Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.10.Sunnuntai  (Luettu 1160 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 877
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #30 : 15.10.06 - klo:11:36 »

Nyt hiljalleen ulkovaatetta päälle ja sitten pieni kierros pyörällä ja samalla kaakaokupillinen je lehtien vilkaisukierros ja oma lehti luetaan sitten illemmalla.

Mukavaa sunnuntaita kaikille. Ulkona nyt 6,7 mittarissa ja aurinko näkyy mutta tuulikin puhaltelee välillä

 [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #31 : 15.10.06 - klo:12:14 »

Kiitos, kiitos, Käenpiika.  :-))
Eilinen päivä olikin yhtä haipakkaa.  Tuli yllätysvieraita, enkä ees ehtinyt siivoomaan.
Täytyy nyt vähän laittaa paikkoja ojennukseen.  Kohta bileet jatkuu ja näillä näkymin huomennakin.  :-)) :-))

Äsken paistoi aurinko.  Ulos täytyy jossain vaiheessa ehtiä. [:45]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #32 : 15.10.06 - klo:12:33 »

Keravalla pilvistä ja viileää. Varpaita paleltaa, eli pitäisi varmaan laittaa sukat jalkaan. Täällä jatkuu pikkuhiljaa kodin kaaoksen järjestäminen; säilytystila vaan meinaa loppua kesken. Mistäköhän mahtaisi saada uuden kaapiston?  [:-DD] No, kunhan saisi edes tuulikaapin komeroon ne ovet, joita nyt melkein neljä vuotta olen odotellut  [:-I]
Pasi kuuluu leikkaavan nurmikkoa; jokohan olisi syksyn viimeinen kerta? Mun pitää varmaan aloittaa makuuhuoneen raivaaminen!

Mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita, lepopäivää jokaiseen pönttöön!  :-))

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #33 : 15.10.06 - klo:12:50 »

Täälläkin raivotaan (=raivataan) huushollia. Pittää siirtää romuhuoneen rojut pois romuhuoneesta, kun sen takana sijaitsee kompostipönttö, joka huomenna rahdataan huitsin nevadaan. Kiitos yhteisesti viettämistämme "mukavista" pönttöilyistä.  [:-I] Nimittäin mukavuuslaitoksen mukavuus oli kaukana, kun hän ryhtyikin hankaluuslaitokseksi. Oikeestaan hän ryhtyi hankaluuslaitokseksi jo heti saapumisensa jälkeen. Siitä saisi monta "muhevaa" tarinaa. Ensin se ei toiminut ja sit se ei toiminut ja sit korjattiin muttei se toiminut ja vihdoin löytyi vika ja sit se toimi. Vähä aikaa. Sit se rupes hajoileen pala kerrallaan, mut toimi ja hajos lisää mut toimi. Sit mä jo kyllästyin. Kun sen tyhjentäminenkin on niin vaikiaa. Nyt hää lähtee.

Kourumies tulee huomenna vihdoin laittamaan kourut taloon, ooteltu muutama kuukausi... Samalla hää irottaa tuon vessan, ja vie kaatopaikalle täältä muutakin roinaa.

Pihan perälle on uudelleenasennettu perähuone, se joka täällä muuttaessanikin oli. Eikö olekin mielenkiintoista... [:-I] :-)) [:-I] Että silleen on pärjättävä siihen asti kun tulee ne veet ja viemärit ja saan vessan. SITTE mä vasta pääsenkin PÖNTTÖILEEN!  :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #34 : 15.10.06 - klo:12:52 »

No niin, tämä pönttö alkaa nyt olla siivoiltu! Olipas aikamoinen urakka, ei siivous vaan raivaus!!!!
Osa tavaroista on vielä raivaamatta pois, mutta nyt ei Arvo anna enää armoa! On lähdettävä pihalle katselemaan lintuja ja oravia. Toivottavasti Olli Orava vielä on meidän pihapiirissä - ettei vaan olisi Lilliäinen tehnyt hänestä selvää...
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #35 : 15.10.06 - klo:13:22 »

[quote author=Sus link=

Kourumies tulee huomenna vihdoin laittamaan kourut taloon, ooteltu muutama kuukausi... Samalla hää irottaa tuon vessan, ja vie kaatopaikalle täältä muutakin roinaa.

Pihan perälle on uudelleenasennettu perähuone, se joka täällä muuttaessanikin oli. Eikö olekin mielenkiintoista... [:-I] :-)) [:-I] Että silleen on pärjättävä siihen asti kun tulee ne veet ja viemärit ja saan vessan. SITTE mä vasta pääsenkin PÖNTTÖILEEN!  :-))
[/quote]

Voi Sus,kuinkas talvipakkasilla tarkenet mennä sinne perähuoneeseen pyllistämään.Tai onhan niitä sellaisia styroxisisia pöntönreiän päälle laitettavia lämmittäviä istuimia,joiden päällä ei tunnu kovin kylmältä käydä istuntoa pitämässä.Tuttujen kesämökillä olen sellaisen nähnyt,mutta vain kesäolosuhteissa on tullut se istuin testattua.

Uuniperunoita uunissa kypsymässä ja tein täytteen tuossa äsken niille valmiiksi.Hovi-kevyt tuorejuustoa,kermaviiliä,sipulisilppua,kurkkupikkelssiä,sinappia,tomaattisosetta,mustapippuria ja kinkkusuikaleita.Kaikki vaan sekaisin ja kypsä peruna puukolla halki sekä täytettä syntyseen loveen rutkasti  [:-P] [:-P] Maistuis varmaan muillekin  [:20] [:20] pönttöläisille.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #36 : 15.10.06 - klo:13:42 »

Ei mua hirvitä, Käenpiika. Ehkä mä sit oon sen verran kreisi. Silleen eka talvikin täällä meni.  :-)) Siinä muutes on styroxi, juu.

Ed. asukkaat muutes olivat 80-vuotias pariskunta. Muuttivat palvelukotiin. Heillä ei ollu koskaan muuta kuin tuo puusee. Kaiken lisäksi vesi piti kantaa kaivosta, vesiputkia ei ollut vedetty. Että kyllä silleenkin voi elää. Mä muutes halusin tähän muuttaessa, että talo ois "mukavuusasumisen" ja "mökkiasumisen" välimuoto. No niinhän tää onkin, eli oma vapaa valinta.  [:-)] Ei siihen toiveeseen kylläkään tietystkään liity, että vessan on oltava puusee, mut kyl se nyt vähä aikaa on.  :-))

Niin ja, ettette oo musta huolissanne, niin miesystävän asunto on 7 minuutin pyörämatkan päässä kerrostalossa, sinne pääsee suihkuihin ja ammeeseen jos mielii (jos siis meikää laiskottaa saunanlämmitys) Tietysti "hätä"tilanteessa, se voi olla turhan kaukana...  :-))
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #37 : 15.10.06 - klo:13:45 »

Sus,ainakin silloin matka hotelli Helpotukseen on liian pitkä jos sattuu iskemään vatsaripuli.Silloin ehtii päästä "vetelät" housuun ennenkuin ehdit sinne kerrostalon WC:n pöntölle  [:-DDD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #38 : 15.10.06 - klo:13:50 »

Ihan näin Sus. Meilläkin oli aluks ulkohuussi, eikä se ollut mikään ongelma. Päinvastoin kun siihen tottui ja sit tehtiin alakertaan kylppäri, niin tuli mieleen, että pittääkö sisätiloihin paskoa! [:-)].
Vieläkin huussi on pihanperällä ja hyvä näin. Mie haluaisin taantua vielä enemmän taaksepäin. Kävin yks kesä Sonkajärven pullomuseossa ja siellä oli sellainen vanha harmaa tupa sen aikasineen huonekaluineen ja ai että se miellytti mua! [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #39 : 15.10.06 - klo:13:51 »

Sus,ainakin silloin matka hotelli Helpotukseen on liian pitkä jos sattuu iskemään vatsaripuli.Silloin ehtii päästä "vetelät" housuun ennenkuin ehdit sinne kerrostalon WC:n pöntölle  [:-DDD]

Juu, ja silloin voi olla ettei ehi ees pihan perälle. Sit ei muuta ku ämpäri kehiin. Ja hyvin sujuu.  [:-DD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #40 : 15.10.06 - klo:13:54 »

Sus,ainakin silloin matka hotelli Helpotukseen on liian pitkä jos sattuu iskemään vatsaripuli.Silloin ehtii päästä "vetelät" housuun ennenkuin ehdit sinne kerrostalon WC:n pöntölle  [:-DDD]

Joo, tästäkin on kokemusta. Alkuaikana täällä mä olin yksin himassa ja yöllä alkoi hirveet vatsakouristelut. Ulkovessa oli mulle vielä aika vieras ja kun en mittään muuta keksinyt, niin tempasin tiskivadin ja ryöhäytin sinne! :-)) No näitä juttuja ei kerrottu eteenpäin silloin, eikä vatiakaan käytetty enää tiskeissä! [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #41 : 15.10.06 - klo:13:54 »

Juu, Lisa. Mullakin on tässä, siis ihan tietoisesti, ollut semmoinen "takaisin luontoon" -meininki.  [:-)] Tietysti asioilla on puolensa. Kuten etupuoli ja takapuoli.  :-)) Mutta ei se haittaa. Oikeestaan koko homma on asennekysymys.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #42 : 15.10.06 - klo:13:57 »


Joo, tästäkin on kokemusta. Alkuaikana täällä mä olin yksin himassa ja yöllä alkoi hirveet vatsakouristelut. Ulkovessa oli mulle vielä aika vieras ja kun en mittään muuta keksinyt, niin tempasin tiskivadin ja ryöhäytin sinne! :-)) No näitä juttuja ei kerrottu eteenpäin silloin, eikä vatiakaan käytetty enää tiskeissä! [:-DD]

On kokemusta mullakin. En taijja kertoa yksityiskohtia.  [:-DD] Mut kyl se sit ämpärimeiningiksi menee. Ja hätä keinot keksii. Sananmukaisesti!  [:-DD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #43 : 15.10.06 - klo:14:01 »

Joo joo, nyt kyllä naurattaa, mutta entäs tammikuussa -30 astetta!? :-)) Onneks on vielä tää huumorinkukka tallella! Ja täällä pöntöllä se ei ainakaan pääse kuihtumaan! :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 15.10.Sunnuntai
« Vastaus #44 : 15.10.06 - klo:14:12 »

Joo joo, nyt kyllä naurattaa, mutta entäs tammikuussa -30 astetta!? :-)) Onneks on vielä tää huumorinkukka tallella! Ja täällä pöntöllä se ei ainakaan pääse kuihtumaan! :-))

Kyl se siitä. Jäätyy kyl matkalla. Se. Kolahus vaan kuuluu, kun putoo pönttöön. Raportoin sitten talvella kokemuksistani yksityiskohtaisesti.  [:-DD]

(Enkä kerro, että salajuoneni, on nuin kylmällä ottaa ämpäri hetkeksi eteiseeni...  :-)) )
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.332 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.