Jouduin yllättäen tänään hevosen etsintään. Olin ystäväkoirani kanssa rämpimässä pellon yli ja kävimme suon laidassa. Näin hevosen jäljet ja ihmettelin, kuka suolla ratsastaa. Tulin takaisin tielle ja siellä oli auton kanssa pari ihmistä ja heti kysyivät, olenko nähnyt hevosta. Sanoin, että jäljet näin suolla, mutta en katsonut sen tarkemmin, ihmettelin vain.
Vein koiran kotiin ja menin toiselle puolelle mäkeä kotitalooni. Jätin pyörän sinne ja lähdin metsän poikki, koska halusin nähdä, onko hevonen kulkenut metsän ja suon väliseen mutkaan. No, silloin jo tuli muitakin etsijöitä. Ja toinen ystäväkoirani myös.
LÄhdin rämpimään toiseen kohtaan, koska olin nähnyt jäljet myös siellä. No, huomasin, että hevonen oli lähtenyt seuraamaan lähes sulanutta laatupohjaani pitkin. Mutta oli jossain vaiheessa kääntynyt takaisin ja mennyt toiseen suuntaan.
Siinä vaiheessa olin märkä melkein vyötäröön. Suolle oli tullut tallin väkeä. Tutkimme hevosen kulkusuuntaa ja muut lähtivät seuraamaan jälkiä. Minä lähdin pois koiran kanssa. En edes tunne hevosta eikä hevonen minua.
Nyt en vielä tiedä mitään hevosesta. On ollut kateissa aamupäivästä. Se oli yhtäkkiä tempaissut lähtöön ja n. 12 v. tyttö oli pudonnut selästä. Hevonen on läheiseltä tallilta, jossa on mm. terapiahevosia.
Hirvittää ajatus, että se olisi edelleen suolla. Siellä on petollisia silmäkkeitä, jotka eivät koskaan jäädy.Sitten on isoja lampia, syviä ojia.- Odottelen , että saisin viestin, josko heppa olisi löytynyt tai itse palanut tallille.