pienestä ruokamäärästä.
Ollessani sairaalassa laihduin, vaikka annokset oli suuria ja viidesti päivässä syötiin. 

Mun ravitsemusterapeutti sanoi just tätä, että hänellä on paljon asiakkaita, joiden olisi ylipainonsa puolesta tarpeen laihduttaa. Monet jättävät esim. yhden aterian kokonaan väliin (-> seurauksena usein iltanapostelu) tai syövät ihan liian vähän, ja ihmettelevät miksei laihdu. Keho pistää siinä tilanteessa vastaan. Kuulemma monet sairaalapotilaat sanovat "On se kumma kun vaikka koko aika syö ja syö ja on jälkiruokakin joka päivä, niin olen täällä vaan laihtunut [:49]" (..No ei silti hampapreita kannata säännöllisesti joka päivä syödä  :-)) )
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #21 : 02.03.10 - klo:21:47 »

Aamulla kuppi tai kaksi kahvia.

Lounaalla voileipä makkaralla ja juustolla, sekä hedelmä ja kahvi. Joskus harvoin pullaa jälkkäriksi.

Päivällisellä jotain tuhdimpaa ruokaa (lihaa, kalaa, kanaa yms.), salaattia tai muuta kasvispitoista lisuketta ja kahvi.

Iltapalalla vaihtelevasti leipää, jugurttia, kiisseliä, kaakaota, lättyjä yms. pientä.

Vettä (tai joskus mehua) pitkin päivää.

Hampaat harjaan aamuin illoin  [:-DD]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Mitä syöt, monestiko vuorokaudessa?
« Vastaus #22 : 03.03.10 - klo:11:11 »

Joka aamu kaurapuuroa ja sekaan pellavansiemenrouhetta ja pakkasesta puna tai mustaherukoita tai mansikoita.  [:-P] Kahvit korpun kera.
Puolen päivän aikaan kahvit.Vaihtelevasti jogurttia soijarouheen kanssa,jotain keittoa(jos on eilistä) tai ruisleipää juustolla.Korppua tai keksejä.
Kolmen aikoihin pääruoka,normaalia kotiruokaa.  [:-I] Ruisleipää ja juomana vesi.
Kuuden aikoihin iltakahvi kera banaanin tai omenan.Pari pikkuleipää myös joskus.   [:-P]
Yhdeksan aikoihin joskus iltateetä ja hedelmiä joskus ruisleipää juustolla tai jogurttia soijarouheella.
Joskus tietysti karkkiakin ym.   [:-P]
Pullan olen jättänyt pois,joskus kylässä olen ottanut.

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.222 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.