Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Matkalaukuista ja matkustamisesta...  (Luettu 172 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Matkalaukuista ja matkustamisesta...
« : 07.03.10 - klo:20:48 »

heti alkuun...en mää mihinkään oo lähössä, mutta tuli tuossa mieleen. Että, lukitsetteko matkalaukkunne lennon ajaksi vai jätättekö esim. numerolukon auki, turvatarkastuksissahan laukku voidaan avata. Tämä siis koskee ruumaan meneviä laukkuja. Kaikki tää tuli mieleen, kun yhtäkkiä aloin muistella oman laukkuni numerosarjaa... viime yönä. :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Matkalaukuista ja matkustamisesta...
« Vastaus #1 : 07.03.10 - klo:20:54 »

Matkalaukuistakin sekin huomoitavaa kun välillä lentokiloissa ollaan tarkkoja, oli netissä juttua jokin aika sitten hyvistä tukevista matkalaukuista vähän siihen suuntaan, että ennen hyvä tukeva matkalaukku painoi jotain 7 kiloa ja nyt yhtä kestävä laukku painaa 4 kiloa.

Luvut jutuissa kuitenkin vastaavia ja mielellään sitä ottaa muutaman kilon enemmin tavaraa mukaan ja uudemman kevyemmän laukun, omilla matkoilla tosin kelvanneet pyörän laukut [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #2 : 07.03.10 - klo:20:55 »

Mä en lukitse ikinä.....ja joka kerta siinä on ollut teipit, että avattu, avattu  :-))
Irlantiin mennessä vietiin kavereille HK:n sinistä, turunsinappia ja ruispaloja. Oli varmaan luultu pommeiksi niitä hk-pötköjä, kun oli niin kirkuvan punaisella merkattu meidän laukut....... On siellä tullissa varmaan miettineet mitä ihmettä siellä on, kun läpivalaisulla ovat ensin katsoneet  :-O
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #3 : 07.03.10 - klo:21:12 »

En lukitse, Kerran lukitsin ja lukko oli rikottu tarkastuksen yhteydessä. En sen jälkeen ole lukinnut.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #4 : 07.03.10 - klo:22:49 »

Matkalaukkua ei saa lukita omilla erillisillä lukoilla. Vain sellaisella tietyllä kansainvälisellä lukolla, jonka saa tullissa tarvittaessa auki.Itse ostin sen matkalaukun oston yhteydessä. Itse en lukinnut edes sillä vaan jätin auki. Laitoin vain "leikisti" lukkoon, eli vetoketjun vetimet laukun lukkoon ilman mitään koodia. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 07.03.10 - klo:23:29 »

Mä en lukitse ikinä.....ja joka kerta siinä on ollut teipit, että avattu, avattu  :-))
Irlantiin mennessä vietiin kavereille HK:n sinistä, turunsinappia ja ruispaloja. Oli varmaan luultu pommeiksi niitä hk-pötköjä, kun oli niin kirkuvan punaisella merkattu meidän laukut....... On siellä tullissa varmaan miettineet mitä ihmettä siellä on, kun läpivalaisulla ovat ensin katsoneet  :-O
Onkohan pojille tullut tarkastuksen jälkeen nälkä, kun näkivät makkarat?  :-))
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 08.03.10 - klo:07:20 »

Höh, mä en oo ede ajatellu että niitä ei saa lukita.  [:-I]  Aina meillä on laukut lukossa ollu, eikä mitään ongelmaa ole ollu   [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #7 : 08.03.10 - klo:18:00 »

Enpä ole koskaan lukinnut, en edes muista koodia. Eikä mitään ole hävinnyt.
Mulla on niin erikoisen näköinen matkalaukku, että sitä ei esim. hihnalta kukaan voi noin vaan ottaa "epähuomiossa". Se herättää kyllä heti huomiota. Vaikka eihän tämä siihen lukkujuttuun liitykään.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #8 : 08.03.10 - klo:20:41 »

En lukitse minäkään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.