Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hevonen karkasi suolle  (Luettu 425 kertaa)

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Hevonen karkasi suolle
« : 04.04.10 - klo:18:56 »

Jouduin yllättäen tänään hevosen etsintään. Olin ystäväkoirani kanssa rämpimässä pellon yli ja kävimme suon laidassa. Näin hevosen jäljet ja ihmettelin, kuka suolla ratsastaa. Tulin takaisin tielle ja siellä oli auton kanssa pari ihmistä  ja heti kysyivät, olenko nähnyt hevosta. Sanoin, että jäljet näin suolla, mutta en katsonut sen tarkemmin, ihmettelin vain.
Vein koiran kotiin ja menin toiselle puolelle mäkeä kotitalooni. Jätin pyörän sinne ja lähdin metsän poikki, koska halusin nähdä, onko hevonen kulkenut metsän ja suon väliseen mutkaan. No, silloin jo tuli muitakin etsijöitä. Ja toinen ystäväkoirani myös.
LÄhdin rämpimään toiseen kohtaan, koska olin nähnyt jäljet myös siellä. No, huomasin, että hevonen oli lähtenyt seuraamaan lähes sulanutta laatupohjaani pitkin. Mutta oli jossain vaiheessa kääntynyt takaisin ja mennyt toiseen suuntaan.
 Siinä vaiheessa olin märkä melkein vyötäröön. Suolle oli tullut tallin väkeä. Tutkimme hevosen kulkusuuntaa ja muut lähtivät seuraamaan jälkiä. Minä lähdin pois koiran kanssa. En edes tunne hevosta eikä hevonen minua.
Nyt en vielä tiedä mitään hevosesta. On ollut kateissa aamupäivästä. Se oli yhtäkkiä tempaissut lähtöön ja n. 12 v. tyttö oli pudonnut selästä. Hevonen on läheiseltä tallilta, jossa on mm. terapiahevosia.
Hirvittää ajatus, että se olisi edelleen suolla. Siellä on petollisia silmäkkeitä, jotka eivät koskaan jäädy.Sitten on isoja lampia, syviä ojia.- Odottelen , että saisin viestin, josko heppa olisi löytynyt tai itse palanut tallille.
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Hevonen karkasi suolle
« Vastaus #1 : 04.04.10 - klo:19:44 »

Voi, voi, toivottavasti hevonen löytyy pian!
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #2 : 04.04.10 - klo:20:42 »

Todella ikävä tapahtuma. Valitettavasti hevonen on vaikeuksissa suolla. Toivotaan että löytyy ennen voimien loppumista....... [:-(]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 04.04.10 - klo:21:03 »

Voi kun hevonen löytyisi hyvissä voimissa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #4 : 04.04.10 - klo:21:15 »

Ikävä juttu! Onko mitään uutta ilmennyt?
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 04.04.10 - klo:22:34 »

Voi kurja..toivottavasti hevonen on reissustaan selvinnyt omaan kotitalliinsa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 05.04.10 - klo:10:33 »

En ole kuullut mitään hevosesta, Uuno-hevosesta. Kyllä pelottaa Uunon puolesta, jos se vielä on siellä suolla. Siellä on niin monta vaaran paikkaa. Mutta jos seikkailee suon laidassa peltojen tai metsän puolella, löytyy sieltä peurojen ruokintapaikkoja, joissa on kauraa, porkkanoita ja heinää.Saa ainakin syödäkseen. Ja vettä on kaikkialla.
On voinut jäädä ratsastusvaljoistaan kuitenkin jonnekin kiinni ja silloin on paha saada mitään syödäkseen ja hevonen voi joutua paniikkiin.
Ihmettelen, miksi se oli tuolla tavalla karannut tytöltä ja rynnännyt peltojen yli suolle. Tietäkin olisi ollut ympäri kylää. Kylällä on useassa talossa ratsu-ja ravihevosia, jotka ulkoilevat tarhassa päivisin. Eikä niiden läheisyyteenkään ole hakeutunut. - Miksi vaikeakulkuiselle suolle ? Ihmettelen.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #7 : 05.04.10 - klo:10:39 »

Onpas kurja tapaus sattunut ja hevonen teillä tietymättömillä. [:-(]
Toivottavasti heppa löytyy.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #8 : 05.04.10 - klo:14:53 »

Olen aina välillä kurkannut kuuluuko jotain uutta. Voi kun olisi päättynyt onnellisesti karkulaisen retki.  [:72]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 05.04.10 - klo:15:34 »

Pahimmassa tapauksessa saan tietää Uuno-hepasta vasta viikon päästä, koska ainoa yhteyshenkilö, jolle minulla on puhelinnumero on parhaillaan menossa viikon reissulle Ruotsiin.
Jos en malta odottaa tietoja, voin kyllä mennä tallille kyselemään viikon aikana. - Kyllä heppa on mielessä koko ajan. Ei sillä suurta hätää ole, jos ei ole suolla tai mene liikenteen sekaan tai jäänyt valjaistaan kiinni. Eli monta vaaraa on kuitenkin olemassa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 05.04.10 - klo:16:15 »

Olisi kauhean mukavaa, jos viitsisit käydä kyselemässä tallilta. Meitä on täällä niin monta huolissaanolijaa.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 06.04.10 - klo:20:46 »

Ihanaa ! Uuno-heppa löytyi! Eilen illalla. Oli seikkaillut aivan toiselle puolelle suota, suurta suota.  Oli ollut nälkäinen ja aivan ehjä. Luonne oli muuttunut. Ennen ei kuulemma tullut kenen tahansa luo kutsuttaessa, mutta nyt tulee.
Olen tosi helpottunut. Keksin hakea yhteystiedot netistä ja sain nopeasti tiedon sitä kautta. On tämä netti joskus upea keksintö. [KIPPIS]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : 06.04.10 - klo:20:46 »

[:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 06.04.10 - klo:20:47 »

Kiitos Ikka tiedosta. Ihana uutinen  [:-)] [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #14 : 06.04.10 - klo:20:48 »

Hienoa, että Uuno-heppa selvisi. [KIPPIS]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.069 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.