Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt on VAPPUAATTO 30.4.2010  (Luettu 1069 kertaa)

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
Vs: Nyt on VAPPUAATTO 30.4.2010
« Vastaus #30 : 30.04.10 - klo:12:11 »

Vapunaaton keskipäivää. [:-)]
Harmaa on päivä ja vettä tihuttelee.

Täällä on kanssa tuo joku kumma puunkaatovillitys, pari viikkoa sitten kolmelta vierekkäiseltä tontilta
lähti kaikki havupuut ja muutama päivä sen jälkeen tien toiselta puolen melkoinen määrä koivuja.  [:-)]
Ei oo ihme jos Sususta tuntuu pahalta, niin tuntu minustakin, varsinkin kun harakkapariskunta istu ihmeissään
meidän varaston katolla ja katseli kaatajien touhuja.
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #31 : 30.04.10 - klo:12:18 »

Meillä jouduttiin myös pari vuotta sitten kaatamaan pihapiiristä aika paljon puita. Mutta ne oli tutkittu ja vaarallisiksi havaittu. Mutta heti uudet tilalle! Nyt meillä on 13 kpl pylväshaapaa. Kovasti ovat jo kasvaneet, mutta ei ainakaan vielä ole niissä linnuille pesimätilaa. Pesiikö muuten kukaan pilarihaavassa jos vaikka laittaisi joskus sinne pönttöjä?

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 30.04.10 - klo:12:24 »

Minäpä otan Tiinan reseptin heti käyttöön.Kiitos vinkistä [:-)]

Ole hyvä. [:-)]
Kerro sitten tykkäsitkö.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 30.04.10 - klo:12:24 »

Surullisen uutisen jälkeen kerron, että mun maha on makeaa täynnä.
Söin k o l m e  hillomunkkia het peräkanaa kylmän maidon kera.  [:-P] Jo aukes silmät.  :-))
En ostele munkkeja kuin vapuna.  Siksi varmaankin ahmien niitä sitten syön. [:-)]
Munkit on kaupasta ostettuja ja mun suussa maistuivat ainakin hyvälle.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 30.04.10 - klo:12:27 »

Onkohan ne Fazerin Namimunkit muuten lopetettu, kahdesta eri kaupparyhmän kaupasta katsoin eilen eikä kummassakaan ollut. [:-(]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 30.04.10 - klo:12:29 »

[:-(] Niitä en älynnyt etsiä.  Harmi, jos niiden tekeminen on lopetettu.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 30.04.10 - klo:12:33 »

Kovasti ovat jo kasvaneet, mutta ei ainakaan vielä ole niissä linnuille pesimätilaa. Pesiikö muuten kukaan pilarihaavassa jos vaikka laittaisi joskus sinne pönttöjä?

Mun mielestä sillä ei ole väliä missä puussa pöntöt on vaan kaikki kelpaa, ainakin talitinttien luulisi pesivän ihan kerrostalonkin pihapuussa pöntössä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #37 : 30.04.10 - klo:12:34 »

Eipä voi uusia tilalle istuttaa, kuin niiden paikalle tulee tie. Naapurilla asiat vielä pahemmin, hänen tontiltaan lähtee 300 neliömetriä. Kaupunki kekkasi tehdä siitä läpi tien. Jota kukaan ei tarvitse. Sieltä lähti puut eilen. Mä en edes pysty mennä lähemmäksi katteleen tuhoa.

Me alunperin vaadimme kaupungilta tänne vesi- ja viemärijohtoa. Neljän vuoden kuluttua nämä systeemit ovat nimittäin laittomia. (harmaavesikaivot, tämän tyyppiset saostuskaivot yms.) No hanke meni läpi, alue kaavoitettiin ja nyt ne systeemit sitten tehdään. Mutta ikään kuin kaupan päälle kaupunki kekkasi, että levennetäänpä tietä, tehdään sitä hiukan huvikseen lisääkin, tuossahan on hyvää tilaa ihmisten omistamilla tonteilla... ja pyöristetään vielä tuon risteyksen kulmakin, niin saadaan tuonkin naapurin tontista kiva viipale tuhottua...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 30.04.10 - klo:12:40 »

Mikä on kulman vastakohta?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 30.04.10 - klo:12:43 »

Tässä tapauksessa lienee kaari...

No, okei. Tämä meidän tiehän pitää nimetä uudestaan. Kadunnimi ei tällä hetkellä pääty sanaan -tie -katu tai -polku, vaan se päättyy sanaan -kulma. Eihän tämä pyöristämisen jälkeen ole enää kulma. Kaari kai sitten.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #40 : 30.04.10 - klo:13:11 »

Lienee alkoholiannokseni täysi tältä päivältä. Huuhtelun jälkeen olo olikin niin hutera, että pötköttelin terveysasemalla ja sitten kotona hetken, sitten kykenin käymään kylällä. Tein suolasen piirakan ja sitä tuossa maisteltiin. Seuraavana onkin taas vuorossa pötköttelyä, hutera olo.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #41 : 30.04.10 - klo:13:18 »

Lienee alkoholiannokseni täysi tältä päivältä. Huuhtelun jälkeen olo olikin niin hutera, että pötköttelin terveysasemalla ja sitten kotona hetken, sitten kykenin käymään kylällä. Tein suolasen piirakan ja sitä tuossa maisteltiin. Seuraavana onkin taas vuorossa pötköttelyä, hutera olo.

Tuleeko tuo hutera olo siis ihan vaan siitä korvan pirtuhuuhtelusta? [:-(]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 30.04.10 - klo:13:19 »

Päivää.

Ei oo olossa kehumista, siitä minun hiljaisuus. Raskas ja alakuloinen.

Eikä asiaa auta paljoakaan se, että nyt se sitten alkoi. Ympäriltä kaadetaan puita. Jokainen puu vihlaisee sydäntä erikseen, yksi kerrallaan. [:-(] Alkaa tuleen vedet ja viemärit joo. Ja tien levennys. Eilen jo hihkuen juoksin sukat jalassa vesisateeseen pelastamaan kuusta. MINUN  kuustani! Moottorisahamies lähestyi sitä yllättäen. No, selvisi, että kuusi ei ollut tappolistalla. Jotain sentään jättävät. Jos se olisi ollut tappolistalla, olisin kytkenyt itseni siihen kiinni kettingeillä. Repliikitkin moottorisahamiehille oli jo valmiiksi harjoiteltu. Äänensävyt myös. Kyllä multa irtoaa jos pakko on...

Seuraavaksi kaiketi harjoiteltava repliikit kaivinkonemiehille. MINUN kiviä ei viedä pois, vaan ne siirretään minun tontilleni kauniiseen minun suunnittelemaani riviin! Ne ovat nytkin minun tontillani. Mutta kaupunki otti ja nappasi itselleen osan minun tonttiani, ilman korvauksia tietenkin. Mutta ne kivet omistan minä!

En ole erityisen hyvällä tuulella...

Sus... [:1] Kurjaa katseltavaa.

Puita kaatui myös vuosi sitten kehä 1:n ja moottoritien liittymästä, kun pistävät liikennejärjestelyt uusiksi. Ihan sydämeen koski katsoa sitä kaadettua metsää joka oli ollut siinä niin pitkään kuin muistan. Tienrakennus jatkuu edelleen... [:-I]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 30.04.10 - klo:13:29 »

Eikös käsketä varovasti lähteä liikkeelle, kun korvat on huuhdeltu?  Vaikuttaa tasapainoelimiin joillakin.
Tiedätkö iipa, onko sun korvat joskus puhjenneet?
Mun on toinen korva, ja se imee itteesä vettä.  Korvakäytävässä surisee ja rapisee. Se on kuin ilmalla täytetty, kuin ois painetta täynnä.  rotkotan päätäni, niin vesi valuu korvasta pois ja tulee parempi olo.
Saattaa toi alkoholikin tehdä sulle huonon olon.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #44 : 30.04.10 - klo:13:29 »

Tuleeko tuo hutera olo siis ihan vaan siitä korvan pirtuhuuhtelusta? [:-(]

Jostakin luin, että teinitytöt tekee niin, että kastavat tamponin alkoholiin ja alkoholi imeytyy siitä elimistöön, eikä henki haise, kun menee kotiin  :-O
Ei kyllä taatusti tee hyvää limakalvoille  [:-/]

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.