Teen siman itse. Valmissima on pahan makuista, eikä maistu oikealta simalta.
Kuorin hyvin pestyt sitruunat (3 kpl) perunankuorimisveitsellä käymisastiaan ja poistan hedelmän pältä sen valkoisen osan juuri siitä syystä, että se tekee simasta kitkerää. Joillekin nousee kuumetta, jos syövät valkoista osaa sitrushedelmistä. Sen jälkeen viipaloin sitruunat ja lisään astiaan, jossa on sokerit. Hiivan lisään vasta, kun liemi on kädenlämpöistä.
Olen myös joskus laittanut appelsiiniä ja greippiä simaan sitruunoiden lisäksi. Fariinisokeria laitan tavallisesti aina, sillä tavallisella valkoisella sokerilla simasta tulee niin haalean väristä ja vähän "terävän" makuista. Fariinisokeri pehmentää makua.
Rusinoita laitan mittariksi eli siitä näen, koska siman voi pullottaa, kun rusinat nousevat pintaan. Käytän tavallisesti 1-2 vrk huoneenlämmössä, pullotan ja siirrän pullot jääkaappiin.
Joskus olen tehnyt väkevää simaa eli sellaista, johon muodostuu alkoholia sen verran, että se hieman kihahtaa päähän. Tehohiiva on tämän version käyttämiseen parempaa kuin tavallinen hiiva. Tuollaisessa juomassa olevat rusinat kannattaa syödä (jos haluaa kevyen huppelin), sillä niihin varastoituu alkoholia aika reippaasti.
Simaa teen toisinaan myös kesällä janojuomaksi.