Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 3.6.2010  (Luettu 862 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Torstai 3.6.2010
« Vastaus #15 : 03.06.10 - klo:10:33 »

Huomenta! [:-)]
Aamulla kävin pikapikaa äidille viemässä ruokaa ja puhdasta pyykkiä ja hänen kerrostalopihassaan räksät syötti matoja poikasilleen ja sitten näin ihanan pienen varpuslapsen jolla ei ollut vielä pyrstöä juurikaan, mutta niin vaan iloisesti lenteli oksalta toiselle ja sirkutti mennessään. [:36]

Kävin tänään aamulla terveydenhoitajan juttusilla, sitä sanoi minkä jo itsekin oikeastaan tiesin, riski sairastua aikustyypin diabetekseen on suuri! Sain ajan ravintoneuvojalle 16.6. ja labrakokeissa tarvii kans käydä. Kiva päästä tonne ravintoneuvojallekin vaikka mullahan tämä ylipaino ei suinkaan johdu tiedon puutteesta, tietoa on vaikka tosille jakaa, mutta kun en saa hommaa toimimaan käytännössä. No, nyt taas kerran tiukka ote niskasta ja painon pudotukseen tai muuten tulee vakavia sairauksia, tai kuolo korjaa ennen aikojaan [:-(].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 03.06.10 - klo:10:50 »

Huomenta.
Sää on just sopiva.  Lähdenkin tästä kohta hammashoitajalle, eikä hammaslääkäriin, niin kuin eilen kirjoitin.
Hoitaja laittaa väliaikaisen paikan, eikä sit kai muuta.  Syssymmällä sit paikataan.
Karaokessa meikäkin hoilas.  Pöytäporukka oli kovia laulamaan, niin pakkohan minunkin oli äännähdellä.  Jestas, kun jotkut karaokelaiset lauloi hyvin.   [:-)] [:-)]
Mukavaa teatteriiltaa Pyrikselle.  [:-)]
Tiina tsemppiä!  [:5]  Kyllä ois meikänkin syytä ottaa itteesä niskasta kiinni, mut kun...
Ihanaa päivää kaikille. [:45]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 03.06.10 - klo:10:58 »

Elekää hermostuko mun kuvien laittoon.  Pakko oli ottaa kuvia hyttysparvista.  Erotatteko..?
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #18 : 03.06.10 - klo:11:13 »

Jestas, mikä hyttysparvi!
Yritän olla ahkera, eka ikkuna pesty! Eikös sen jälkeen voi jo käydä pöntöllä, ennen seuraavaa.
Aurinko yrittää kuikistella pilvien raoista.
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:13:11 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 03.06.10 - klo:11:16 »

Kävin tänään aamulla terveydenhoitajan juttusilla, sitä sanoi minkä jo itsekin oikeastaan tiesin, riski sairastua aikustyypin diabetekseen on suuri! Sain ajan ravintoneuvojalle 16.6. ja labrakokeissa tarvii kans käydä. Kiva päästä tonne ravintoneuvojallekin vaikka mullahan tämä ylipaino ei suinkaan johdu tiedon puutteesta, tietoa on vaikka tosille jakaa, mutta kun en saa hommaa toimimaan käytännössä. No, nyt taas kerran tiukka ote niskasta ja painon pudotukseen tai muuten tulee vakavia sairauksia, tai kuolo korjaa ennen aikojaan [:-(].

Ravintoneuvojalta ja muilta ammattilaisilta saa ainakin henkistä tukea, eli on helpompi ottaa itseään niskasta kiinni. Tsemppiä!  [:-)]

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #20 : 03.06.10 - klo:11:30 »

Ravintoneuvojalta ja muilta ammattilaisilta saa ainakin henkistä tukea, eli on helpompi ottaa itseään niskasta kiinni. Tsemppiä!  [:-)]

Hiilihydraatit pois niin paino putoaa huomaamatta ja nälkää näkemättä... tosi on. Tikkeristä näkyy kuinka mullakin, makeanpersolla, paino tippuu. Silti syön kaikkee herkkui, jätskiä, karkkia, suklaata jne. Pois olen jättänyt, perunan, leivän, makaroonit, riisin, valkoisen jauhon ym.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 03.06.10 - klo:11:33 »

Melekoisesti olikin hyttypyttysiä Kaarinin kuvissa.

Iipa jaksaa myös meitä hemmotella kuvillaan. Minä en ainakaan kyllästy koskaan kuviin. Nyt, kun täällä pöntöllä näkee päivittäin hienoja kuvia, on minulla kortti-innostus vähän laantunut. Ei ole enää niin suurta tarvetta katsella ja ostiskella kaupan kortteja, kun täällä on ihan yhtä kauniita, jos ei vielä kauniimpiakin.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 03.06.10 - klo:11:46 »

Hiilihydraatit pois niin paino putoaa huomaamatta ja nälkää näkemättä... tosi on. Tikkeristä näkyy kuinka mullakin, makeanpersolla, paino tippuu. Silti syön kaikkee herkkui, jätskiä, karkkia, suklaata jne. Pois olen jättänyt, perunan, leivän, makaroonit, riisin, valkoisen jauhon ym.

Tarkoitus ei ole pudottaa pelkästään painoa, vaan opetella tervellisiä ruokailutottumuksia. Lähipiirissä on näitä hiilihydraatittomalla dieetillä laihtuneita ja taas takaisin lihoneita, joten se ei varmaankaan oo mun juttuni. Eikä toi jätski karkki suklaa-linja kuulosta kovinkaan terveelliseltä [:-I]. Ja perunaa ja ruisleipää tahdonkin syödä, en osaa olla ilmankaan ja siks toisekseen en halua noudattaa mitään "erikoisruokavaliota" vaan syödä ihan tavallista ruokaa, ainoastaan vähemmän ja kevyempää. Ja kuten on jo aikaisemmin tullut mainittua, pullahan se on se mun kompastuskiveni, ei niinkään karkit ja suklaat yms.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 03.06.10 - klo:12:34 »

Alotin myös ns. proteiinidieetin. Eli hiilarit minimiin. Välillä kyllä syödään perunaa. Ja silloin tällöin vaaleeta leipää.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 03.06.10 - klo:13:53 »

Tiinan kanssa samaa mieltä.  Olen hiljattain nähnyt ruttukasvoisia, laihtuneita immeisiä, joita en meinaa tuntea. 
Samoin kävi viime vuonna.  Nyt ne aikaisemmin laihduttaneet tulee vastaan entistä pyöreämpinä, etten taaskaan meinaa heitä tuntea.
Saattaa olla että mun läskit on osittain tulleet liian vähäisestä syönnistä.
Toinen osa läskejäni on sitten korvapuustin, tai jonkun herkun aiheuttama.  [:-/]
Olen pitänyt päiväkirjaa ja vienyt ravintoterapeutille.  Ihmetteli painoani syöminkeihini verrattuna.  Valmisruokia olen kylläkin alkanut käyttämään. 
Nyt ostin kaupan kalapaistoksen, jota painonvartijat kylläkin suosittelevat syötäväksi. 
Toinen ostos, makaroonilaatikko, jota syön kaksi päivää salaattien kera. 
Liikunta, sitä mun pitäis lisätä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 03.06.10 - klo:14:16 »

Aikuisiän diabeteksen ehkäisyssä toinen ihan ratkaiseva tekijä on liikunta, sitä mullakin tulee ihan liian vähän. Ja myös suolan käyttöön käskettiin kiinnittää huomioita.
Kai nämä varoitukset on otettava nyt ihan vakavissaan ja taidankin Kaarinin tapaan pitää ruokapäiväkirjaa nyt pari viikkoa ennenkuin menen sinne ravitsemusneuvojalle.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 03.06.10 - klo:14:20 »

Tiina, kannattaa rehellisesti kirjata kaikki "lankeamuksetkin" ylös, niin terapeutti päättelee siitäkin jotain.
Myöskin se, missä syö, on tärkeää merkata.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 03.06.10 - klo:14:25 »

Tiina, kannattaa rehellisesti kirjata kaikki "lankeamuksetkin" ylös, niin terapeutti päättelee siitäkin jotain.
Myöskin se, missä syö, on tärkeää merkata.

No juu, tuo on selvä juttu, tossa ei auta fuskata :-)).
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 03.06.10 - klo:14:29 »

Tärkeää on se mitä kotona syöt. Jos menet kyläilemään ja siellä herkuttelet, se ei ole tärkeää. Pienet "lankeemukset" eivät ole vaarallisia, jos sen jälkeen palaat taas normaaliin päiväjärjestykseen.  [:-)]
Kirjattu

Jasska

• Vieras
« Vastaus #29 : 03.06.10 - klo:14:46 »

Mulla taas ei ole ollut tällä viikolla nälkä, väsyttää muttei nukuta. No, eiköhän ens yönä nukuta, ei tarvi hermoilla labraan heräämistä. Ens tai seuraavalla viikolla voi kysellä labratuloksia. Nyt pitäs vihdoin tiskata, olen sitä lykännyt koko päivän !  [:45] Iltapäivää !
Kirjattu

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.