Päivää kaikillen! Olen
- nukkunut?
- Erittäin hyvin.
- kaunistunut?
- Hahhahhaa...
- kiinnostunut?
- Olisin, juu. Pönttöilystä.
Väärä aika oli tulla Pöntölle juuri nyt, mutta kun jo viime lauantaina ansiotöitteni varjolla onnistuin siirtämään imurointia, lakananvaihtoa, lehti- ja paperipinojen raikkailua, pölyjen pyyhkimistä... Joskushan ne hommat edessä ovat kuitenkin. Voihan vitalis. Äsken vielä hoksasin, että huuhteluaine on lopussa, joten en pese pyykkejä ennen kuin mies sitä kaupasta tuo; mikään vaate pestynäkään ei ole inhottavampaa käyttää kuin froteepyyhkeet ja pitovaatteet, jos huuhteluainetta ei ole käyttänyt!
Seuraava vaihe täällä olisi imurointi. Se inhottavin osuus. Ja ne paperi- ja lehtipinot! Kyllä niitä siis kertyy täälläkin. Miehen en anna niihin kajota, sillä hän heittelisi lähes kaiken armotta veks... Itselläni kun on tapana säilyttää ihan tarkoituksella jopa joitakin mainoksia jonkin aikaa... Laskut - sekä maksetut että maksamattomat - ovat sulassa sovussa samassa pinossa tässä tietskan vieressä, ja kun pino kasvaa liikaa, käyn paperit läpi - mutta ne maksetutkin minulla on tapana turhan kauan säästää. Kuin varmuuden vuoksi... Mutta kun minulla on aina ollut tapana säästää vanhoja aikakauslehtiäkin... Sitten joskus harvoin, kun noita pinoja tulee käytyä läpi, sieltä pinojen keskeltä saattaa löytyä jopa parin vuoden takaisia kokouskutsuja, mainoskirjeitä, omia mallihahmotelmiani, koneiden käyttöohjeita...
Ja meillähän mies muuten imuroi ihan mielellään, mutta jälleen kerran on töissä näin lauantainakin. Pitäisiköhän ruveta epäilemään siivousten karttamista...?
Valmiin ruuan saa kyllä ainakin luvan (= käskyn) tänään tuoda tullessaan. Mie en muuten kohta ala mittään. Täällä ku olis niin pal kivempaa pyöriä kuin tuossa ympäriinsä kierrellen ja imurin ääntä kuunnellen!