Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 3.6.2010  (Luettu 855 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Torstai 3.6.2010
« Vastaus #30 : 03.06.10 - klo:14:57 »

Täällä veti pilveen.  Pikkasen jo ripeksii.
Päivän lehti on vielä lukematta.  Täytyykin lukaista se ja antaa unen tulla, jos on tullakseen.  [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #31 : 03.06.10 - klo:15:06 »

Onpas Kaarin kohdannut ison hyttysparven.   :-O

Kävin tänään aamulla terveydenhoitajan juttusilla, sitä sanoi minkä jo itsekin oikeastaan tiesin, riski sairastua aikustyypin diabetekseen on suuri! Sain ajan ravintoneuvojalle 16.6. ja labrakokeissa tarvii kans käydä. Kiva päästä tonne ravintoneuvojallekin vaikka mullahan tämä ylipaino ei suinkaan johdu tiedon puutteesta, tietoa on vaikka tosille jakaa, mutta kun en saa hommaa toimimaan käytännössä. No, nyt taas kerran tiukka ote niskasta ja painon pudotukseen tai muuten tulee vakavia sairauksia, tai kuolo korjaa ennen aikojaan [:-(].

Ravintoneuvojalta ja muilta ammattilaisilta saa ainakin henkistä tukea, eli on helpompi ottaa itseään niskasta kiinni. Tsemppiä!  [:-)]

Hiilihydraatit pois niin paino putoaa huomaamatta ja nälkää näkemättä... tosi on. Tikkeristä näkyy kuinka mullakin, makeanpersolla, paino tippuu. Silti syön kaikkee herkkui, jätskiä, karkkia, suklaata jne. Pois olen jättänyt, perunan, leivän, makaroonit, riisin, valkoisen jauhon ym.

Mä oonkin kateellisena seurannut,kun mesen paino tippuu.  :-))
Mä sain kuntoutuksessa tippumaan muutaman kilon,mutta kummasti ne on tullut takaisin.Liikuntaa pitäisi lisätä,mutta kun ei aina kykene.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #32 : 03.06.10 - klo:15:18 »

Tärkeää on se mitä kotona syöt. Jos menet kyläilemään ja siellä herkuttelet, se ei ole tärkeää. Pienet "lankeemukset" eivät ole vaarallisia, jos sen jälkeen palaat taas normaaliin päiväjärjestykseen.  [:-)]

Montakohan kertaa aloitettu painonpudotus on kaatunut siihen, kun lankeaa KERRAN herkuttelemaan ja sitten ajattelee, että homma on kuitenkin pilalla eikä kannata edes yrittää?  [:´((] Ilman muuta pitää saada herkutella. Vaikka niin, että viikolla koittaa keventää ja viikonloppuna saa syödä ja juoda ihan mitä huvittaa. Onhan siinä sitten kuitenkin 4-5 kevyempää päivää verrattuna "entiseen elämään"  :-))

Yhdellä keskustelupalstalla, jossa mä toisinaan käyn, on kovasti kiivastakin keskustelua karppaamisesta eli hiilihydraatittomasta ruokavaliosta. Muut siellä kehuvat tätä dieettiä, mutta palstalla on yksi LÄÄKÄRI, joka tuomitsee ihan ehdottomasti karppaamisen. On nähnyt, mitä ylenpalttinen rasvan syöminen tekee verisuonille ja terveydelle.

Aikuisiän diabetes, vaiks onkin SOKERItauti, aiheutuu yhden hoitsun kertoman mukaan kyllä ennemmin rasvojen käytöstä... mä meinaan väitin sille, että meillä syödään sokeria ja makeita juttuja niiiin vähän, ettei diabeteksen riskiä tarvii pelätä  [:-I]
Muutenkin tuntuu, ettei mitään ravintoaineryhmää kannata jättää kokonaan pois vaan syödä ihan vanhanaikaisen "lautasmallin" mukaan.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 03.06.10 - klo:15:26 »

Ukkosen kutale!!  [:-/] :-O
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 03.06.10 - klo:15:27 »

Huomenta pönttöihin. Täällä ei paista, vaan taivas on kauttaaltaan harmaassa pilvessä. Sadetta ei tänään tarvitsisi tulla, illalla on ohjelmassa Juu tupen rapinat  [:-DD]

Hehee...näytös televisioidaan. Tulee ulos varmaan tuossa uuden vuoden aikoihin. http://www.uit.fi/esityskalenteri.html

Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 03.06.10 - klo:16:08 »

Iltapäivää  [:-)]
Kaunis kesäinen päivä ollut tänäänkin  [:-)] tosin ujkkosen kumu kuuluu jostain aika kaukaa vielä, onneksi  [:4]
Kyllä minustakin paras painonpudotus jutska on pikkuhiljainen elintapojen muuttaminen terveellisimmiksi  [:-)] Tiukkapipoinen kaloreiden laskeminen käy ennenpitkää hermon päälle ainaskin minulla  :-)) Toi karppaaminen kyllä on tehokas juttu jos sitä vaan noudattaa sillä aika helposti ja nopeasti putoaa paino, niinkuin Mese kirjoittikin.  [:-)] Itselle se olisi aika sopivan tuntuinen tapa , mutta kun tulee tehtyä ruokaa  toisellekin ja meitin ukkeli ei pärjää ilman pottuja ja vaaleita leipiä..., eli selittelyä vaan omalta kohdalta  [:-/] ihan voi ittelleen olla vihainen  :-))
No mun kuuri repsahti jo tässä keväällä kaikenmaailman kremppavaivoihin ja sitten tuli syötyä  ja kunnolla  [:-)]
Päivä kunlunut fysikaalisessa käydessä ja maailmaa parannellessa tuolla sataman kahvilassa.  [:-)]
Huomenna taas hakemaan kortisonipiikkiä olkpäähän  [:-I] , mutta ihana kun on kesä ja lämmintä  [:-)]
Kaikille toiveikasta torstakin jatkoa  [:-)]

Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #36 : 03.06.10 - klo:16:13 »

Iltapäivää tai alkavaa iltaa kaikille! [:-)]
Täällä on ollut pilvistä, mutta nyt iltapäivästä aurinkoakin näkyvissä ja tuulee puuskissa kovanlaisesti. Jokin aika sitten oli pienehkö vesisadekuuro.
Mittarissa viime yön alin lukema oli +10,0 astetta ja nyt +18,1 astetta.

Niin tummat pilvet olivat äsken, että luulin tulevan ukkosen, vaan ei tullut tänne.
Nettiyhteys pätkii... auki-kiinni-auki... rataa. [:-I]

Kuvista tykkään minäkin, niitä on mukava katsella.  [:-)]

Katsotaans lähteekö tämä viesti, vai onko netti jälleen poikki.

Hyvää torstaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #37 : 03.06.10 - klo:16:27 »

Nyt tää netti sai jonkun kohtauksen [NUT] moneen viestiin olen jo ehtinyt vastata, eikä yhteys ole mennyt poikki. :-))

Mittarissa nyt +19,0 astetta.

Askareita on alettava jälleen.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 03.06.10 - klo:16:32 »

Ostin tänään tällaisia kukkia puutarhasta. Pitää laittaa eri viesteihin, kun ei kone suostu kaikkia yhdessä lähettämään.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 03.06.10 - klo:16:36 »

Ahkeraliisoja
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 03.06.10 - klo:16:37 »

Tännekin laitoin ahkeraliisoja
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 03.06.10 - klo:17:25 »

Mesis on ostanut nättejä kesäkukkia. [:-)] Mulla on vielä ostamatta, orvokitkin.

Vaan mää oon rahtannut asunnosta ulos kaksi jääkaappia ja pari pientä keittiön kaappia/laatikostoa. Vihdoin uusi skååppi seisoo sille kuuluvassa paikassa. Puuh, tuntuu pikkasen olkapäissä, vaan mitään kohtaa ittessäni en satuttanut. Haha. Kehua pitää täälläkin, yssinäni rahtasin keittiöstä rapuille ja raput alas pihalle tuon korkean yhdistelmäkaapinkin. [:-)] Ei siinä tartte ku vähän käyttää aivoi. [:-DD] Ja ennakkoluulottomuutta.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 03.06.10 - klo:17:35 »

Sus, laitoitko yhdistelmäkaapin aalle maton ja vedit?  Se on hyvä konsti.  [:-)]  Topakka likka olet, Sus!  [KIPPIS]
Kauniit on Mesiksen kukat.  [:-)]  Ei ole mullakaan kukkia vielä.  En ole päättänyt mitä ostan ja mistä.  [:-I]
Ukkonen käväisi pikimmiten ja jätti jälkeensä tuulen.  Oikein puuskahtelee välillä.
Kyllä on hyvä, että saa olla kotona. [:-)]  Ois pakkopuuroo lähteä jonnenni. 
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 03.06.10 - klo:17:55 »

Eiks vaa olekin ihanaa olla kotona. Minä ainakin nautin täysin siemauksin tästä vapaudesta. Vissiin ensi viikkokin vielä  [:-)].

Voi herrajjee Sus, mitä sinä olet oikein "riehunut"  :-O. Minun voimillani ja aivoillani ei kyllä yhdistelmäkaappi senttiäkään liikahtaisi  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 03.06.10 - klo:18:02 »

Ei kun keikuttelemalla vetelin pitkin lattiaa. Siinä on vanha muovimatto, eikä siihen tullut kyllä jälkiäkään. Jääkaapit on yllättävän kevyitä ollakseen niin suuria. Nehän on sisältä tyhjää täynnä. :-)) Ulkoportailla on matto ja sitä pitkin nuo liukui alaspäin kuin lastenleikki. Piti vaan kattoa millä kyljellä liu'uttaa, sillä sileimmällä tietennii.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.106 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.