Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Arabian muki  (Luettu 1661 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 697
Vs: Arabian muki
« Vastaus #30 : 29.04.10 - klo:16:53 »

 :-)) Ehtiihän noista vieläkin nauttimaan  :-))  Hienot on.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Arabian muki
« Vastaus #31 : 29.04.10 - klo:16:56 »

Mulla on just kirjastosta lainassa sellainen Arabian kahvikupeista kertova kirja, siinä on kuviakin vaikka kuinka paljon ja kaikkien mallien nimet kerrottu. Täytyy tarkistaa mikä tuo Eviksen sokerikon ja kermakon koriste on nimeltään.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Arabian muki
« Vastaus #32 : 29.04.10 - klo:17:07 »

Nyt kun tosta Arabiasta on tota juttua ni huomasin että minulla oli yksi Arabian lautanen kukka alustana.
Ja sitten aloin tuolta kaapista ettimään niin löysin kaksi aika isoa lautasta,yksi kulho ja sillilautanen.
Ovat ukkelin ostamia silloin 40 vuotta sitten kun mentiin naimisiin(vappuna 1970)Nyt harmittaa kun en ole niitä pitänyt hellällä kädellä....
Siihen kuului kuuden hengen ruokailuastiat ja ton verran on jäljellä.Siinä on kauniita luonnonkukka kimppuja toisella laidalla....
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Arabian muki
« Vastaus #33 : 29.04.10 - klo:17:24 »

Mulla on just kirjastosta lainassa sellainen Arabian kahvikupeista kertova kirja, siinä on kuviakin vaikka kuinka paljon ja kaikkien mallien nimet kerrottu. Täytyy tarkistaa mikä tuo Eviksen sokerikon ja kermakon koriste on nimeltään.

Katsopas heti millainen kuvio on Aurinko  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Arabian muki
« Vastaus #34 : 29.04.10 - klo:17:27 »

Mulla on just kirjastosta lainassa sellainen Arabian kahvikupeista kertova kirja, siinä on kuviakin vaikka kuinka paljon ja kaikkien mallien nimet kerrottu. Täytyy tarkistaa mikä tuo Eviksen sokerikon ja kermakon koriste on nimeltään.

Katsopas heti millainen kuvio on Aurinko  [:-)]

Guuglesta löytyi, että se on Esteri Tomulan 1973-74 suunnittelema: http://homepage.mac.com/doggienough/PhotoAlbum420.html

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Arabian muki
« Vastaus #35 : 29.04.10 - klo:18:01 »

Vähän vanhempaakin arabiaa on muutama  [:-I]
tällainen soosikulho

Sitten teekannu

ja joka talosta varmaan löytyy myös jonkin kokoinen voipytty  :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Arabian muki
« Vastaus #36 : 29.04.10 - klo:18:32 »

Kyllä vanha on hienoa!
Löysin kaapin kätköistä tällaista astiastoa (arabia), josta en tiedä, kuinka vanhaa on ja mitä nimeltään.

Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Arabian muki
« Vastaus #37 : 29.04.10 - klo:18:35 »

Kaunis on Vilukon astiasto  [:-)] Hyvin säilyneen oloinen, onko ollut käytössä?
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Arabian muki
« Vastaus #38 : 29.04.10 - klo:18:48 »

Evis, sinun astiat ovat kuin uusia, siksi sanoin, että vanha on hienoa! Ovatko ne olleet käytössä vai kuten minulla, etupäässä kaapin kätköissä. Kun tuo astiasto tuli minun huusholliin, käytöstä sitä ennen en tiedä. Meillä astiastoa on käytetty joskus esim. jouluna tai muina juhlapyhinä eli tosi harvoin  [:-)]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Arabian muki
« Vastaus #39 : 29.04.10 - klo:18:48 »

Evis, todella kauniit astiat ja voipyttyjä löytyy täältäkin  [:-)]

Vilukon astiasto on todella upea ja käyttämättömän näköinen,
millainen leima pohjassa mahtaa olla?

Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Arabian muki
« Vastaus #40 : 29.04.10 - klo:18:51 »

Minun tietääkseni ovat ihan käytössä olleita astioita kaikki nuo minulla olevat astiat. Ovat iso-mummon ja mummoni peruja  [:-)] Teekannussa oli aina mummolassa aamutee hautumassa, muinakin aamuina kuin pyhänä  :-)) Tiedän, että monessa huushollissa arvokkaimpia astioita käytettiin vain juhlapyhinä  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: Arabian muki
« Vastaus #41 : 29.04.10 - klo:18:58 »

Motterille tiedoksi astiaston leima, jos se sanoo mitään, mulle ei  [:-)]

Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Arabian muki
« Vastaus #42 : 29.04.10 - klo:19:05 »

Vilukko, sen leima kertoo heti että astiastosi on valmistettu 1932-1949 välisenä aikana  [:-)]

http://koti.welho.com/jstromb2/arabia%20leimat.htm

Tuolla on muutkin leimat  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Arabian muki
« Vastaus #43 : 29.04.10 - klo:19:15 »

Ihana ketju Arabian astioista!
Minulla on kymmenen hengen täydellinen astiasto "Maisema", vuosilta noin 1930-1940
Vanhempien häälahja. Se on suurin aarteeni.

Mutta pari tällaista vielä vanhempaa astiaa löytyy myös:

kastikekulho ja sitten sellainen "karootti". Eivät ihan ehtakunnossa, mutta vanhoja ja elämää nähneitä. Pidän niitä suuressa arvossa.

Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Arabian muki
« Vastaus #44 : 30.04.10 - klo:09:31 »


Ovat ukkelin ostamia silloin 40 vuotta sitten kun mentiin naimisiin(vappuna 1970)Nyt harmittaa kun en ole niitä pitänyt hellällä kädellä....


Onnea Punis ja ukkeli! [:34]

Kyllähän ennen astiat ostettiin käyttöä varten eikä kaapissa säilöttäväksi, joten ymmärrettävää on jos osia menee rikki tai kuviot on käytössä kuluneita.

Mulla on just kirjastosta lainassa sellainen Arabian kahvikupeista kertova kirja, siinä on kuviakin vaikka kuinka paljon ja kaikkien mallien nimet kerrottu. Täytyy tarkistaa mikä tuo Eviksen sokerikon ja kermakon koriste on nimeltään.

Katsopas heti millainen kuvio on Aurinko  [:-)]

Ei siitä mun kahvikuppikirjasta löytynytkään tuota Eviksen sinistä kuviota. [:-(]
Katson jos tuo Aurinko löytyy mutta en kylläkään heti :-)), kirja on kotona ja minä lähden tänään Pertunmaalle. Mutta ensi viikolla palataan asiaan.

Kiva muuten kun laitatte kuvia myös noista pohjaleimoista, niistä näkee kuitenkin heti sen miltä ajalta astia on. Hömiksenkin astiassa on niin nätti Arabian leima. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.345 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.