Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 23,4,10  (Luettu 1149 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Perjantai 23.4.10
« Vastaus #30 : 23.04.10 - klo:11:47 »

Huomenia!  [:-)]

SEL:n lakon takia töissä niin rauhallista, että mä päätin pitää pyykkipäivän. Nousin kuuden jälkeen aloittamaan. Laskutkin maksettu. Täytyy kuitenkin lähteä aamupäivästä liikenteeseen, kun Pasin auto jäi eilen kaappikauppaan. Kaikenlaista asiaa hoidettavana tänään!

MUOKS! Joko Marlen tai mun kalenteri on väärässä. Eikös tänään ole 23. päivä vasta?

Mun kalenteri taisi olla päivän edellä  [:17]
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Perjantai 23,4,10
« Vastaus #31 : 23.04.10 - klo:12:15 »

edellisistä rilleistä rapisee irti noi sankojen korvan takana olevat muoviosat.

Ne muoviosat korvan takana (siis metallikehyksissä) voi vaihtaa myös uusiin. Ne pelkät muovit. [:-)] Nenätallat voi myös vaihtaa halutessaan.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Perjantai 24,4,10
« Vastaus #32 : 23.04.10 - klo:12:32 »

Ei ainakaan näissä mun laseissa voi mitenkään noita korvantausjutskia vaihtaa kun nehän on valettu noihin metalisankoihin kiinni. [:-I]
Nyt tekiskin mieli heittää noi vanhat kammotukset heti roskiin ja uudet pitäis saada paljon nopeemmin kun kolmessa viikossa. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 23.04.10 - klo:13:21 »

Ai niin, Susille tiedoksi, tänään ostin munakellon Pertunmaalle! Puoli vuotta on pitänyt ostaa mutta en ole koskaan kaupassa muistanut. [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #34 : 23.04.10 - klo:13:23 »

Huomenta Lahdesta! [:-)]

Voi kun vois pyyhkäistä kaikkien pönttökavereiden huolet ja murheet ja vaivat ja sairaudet Huitsin Nevadaan! [:30] Vaan kun en voi, mutta yritän kuitenkin, järjestämällä pönttölän kevättapaamisen johon osallistumalla asken mainitut ikävät asiat ainakin hetkeksi unohtuu. :-))

Eilen kävin sitten optikolla ja hommasin uudet lasit, kolmisen viikkoa voi kestää toimitus kun kuulemma lentokiellot voipi tähänkin asiaan vaikuttaa. Kauas näkeminen ei ollut juurikaan muuttunut, mutta lukupuoli olikin sitten muuttunut reilusti. Tästä hankalasta silmävaivastani johtuen optikko suositteli käytettäväksi erillisiä lukulaseja silloin kun asettuu oikein lukemaan tai tekee muuten pidempään jotain tarkkaa hommaa. Moniteholasit ei mielestäni olleet edes kalliit, hintaa tuli 240€ ja tällaiset kehykset valitsin. Kuvan kehyksistä poiketen ne on pehmeän ruskeat väriltään (ai, ruskean kehyksen kultakoristeella saakin näkyviin kun vaihtaa sen täpän siihen ruskean kohdalle), noi mustat oli liian kova väri mulle. Olin niin myöhään liikkeellä että kauppa meni jo kiinni, mutta tilaan ne lukulasit sitten kun haen nuo monitehot. Erilliset lukulasit ei maksakaan kuin 9€ vaikka ne tehdään omille silmille sopiviksi.

Tänään taas Pertunmaalle, siivoushommeleita olis tiedossa. Imuripubi täytyy laittaa vappukuntoon ja yläaittoja ajattelin jo siivoilla pönttötapaamista silmälläpitäen.

Mukavaa viikonloppua kaikille! [KIPPIS]

(nyt naurattaa ihan älyttömästi koska kirjotin ensin kevättappamisen [:-DDD] )
Nätit sangat tulossa.
Joo Pertunmaalla tapetaan kaikki murheet!
Kävin äsken korvalääkärissä ja sain lääkettä ja pirtua määräsi.... mutta.... mutta se pirtu laitetaan korvaan ja valitettavasti se pullokin on muualla kuin minulla ja ei se kai siihen korvaan auttaisi, mitä käyttötapaa minä ajattelin, voisi vielä ruveta soimaan ja muitakin vaivoja saattaisi ilmaantua.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #35 : 23.04.10 - klo:13:23 »

Eiiiii...lunta sataa. [:-I]

Tiina on valinnut oikein hyvännäköiset silmälasit...
että nämä ovat sitten ihan eri maailmasta kertakäyttökamalaiset. [:-)]
http://www.optikko.fi/muoti
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 23.04.10 - klo:14:29 »

Ei ainakaan näissä mun laseissa voi mitenkään noita korvantausjutskia vaihtaa kun nehän on valettu noihin metalisankoihin kiinni. [:-I]

Ookkei. Vaikken ihan ymmärtänny, mut ehkä kumminkin. Tavallisissa "normimetallisangoissa" (joissa sivuaisatkin ihan metallia vaan) ne on irroitettavaa laatua ne muoviset aisanpäät.

Onnea uudelle munakellolle! :-)) Toivottavasti wörkkii hyvin!
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 23.04.10 - klo:14:34 »

Ei minunkaan lasien sankoihin saa päitä uusittua, kun ovat samaa ainetta kokonaan.
Minkähänlaista hernekeittoa tulis pakasteherneistä?
Söin äsken hernekeittoa, niin tuli tuollainen ajatus mieleeni.
Ois ainakin sattumia niin paljon, kun ite keittoon laitan.  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 23.04.10 - klo:14:35 »

Onnea uudelle munakellolle! :-)) Toivottavasti wörkkii hyvin!

On ainakin nopee, äsken kun testasin niin munakello kävi 5 minuuttia neljässä minuutissa [:-DD]. Hiukan kauemmin saisi myös hälytää kun vaan ihan yhden sekunnin :-O. No eipä häneltä voi paljoa vaatia kun hintakin oli vain 1:95€.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #39 : 23.04.10 - klo:15:06 »

Tiina, olet ostanut pika-munakellon. Tulee nopsaan valmista.  :-))

Yhdyn muiden mielipiteeseen "pokistasi", ovat tosi hyvän näköiset.  [:5]
Ja tuo on tuttua, kun rillit tilaa, ne odotteluviikot sais kulua myös pikavauhtia. Tuntuvat yleensä silloin kulkevan etanan tahtiin.   [:-(]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #40 : 23.04.10 - klo:15:19 »

Mukavaa jutustelua silmälaseissa ym. oli tässä ketjussa sekä Tiinan pokat on nätit. :-)) [:-)]

Anniinalle tsemppiä ja Marlelle paranemista sekä Iipalle tsemppiä!   [:30]

Iltapäivää kaikille! [:-)]
Täällä enimmäkseen pilvistä ja heikkoja lumisadekuuroja on tullut, mutta maahan ei ole vielä mitään kertynyt. Tuulta on kanssa jonkin verran ja aurinkoinen on hetkittäin ollut näkyvissä päivän aikana.
Nyt just sataa heikohkosti. (<- ihan hassu sana [:-DD]).
Mittarissa viime yön alin oli -0,4 astetta ja nyt +3,8 astetta.

Ensin kävin laittamassa päivällä lintujen ruokinnan kuntoon = monesta pienestä pussista erilaisia herkkuja sekä rasvatangon laitoin sekä täytin automaatteja siemenillä.
Sitten lounas myöhästyi n. puoli tuntia ja äsken vasta join iltapäivän kaffeet. kun sitä ennen siivoilin sekä hoidin parit puhelut ym.

Nyt sitten hetken luen viestejä täällä. :)

Hyvää perjantaita ja viikonlopun alkua toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #41 : 23.04.10 - klo:15:22 »

Kotona taas ja viikonloppuvapaa alkanut.  [:-)]

Kaikenlaista ilmaa tähänkin päivään mahtunut, aurinkoista, rakeita satanut, räntä ja vesisadetta, nyt sataa vettä, lämpöä 5,5 astetta.
Ilma ei oikein suosi tällähetkellä ulkoilua, niin vois vaikka tehdä sämpylöitä ...  :-))

Kivan näköiset silmälasikehykset Tiinalle tulossa ja aika edulliset.  [:-)]
Itse kans oottelen uusia laseja saapuvaksi optikkoliikkeeseen ja mun silmälasien hinta onkin sitten jo aivan eriluokkaa .... [:-I]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 23.04.10 - klo:15:37 »

Kiitos kaikille tsempeistä  [:-)]

Simat on puolivalmiit eli jäähtyvät hieman ennen kuin lisään kylmän veden.
Nyt mietityttää, että vetääköhän tuo kattila koko satsia kuitenkaan  [:-I]
Olin ihan varma, että kyllä siihen just 8 litran sima mahtuu, mutta saattaa
jäädäkkin 7 litraan. No se on sitten pikkasen makeempaa  [:27]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 23.04.10 - klo:15:45 »

Juup seitsemän se vaan veti.
Saapas nähdä viikon päästä miltä ensimmäinen oma tekemä sima oikein maistuu  :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #44 : 23.04.10 - klo:15:57 »

Juup seitsemän se vaan veti.
Saapas nähdä viikon päästä miltä ensimmäinen oma tekemä sima oikein maistuu  :-))

:-))  Varmaankin hyvältä.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.