Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 05.03.2010  (Luettu 1728 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #75 : 05.03.10 - klo:16:31 »

Tiina ei sitten mene Tähkän keikalle aamulla kolmelta, että jaksaa lähteä aamulla linturetkelle  [:-DD]

Lippu Tähkän konserttiin on kyllä jo varattu..........






........mutta se konsertti on vasta 14.4. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #76 : 05.03.10 - klo:16:39 »

Maidon hinta ja kaupan sijainti aika tärkeitä, siksi saks.lähikauppa vahvoilla  meidän perheessä )!  Yhden työttömän ja yhden eläkeläisen taloudessa merkkaa hinta eniten...  [:-)] Yhtä uutta "Pirkka"-kauppaa rakennetaan parhaillaan kävelyetäisyydelle, tosi tarpeellinen täydennys- ja tarjousostoksille !
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #77 : 05.03.10 - klo:16:49 »

Mä ostan maidot sieltä, missä satun muutenkin ostostelemaan. VAIKKA mä olen valiolainen, en mä ala maitopurkin takia ajaa kaupasta toiseen. Oma etu, esim halvemmat hinnat, saa mut hoitamaan ostokset Alepassa. Tosin sen jälkeen, kun siellä haisi viemärit (viime viikolla?) en ole siellä käynyt. Tänä aamuna hoidin viikonlopun ostokset K-kaupassa, josta saa LIHAA. Ja Valion maitoa.

Mun käsittääkseni Arla tuo maitoa aika paljon Ruotsista. Viime syksynähän tilanne meni sellaiseksi, että maitoraaka-aineesta oli niin kova pula, että juustoloita jouduttiin laittamaan vuorotellen vähäksi aikaa kiinni.

Hopo oli näköjään ollut viides ja tienannut 40 euroa  [:-)]

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #78 : 05.03.10 - klo:17:02 »

Huhhuijjaa... kyllä byrokratia rassaa. Tänään piti rekisteröidä se kelkka, no mikäs siinä, otimma paperit matkaan ja ajettiin Kjärvelle katsastuskonttorille. "Eihän tämä käy!" oli vastaus... Myyjän pahalainen oli korjannut myyntipäivämäärää, kun kirjoitti ensin 03022010 ja korjas päälle 02032010... Täti tykkäs että ei saa korjata päälle. No mä, että en mää ny kyllä Oulusta asti lähe allekirjoitusta hakemaan. Onneksi otin kaverilta erillisen kauppakirjakuitin, jossa oli päivämäärä oikein. Mutta tää papru jäi kotiin. Ei muuta ku takaisin kotiin hakemaan se paperi. Toisella kertaa se sitten onnistui ja siinä huomattiin että sehän on auton katsastuskin ihan ajankohtainen, ei muuta kuin mese pukille ja syyniin. Läpi meni heittämällä! Päivä alkoi kirkastua... Lidlin kautta kotiin ja samalla alkoi taivaalta tulla taas jalkarätteja vaihteeksi.
Eli 240 km yhden paperin takia...joopa joo.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #79 : 05.03.10 - klo:17:07 »

ei muuta kuin mese pukille ja syyniin. Läpi meni heittämällä!

Ai sä olet käynyt lääkärillä?  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 05.03.10 - klo:17:30 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #80 : 05.03.10 - klo:17:42 »

ei muuta kuin mese pukille ja syyniin. Läpi meni heittämällä!

Ai sä olet käynyt lääkärillä?  [:-DD]

En oo...en oo... [:-DD], tää "mese" oli se kumipyöräinen...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #81 : 05.03.10 - klo:18:25 »

Öljypoltin on huollettu eilen ja nyt tuli öljyauto; pysyy mökki lämpimänä!  :-))

Sus

  • Vieras
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #82 : 05.03.10 - klo:18:58 »

Tunti ja vartti meni yhdistettyyn kävely-/valokuvaus-/kauppaostosmatkaan. Nyt poistan syylää päkiästä... on tätä kai puoltoista vuotta jo poistettu [:-I] , mut alkaa näyttää hyvältä...
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #83 : 05.03.10 - klo:19:45 »

Kukahan on omasta mielestään riittävän varakas ostamaan kalliimpia, mutta kotimaisia tuotteita  [:-I]


Minä ainakin yritän. Mutta me ollaankin Mikan kanssa kaksistaan. Ei meillä ruokalaskut oo isoja siltikään.
Suurin menoerä meillä ruokakaupassa on, uskokaa tai älkää, lintujen ja kurrejen ruoat . Joo, tiedän, ihan hoopoo. Mutta minun valintani.

Minun veljeni toimittaa tilaltaan maidon Valiolle, joten siksi vähän riepoo. Eikä ne maanviljelijät silti siitä kalliista Valion maidosta ja juustoista saa juuri mitään  [:-(]


Olen näköjään kaamea vastarannankiiski  [:17]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #84 : 05.03.10 - klo:19:51 »

Kukahan on omasta mielestään riittävän varakas ostamaan kalliimpia, mutta kotimaisia tuotteita  [:-I]


Minä ainakin yritän. Mutta me ollaankin Mikan kanssa kaksistaan. Ei meillä ruokalaskut oo isoja siltikään.
Suurin menoerä meillä ruokakaupassa on, uskokaa tai älkää, lintujen ja kurrejen ruoat . Joo, tiedän, ihan hoopoo. Mutta minun valintani.

Minun veljeni toimittaa tilaltaan maidon Valiolle, joten siksi vähän riepoo. Eikä ne maanviljelijät silti siitä kalliista Valion maidosta ja juustoista saa juuri mitään  [:-(]


Olen näköjään kaamea vastarannankiiski  [:17]


Et ole ainoa, sillä kyllä minäkin yritän ostaa kotimaista  [:-)]
Sattuu vain korvaan aina tuo köyhyys, kun pitää valita...
Samaa valintaa yritän tehdä kaikessa muussakin,
ja luotan siihen pisaraan joka tekee valtameren  [KIPPIS]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #85 : 05.03.10 - klo:20:22 »

Voi että on ollut ihana päivä! Oon nauttinu ihan kypällä vapaasta perjantaista. Ulkoillen, loikoen ja juuri äsken omatkeoista pizzaa syöden. Ja ennenkaikkea on ollut ihanaa kattoa, kuinka koirukset on nauttinu, kun äippä on kotona ja vie kunnon lenkille  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #86 : 05.03.10 - klo:20:31 »

Huomasin tuossa juuri, että esim. käsivarsien iho on aivan rutikuivaa. Onkos kellään mitään ehdotusta - olisiko joku apteekin perusvoide mainio tällaiseen vaivaan? Mulla on tällä hetkellä vielä Kiinasta tuotua kasvovoidetta, mutta  ei se ole kokovartalovoidetta.
Onhan kaiketi apteekeilla jokin hyvä perusvoide talvikuivalle iholle?
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #87 : 05.03.10 - klo:20:52 »

Perjantai iltaa vielä täältä! [:-)]
Säätiedot taas ensin, täällä oli tänään aurinkoista, mutta iltapäivällä sitten alkoi pilvistyä ja illalla saatiin pieni lumisadekuurokin taas.
Mittarilukemia, viime yön alin oli -17,4 ja päivän ylin -4,0 sekä nyt -10,8 astetta.

Äsken suoritin muutaman ompelutyön ompelukoneella. Nyt menen laittamaan vasta sitten iltapalasta ja hetken aikaa voi viettää vielä pönttöillen.
Kylläkin äsken luulin, etten pääse tänne pönttöfoorumiin ollenkaan, kun ei hyväksynyt salasanaa kirjautuessa. Kirjoitin sen ainakin kolme kertaa ja aina sama juttu ja mielestäni oli oikein. No, availin siinä välillä toisia sivuja täällä ja sitten yritin uudelleen ja onnistui, huh huh helpotti. :-))

Mukavaa perjantai iltaa toivotaan vielä kaikille!     [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #88 : 05.03.10 - klo:20:58 »

Ehtoota  [:-)]
Aurinkoinen päivä tänään ollut ja ehtoostakin selkeä pakkasilma, nyt mittari näyttää -14,1 astetta ja kiristyy kokoajan.
Kiirettä pitänyt aherruksen jälkeen, kaupassa käväisty ja sitten äiteen kanssa pikapikaa terkkariin päivystykseen, kun flussaa/keuhkoputkentulehdus äityi pahaksi ja hän jäikin sitten terkkarin vuodeosastolle hoitoa saamaan ....
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #89 : 05.03.10 - klo:21:07 »

Huomasin tuossa juuri, että esim. käsivarsien iho on aivan rutikuivaa. Onkos kellään mitään ehdotusta - olisiko joku apteekin perusvoide mainio tällaiseen vaivaan? Mulla on tällä hetkellä vielä Kiinasta tuotua kasvovoidetta, mutta  ei se ole kokovartalovoidetta.
Onhan kaiketi apteekeilla jokin hyvä perusvoide talvikuivalle iholle?

Minä olen nyt parin- kolmen vuoden ajan käyttänyt apteekeista saatavaa voidetta nimeltään Essex Plus . Ostan tuon ison pumppupullon jossa on 500g . Ensin kannattaa tietenkin kokeilla pienemmällä että sopiiko juuri itselle. Minulle, joka olen erittäin kuiva- ja herkkäihoinen,  tuo sopii todella hyvin. Kunnolla kun sen hieroo ihoon, auttaa reilusti seuraavaan suihkuun saakka.

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.277 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.