Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 05.03.2010  (Luettu 1717 kertaa)

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #90 : 05.03.10 - klo:21:11 »

Huomasin tuossa juuri, että esim. käsivarsien iho on aivan rutikuivaa. Onkos kellään mitään ehdotusta - olisiko joku apteekin perusvoide mainio tällaiseen vaivaan? Mulla on tällä hetkellä vielä Kiinasta tuotua kasvovoidetta, mutta  ei se ole kokovartalovoidetta.
Onhan kaiketi apteekeilla jokin hyvä perusvoide talvikuivalle iholle?

Olen ihastunut apteekista ostamaani Herbaderm body lotioniin, sisältää mm. vehnänlesettä, kamomillaa ja malvaa. Samanmerkkistä on suihkusaippuakin, joka ei kuivata ihoa, vaikka suihkuttelisi kuinka. Ensin menin esittelytarjouksen perässä ja jatkossa hankin lisää.  [:-)] Hyvin riittoisaa ja imeytyvää, siis tuo kosteusmaito.
Saa sitä näköjään netistäkin: http://www.apteekkishop.fi/?mod=show_product&pr_id=1060&g_id=3&sg_id=61
Näkyy olevan Tikkurilan Asema apteekissakin...
« Viimeksi muokattu: 05.03.10 - klo:21:22 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #91 : 05.03.10 - klo:21:41 »

Mutta mitä tehdä halkeileville kantapäille? Auts...on tosi kipeet. Olen käyttänyt Schollin jalkarasvaa, mutta siitä vain tilapäinen apu.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #92 : 05.03.10 - klo:21:47 »

Mutta mitä tehdä halkeileville kantapäille? Auts...on tosi kipeet. Olen käyttänyt Schollin jalkarasvaa, mutta siitä vain tilapäinen apu.

Tämmöistä olen käyttänyt...

Helosan

On melko rasvaista, mutta ainakin mun jalkani on tykänneet. Jättää jalat pehmeän tuntuisiksi. Eikä tarvitse laittaa paljoa kerralla.

 [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 743
  • Lahti
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #93 : 05.03.10 - klo:21:51 »

Perjantaiehtoota.Jaahas täällä on rasvakeskustelut käynnissä..
Meselle Tummelia jalkoihin ja Dermosilin voiteet ovat joka lähtöön tosi hyviä ja
edullisia.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #94 : 05.03.10 - klo:21:53 »

Perjantaisin on Pönttölässä tosi rasvaiset jutut.  [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 743
  • Lahti
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #95 : 05.03.10 - klo:22:05 »

Niin näyttää olevan..ja hyvä todeta..kun hätä on suuri apu on pöntöllä [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #96 : 05.03.10 - klo:22:16 »

Rasvaa rasvan päälle..
Valitin apteekkarille sormienpäihin tulevista haavoista.  Suositteli ja ostin Bevita R voidetta.  Sitä voi käyttää kantapäiden ja kyynärpäiden kuivumisiin myös. 
Voidetta täytyy kunnolla hangata, jotta imeytyy.  Imeytymistä tehostan Nivea Body Lotionilla, tai Agualan L voiteella.  Jälkimmäinen käy suihkuunkin, jos on paikat kuivat.
B-vitamiinikuuri on kans menossa.  Sormenpäät on ehjät ja kynnet myös.
Olen tyytyväinen nykyiseen tilaani.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #97 : 05.03.10 - klo:22:32 »

Onnea Leilalle!  [:-)]

Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #98 : 05.03.10 - klo:23:39 »

Mutta mitä tehdä halkeileville kantapäille? Auts...on tosi kipeet. Olen käyttänyt Schollin jalkarasvaa, mutta siitä vain tilapäinen apu.

Hyvä konsti on liottaa ne jalat ensin pehmeäksi ja raspata sitten liika nahka pois.
Liian nahan poistoon on monta konstia.
Ensinnäkin ne tietysti pitää pehmentää, lämpimässä / kuumassa vesihauteessa 20 - 30 minuuttia.
Sitten raspilla, hiomakivellä, hiomapaperilla, kaavitaan se pinnalla oleva kuollut ihosolukko pois.
Minä käytän kuolleen solukon poistoon perunan kuorintaan tarkoitettuja karkeapintaisia hanskoja ja uskokaa tai elkää, niin pikkasen tylsää pöytäveistä, ettei ihan lastuja lähtisi.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #99 : 06.03.10 - klo:06:38 »

Huomasin tuossa juuri, että esim. käsivarsien iho on aivan rutikuivaa. Onkos kellään mitään ehdotusta - olisiko joku apteekin perusvoide mainio tällaiseen vaivaan? Mulla on tällä hetkellä vielä Kiinasta tuotua kasvovoidetta, mutta  ei se ole kokovartalovoidetta.
Onhan kaiketi apteekeilla jokin hyvä perusvoide talvikuivalle iholle?

Minä olen nyt parin- kolmen vuoden ajan käyttänyt apteekeista saatavaa voidetta nimeltään Essex Plus . Ostan tuon ison pumppupullon jossa on 500g . Ensin kannattaa tietenkin kokeilla pienemmällä että sopiiko juuri itselle. Minulle, joka olen erittäin kuiva- ja herkkäihoinen,  tuo sopii todella hyvin. Kunnolla kun sen hieroo ihoon, auttaa reilusti seuraavaan suihkuun saakka.




Mä käytän vaaleanoranssissa pullossa olevaa Essexiä. Apteekista näppärä 500g pumppu. Päästä varpaisiin selviää yhdellä rasvalla, jossa ei ole liiemmn hajusteita. Tosi mukavaa käyttää  [:-)]

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #100 : 06.03.10 - klo:09:29 »

Ceridal lipogeeli on tehokasta, sekä kuiviin käsiin, että kantapäihin, apteekista !  [:-)]
Ja viimemmäksi hankittiin T-talosta edullista Kehäkukkavoidetta, joka on myös suositeltavaa, ei edes tuoksu pahalta. Täytyy varmaan hakea ensi viikolla lisää. Kuivan ihon ihmisenä olen kokeillut vähän kaikkea Tummelista ja vauvojen peppuvoiteesta lähtien. Nyt yritän muistaa vielä nauttia sisäisesti esim pellavansiemen- tms öljyä. Omega-3 kapseleita nappailen myös.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #101 : 06.03.10 - klo:09:39 »

Mainiota haljenneille kantapäille on myös se kaikista paksuin perusrasva Orionilta, Hydran. on tosi jykevää tavaraa ja tehoaa  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #102 : 06.03.10 - klo:10:14 »

Täällähän oli hyviä rasvaohjeita. [:-)]

Halkeileville kantapäille ja kyynärpään kuivuuteen olen käyttänyt ACO -jalkapuikkoa (apteekista), joka tosin auttaa kanssa vain hetkeksi.
Ei noille kantapäänhalkeamille varmaankaan ole yleispätevää rasvaa, joka korjaisi vaivan kokonaan. Nää taitaa olla tälläisia joita pitää sitten käyttää usein.

Tuo vaivahan ylipäätään on kuulemma periytyvä ja esiintyy joissain suvuissa. Näin kerrottiin joskus jossain lääkäri/tiedeohjelmassa.
Eli sen pysyvään korjaamiseen ei taida sitten nykytiedoilla löytyä keinoa.

Rasvaa, rasvaa vain pitää käyttää ainakin suihkujen tai saunomisen jälkeen.
Mä laitan tota omaani pari kertaa viikossa ja kyllä se osittain auttaa ja pehmentää kantapäitä.
Tietysti raspaus kuulu osana hoitoon, jota mä teen aina silloin tällöin, tosi harvoin kylläkin.

[:-)] [:-)]

Lisään vielä linkin tähän tuosta ko. voiteesta.
http://www.apteekkituotteet.fi/ACO-Special-Care-Jalkapuikko-halkeileville-kantapaeille-15-g
« Viimeksi muokattu: 06.03.10 - klo:10:17 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #103 : 06.03.10 - klo:10:20 »

Mutta mitä tehdä halkeileville kantapäille? Auts...on tosi kipeet. Olen käyttänyt Schollin jalkarasvaa, mutta siitä vain tilapäinen apu.

Tämmöistä olen käyttänyt...

Helosan

On melko rasvaista, mutta ainakin mun jalkani on tykänneet. Jättää jalat pehmeän tuntuisiksi. Eikä tarvitse laittaa paljoa kerralla.

 [:-)]

Tää voide/rasva kuullosti kiinnostavalta. Voisinpa ostaa sitä kokeeksi. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Perjantai 05.03.2010
« Vastaus #104 : 06.03.10 - klo:10:30 »

Näihin rasvajuttuihin ja halkeileviin kantapäihin, jotka ovat kai sitten periytyvät ominaisuudet, on vain yksi konsti: rasvaa, ihan mitä vain ja usein. Raspausta ei kovin suositella eikä sitä tarvitsekaan, jos muistaa rasvata.

Meillä täällä itärajan tuntumassa mesen kanssa ollaan kuivassa mannerilmastossa, joten halkeilua tulee jopa kantapäihin  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.16 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.