Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...  (Luettu 4337 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #45 : 23.09.10 - klo:16:19 »

Minä kun menin Kotkassa tiedustelemaan Specsaversillä hintoja, niillä oli kampanja kahdet lasit yksien hinnalla. Se tytteli mätkäs mulle semmosen hinnan, että meinasin pyörtyä, nimittäin 700 €!!! Ja semmonen tyrmäävä myyntitykki oli, että vaikka mä oon optikko, ni mä en tajunnut mitä se puhui. Puhe tuli valtavana ryöppynä ku liukuhihnalta.

Lähin vähin äänin pois. [:-I]

Semmonen huono kokemus, en tajua asiaa vieläkään.

Yrittivät kaiketi kaupata väkisin kaksia laseja. Ei semmonen OLE mahdollista, että toiset ois ilmaiset! Eli tuossa mä oisin saanut lasit á 350€ mut ois ollut pakko ottaa kahdet... [:-I] Hyvin arveluttava myyntikikka... [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 23.09.10 - klo:16:21 »

Hassua. Meikä ei tarvitse kuin kahdet samaan linssiin [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #47 : 23.09.10 - klo:16:25 »

Yrittivät kaiketi kaupata väkisin kaksia laseja. Ei semmonen OLE mahdollista, että toiset ois ilmaiset! Eli tuossa mä oisin saanut lasit á 350€ mut ois ollut pakko ottaa kahdet... [:-I] Hyvin arveluttava myyntikikka... [:-I]

Nissenillä oli samantyyppinen tyrkky. Että mukamas toiset lasit ilmaiseksi ja kun pääset tiskille asti, selviää, että kehykset saat valita sieltä halvimmasta luokasta ja linsseistä maksat kuitenkin jotakin. Pasille löytyi Nisseniltä hyvännäköiset pokat (mä valitisin, of course...) monitehoihin ja sitten se otti just sellaiset halpikset toisiksi; niistä tulee ihan kai lukulasit vai mitenhän se nyt menikään? Mä olin siinä vaiheessa kauppoja jo paennut tutkimaan naisten kehyksiä.
Valitettavasti siellä ei ollut lähellekään sellaista kehystä, mitä mä halusin. Oltais kuitenkin voitu saada jotakin pientä tingittyä, jos molemmat olisivat ostaneet samasta paikasta.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #48 : 23.09.10 - klo:16:26 »

Aamulla tuli jo ennen puolta kymmentä viesti, et lasisi ovat haettavissa ja heti riensin sinne. Nää on hyvät ja se optikko oli ihana, oikea asiakaspalvelija (no on se mies  [:-DD] )
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 23.09.10 - klo:16:28 »

Kaija, onks Järvenpäässä muutes Nissen?
Mä olin töissä Keravan ja Tikkurilan Nissenillä. Satuitko käymään vuosina ... ööö... no ennen vuotta -92 joka tapauksessa? :-))
Sitä ennen olin Hesassa Ympyrätalon Instrussa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 23.09.10 - klo:16:30 »

Mitäs sä Marle tarkotit? [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 23.09.10 - klo:16:33 »

Mitäs sä Marle tarkotit? [:-)]

Että kun yksiä tarvitsisi niin kaksia tyrkytetään [:-)] Monitehojahan mä...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 23.09.10 - klo:16:36 »

On muutes hiukan turhaa ottaa sekä heijastuksenpoistokalvo että kovapinnoite. Heijastuksenpoistokalvo tulee aina kovapinnoitteen päälle ja on pehmeämpää kuin kovapinnoite, joten se siinä naarmuuntuu. :-)) (Mulla on molemmat, koska heillä se kovapinnoite tulee automaattisesti mukaan).

Älkää koskaan hangatko kuivana linssiä, missä on heijastuksenpoistokalvo! (eikä muutenkaan muovilinssejä) Eikä sitten mitään hönkäys linssiin ja paidanhelmaan! Aina juoksevan veden alla. Linssissä oleva pölykin kuluttaa kalvoa, jos kuivana hangataan. Älkää tehkö kuten minä teen, tehkää kuten minä sanon! [:-DD]

Ja kun kuivaatte linssin, älkää hangatko, siitä vaan "kerätään" vesi pois, se kalvo hylkii vettä, sille ei tartte ku näyttää pyyhettä tai talouspaperia. [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 23.09.10 - klo:16:36 »

Kaija, onks Järvenpäässä muutes Nissen?
Mä olin töissä Keravan ja Tikkurilan Nissenillä. Satuitko käymään vuosina ... ööö... no ennen vuotta -92 joka tapauksessa? :-))
Sitä ennen olin Hesassa Ympyrätalon Instrussa.

Mä muutin Keravalle vasta 2000. Järvenpäästä löytyy sadan metrin säteellä Instru, Specs., Nissen ja Silmäasema. Kierrettiin tosiaan kaikki ja kyllä niillä -kaikista isoista mainoksista huolimatta- oli hyvin samanlaiset hinnat.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 23.09.10 - klo:16:37 »

Ja kun kuivaatte linssin, älkää hangatko, siitä vaan "kerätään" vesi pois, se kalvo hylkii vettä, sille ei tartte ku näyttää pyyhettä tai talouspaperia. [:-)]

Töissä me käytetään mm brix-mittarin herkkään linssiin pehmoista kasvopaperia ja sillä tulee aina kuivattua lasitkin. Lasit meinaan saa useamman kerran päivässä roiskeita näissä töissä  [:-I]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #55 : 23.09.10 - klo:16:39 »

Eikä sitten mitään hönkäys linssiin ja paidanhelmaan!

En oo koskaan kuullutkaan että joku tekis noin, pois se meistä :-O [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #56 : 23.09.10 - klo:16:42 »

Lasilinssit ei naarmuunnu!
Lasilinssit on painavammat ja muuta vikaa ei sit olekaan. Lasilinssiin voi ottaa myös karkaisun, jolloin se ei säry, vaikka heittäisit täysillä kivilattialle.

Jos lasilinsseihin ottaa heijastuksenpoistokalvon, se kalvo voi naarmuuntua. Kalvon voi myös poistaa, jos se kuluu/naarmuuntuu.

Jos vahvuudet on suuret ja linsseissä paksuutta, silloin lasilinssistä voi tulla suht painava. Heikommissa vahvuuksissa ei painon paljoa pitäis häiritä.

Sitä painoakin saa vähemmäksi valitsemalla pieniaukkoisen kehyksen. Jne.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 23.09.10 - klo:17:20 »

Millaset vahvuudet sulla Motteri on? Onks sulla molemmissa silmissä sama vahvuus? Kyl sinne alaosaan tod.näk. joku vahvuus tulee... Ellei sun silmät satu oleen tasan siinä "nollavaiheessa" nyt...

-2 ja -2.5 ja kyllä mun käsittääkseni mulla ei ole tarvetta lukulaseille eli plussalle vielä.
Mä olen ollut yleensä aina turhankin tarkka, eli mennyt optikolle "mä en näe tarpeeks hyvin"
ja optikko sitten muuttaa arvoa sen pienemmän mahdollisen ja heitttää ylikorjatusta näöstä herjaa  [:-I] [:-)]

Lisäys, mä otin viimeks Specsaversiltä kahdet yhden hinnalla, eli maksoin heijastuskalvon vaan toisista.
Ja kehykset sai valita ihan ite.
Täällä on minusta siinä liikkeessä paras palvelu, myyjä auttaa kehysten valinnassa.
Paikallisessa instrussa saa haahuilla ihan rauhssa, on kaksi liikettä missä haluan ammattimyyjän apua.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo:17:24 kirjoittanut Motteri »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 23.09.10 - klo:17:51 »

Sä oot Motteri siitä onnellisessa asemassa silminesi, että näet kauankin lukea ilman laseja.

Sun kohdalla sinne lukuvahvuuteenkin tulisi tuo 0,5 ero, eli joku pikkuvahvuus siellä olisi. Periaatteessa hei ne sun lukuvahvuutesikin olisi aluksi miinusvahvuuden puolella (jos esim. monitehot hankkisit), ehkä juuri nyt ne olisi nollan hujakoilla ja vasta mummomummona +1 luokkaa.

Lukuvahvuus ei ole sama kuin plusvahvuus. Lukuvahvuus voi olla miinustakin, esim. mulla on ja tulee aina olemaan.

Mäkin näen lukea ilman laseja, mut teksti vietävä hirveän lähelle silmiä. Mun (kauko)vahvuudet on -4.75 ja -3.75.
Lukuvahvuudet -2.75 ja -1.75. (Eli kakkosen verran plussan SUUNTAAN. Niin se menee.)

-4.75 + 2 = -2.75
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 23.09.10 - klo:19:40 »

Mä olen ymmärtänyt et lukuvahvuus on aina plussaa, kiitos kun viisastutit mua  [:-)]
Nyt voin antaa periks jos sinne alaskin tulee miinusta  [:-DD]
Ennen näin lukea näillä laseilla, silloin oli pienemmät miinukset.
Näenhän mä nytkin mutta pitää lukea kaukaa  [NUT] lähialueethan nämä lasit vaan sekoittaa.

Edellinen viestini oli taas niin ihanaa suomea, että kateeks kävis jos ei olis omaa tekstiä  [:-DD]
Suomennos, kahdessa liikkeessä tarviin myyjän apua, silmälasiliikkeessä ja toinen on rintsikkakauppa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.099 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.