Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstaita 8.4.2010  (Luettu 702 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Torstaita 8.4.2010
« Vastaus #45 : 08.04.10 - klo:10:33 »

Sarvikuono ei ainakaan tässä tapauksessa auta..sitä kun käyttää nenän
ollessa tukossa niin osa suolavedestä valuu kurkkuu ja minulla ainakin kirvelee
sen jälkeen kovin...sekä nenää että nielua..Ehkä yskimisestä kurkku hellänä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 08.04.10 - klo:10:34 »

Ajatelkaas että minä olen jo 15-vuotiaana pakosta joutunut oppimaan miesten paitojen silityksen. Olin Östersundomissa yhden kesän lastenhoitajana ja apulaisena helsinkiläisesä ruotsinkielisessä varatuomariperheessä ja herra tuomarille täytyi olla joka päivä puhdas silitetty paita, parhaana päivänä meni kaksikin paitaa. Siinä oli 15-v. likka aika kovilla kun sitä hommaa opetteli, mutta kyllä siinäkin harjoitus teki mestarin ja homma alkoi sujua ihan mallikkasti.
Lisäksi sain isoja kiitoksia omenapiirakasta, oli kuulemma parasta piirakkaa ikinä se mitä tein. :-))
Onkohan varatuomareilla ja johtajilla enää tuollaisia vaatimuksia?
Edesmennyt siskoni oli kanssa yhden suuren puljun johtajalla huushollin hoitajana.  Kyllä sääliks kävi tyttöriepua vaativien päivien jälkeen.
Mut niin kuin Tiina sanoit Harjoitus teki mestarin.  Kiitosta sai ja kätevä sisko mulla olikin.
Tahto välillä järjestellä kotonakin asioita, ettei me tiedetty kuin piti olla. [:-DD]
Sen muistan, kun sisko oli paistanut johtajan luona munkkeja.  Eihän ne olleet minkään kokoisia, eikä päällä ollut sokeria!  [:-/]
Kyl me sit toivoimme, että kotimunkit on entisenlaisia ja syökööt johtaja omanlaisensa.
Tiina, oliko sulla sellainen nätti puku yllä ja pieni koriste päässä?  

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #47 : 08.04.10 - klo:10:35 »

Tiinalle...oletkos mahdollisesti asioinnut täällä.. [:-)]

http://www.ess.fi/?article=277650

No voi, eipä ole tullut asioitua muutenkaan tuolla, saati että olis tullut siellä lotottua [:-(]. Minä kun en nääs lottoa ollenkaan, vaikka aina lottovoitosta haaveilenkin.  [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 08.04.10 - klo:10:38 »

Tiinalle...oletkos mahdollisesti asioinnut täällä.. [:-)]

http://www.ess.fi/?article=277650

No voi, eipä ole tullut asioitua muutenkaan tuolla, saati että olis tullut siellä lotottua [:-(]. Minä kun en nääs lottoa ollenkaan, vaikka aina lottovoitosta haaveilenkin.  [:-DD]

Samoin.  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #49 : 08.04.10 - klo:10:41 »

Kaarin, ei mulla sisäkön vetimiä päällä ollut, jos lähinnä sellaisia tarkoitit. [:-DD]
http://www.polttarishop.com/kauppa/images/bolandsisakko.jpg

Kyllähän nykyään osa miesten paidoista on itsestäänsiliäviä, mutta kyllä varmaan sellaiset jotka joka päivä käyttää työssään pukua ja paitaa, joutuvat edelleen ainakin joskus paitoja silittämään tai silityttämään. Pesulaan tietty jos vie niin siellä saa koko palvelun, pesun ja silityksen. Mutta kyllä pukupaita täytyy ehdottomasti sileä ja siisti olla.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 08.04.10 - klo:10:41 »

Sus, kiitos hirveesti neuvosta. [KIPPIS]  Täytyy kokeilla site korvantaussivelyä, kunhan se kutina taas alkaa.  
Sitä uutetta mulla ei ole, tai täytyy käydä tarkistamassa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 08.04.10 - klo:10:43 »

Kaarin, ei mulla sisäkön vetimiä päällä ollut, jos lähinnä sellaisia tarkoitit. [:-DD]
http://www.polttarishop.com/kauppa/images/bolandsisakko.jpg

Kyllähän nykyään osa miesten paidoista on itsestäänsiliäviä, mutta kyllä varmaan sellaiset jotka joka päivä käyttää työssään pukua ja paitaa, joutuvat edelleen ainakin joskus paitoja silittämään tai silityttämään. Pesulaan tietty jos vie niin siellä saa koko palvelun, pesun ja silityksen. Mutta kyllä pukupaita täytyy ehdottomasti sileä ja siisti olla.
Tiina, juu, tarkoitin.  Mut sen aikaiset vetimet oli "säädyllisiä".  [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #52 : 08.04.10 - klo:10:46 »

Miesten paidat saa hyvin sileäksi kun laittaa miehen itse ne silittämään.. :-)) :-))
ei taatusti jää mikään paikka ryppyiseksi.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #53 : 08.04.10 - klo:10:54 »

Eiks silityksen nyrkkisääntö ole, että ensin pienet ja tarkat kohdat, kuten hihat ja kaulus ja nappien ympäristöt yms. ja lopuksi sitten kankaan laajat osat.

Mie en kyllä silitä juuri koskaan... Mut kyl mä sen jotenkin osaan. En tykkää silittämisestä. Paitsi...  [:-DD] kissojen ja koirien silittämisestä. Ja sitte joitakin koiraita ja uroksia voi kans joskus tykätä... öh... [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 08.04.10 - klo:11:15 »

Miesten paidat saa hyvin sileäksi kun laittaa miehen itse ne silittämään.. :-)) :-))

Loistava idea!  [:5]
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #55 : 08.04.10 - klo:11:18 »

Kyllä minullekin silitykset on tuiki tuttuja, niin paitojen kuin housujen prässäyksetkin.  Isäntä oli kaksikymmentä vuotta
työpaikassa, jossa vaadittiin kauluspaita, pikkutakki ja solmio sekä ehdottomasti suorat housut.
Nyt on sitten tullut tilalle vävypojan juhlahousujen prässäys, vaikka tyttö muuten niin tomera töissään onkin niin sitä hän inhoaa eikä
mielestään saa onnistumaan. [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #56 : 08.04.10 - klo:11:21 »

Kyllä minullekin silitykset on tuiki tuttuja, niin paitojen kuin housujen prässäyksetkin.  

Voi ei...  [:17]
Olen mä osannut tuossa housujen prässäyksessäkin mokata: mä silitin ex-miehen prässihousut nurjalta puolelta.... hiukan se kehui mun emännän taitoja  [:-I]

Sus

• Vieras
« Vastaus #57 : 08.04.10 - klo:11:28 »

Sori Kaija, mut nyt... [:-DDD] Prässit siis nurjalta puolelta...

Tuo on suunnilleen yhtä hyvä kuin se, kun Ilkka... istutti ex-vaimolleen, ihan vaimon mieliksi, sipulit maahan. Ylösalaisin...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 08.04.10 - klo:11:31 »

Puhumattakaan siitä, että ne sipulit oli ostettu vihannesosastolta, siis tavallisia ruokasipuleita, vaikka vaimo oli tarkoittanut pieniä, siis viljeltäväksi tarkoitettuja sipuleita... No... sato oli siis valmis jo istutettaessa, se vaan oli maassa ylösalaisin, mutta samaltahan ne maistuu...

Ne vaan pitää siis syödäkin ylösalaisin. Siis ruokailijan on tietty oltava ylösalaisin...

Ei hitsi, nyt lähtee aivo taas liitelemään. [NUT] [:-DD]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 08.04.10 - klo:11:33 »

[:-DD] teitin silitysjutulle  [:-)]
Ei kuulu munkaan lempitöihin. Nyt keväällä oltiin lähdössä juhliin ja ajattelin että silitänpä miehelle paidan. Kaivoin pölyttyneen höyryraudan esiin ja kuumenemaan. vettä laitoin säiliöön ja kun kuumeni niin eikun silittämään  [:-I] [:-I] Arvatkaaas minkä väristä nestettä tuli raudasta.. .sellaista ruskean mustaa... [:-I] :-))  Sen jälkeen en ole silittänyt.   [8-)] Vieläköhän olisi myynnissä niitä tavallisia silitysrautoja ilman sitä höyryä?
Jahas kohta on aika tohtorille, saas nähdä mitä sanoo jalkapohjasta  [?]
 [:59]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Sivu luotiin 0.234 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.