Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...  (Luettu 4299 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #75 : 24.09.10 - klo:12:00 »

Mulle oli ylläri joskus reilut 10v sitten, kun nuori miesoptikko alkoi valita mulle kehyksiä. Itse mä olisin ottanut jotkut isommat ja peittävämmät, mutta mulla on kuulemma niin kapeat  [:-I] kasvot, että tää heppu valkkasi ihan erilaiset kuin itse olisin ottanut. Ja kyllähän ne sopikin mulle. Mä olin ihan ihmeissäni.  :-O

Mulle instrun myyjä sanoi joskus, että ei sulle löydy kehyksiä kun on kapeat kasvot.
Ihan kuin olisi mun vika tai olisin ainoa maailmassa  [:-DD]

Ammattimyyjä näkee heti millaiset sopii, siks haluan myyjän.
Muuten haahuilen liikkeessä kauan kun sovitan suurinpiirtein kaikki.
Vasta peili kertoo että on mahdoton.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #76 : 05.10.10 - klo:11:51 »

Minäpä kävin eilen pokat hommaamassa itselleni..kolmessa liikkeessä kävin ja
lasit kaikki samoilla "herkuilla", niin erot olivat valtavat.Sangat samaa hintahaitaria
kaikissa kolmessa liikkeessä.Ekassa olisivat tulleet maksamaan 720 ekee..toisesaa 640
ja kolmannessa 36oe...että ei liene epäilystäkään mistä ne otin.Aika jännä kokemus
oli kun ensin yksin sankoja kokeilin ja sitten tuli optikko avuksi..niin samat valitsi mitä
itsekin ajattelin.Hän ei nähnyt, että olin jo samoja kokeillut.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 05.10.10 - klo:12:49 »

Ohhoh! Puolet halvemmalla sai kolmannesta liikkeestä kuin ekasta.  :-O

Kun haette ja sovitatte kehyksiä, niin mitenkä näette, kuinka ne sopivat? Minä kun katselen ilman linssejä, niin kaikki sopii, kun on tasaisen harmaata. Sitten onkin eri juttu, kun niihin tulee linssit ja alkaa nähdä kunnolla. Voiko myyjään aina luottaa? Ettei hän vaan sano kaikkein kalleimmasta kehyksestä, että ne sopivat kuin valettu.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #78 : 05.10.10 - klo:12:55 »

Voihan sitä myyjälle antaa jonkun hintahaarukan että minkähintaisia kehyksiä on ostamassa ja sanoo että  ei halua liian kallita edes sovittaa.

Mulla oli viimeksi Repe makutuomarina, vaikka mä tosin kyllä näen vielä itsekin miltä kehykset näyttää kun näkö ei ole ihan niin huono.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #79 : 05.10.10 - klo:14:06 »

Kävin kanssa liikkeessä jossa mainos ulkona et linssit 1€, eihän se niin sit ole mutta halvemmalla saisin kuin ne hävööksissä olevat + sangat. Etsintä jatkuu.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #80 : 05.10.10 - klo:19:32 »

Mä oisin ihan hukassa jos mun prillit katoais. En näkisi lukea, en kirjoitella viestejä, en mitään paitsi sumeaa ja sameaa!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #81 : 05.10.10 - klo:23:15 »

Mesis..kysyit miten näette kehykset kun sovitatte niitä liikkeessä.Näissä mitä
minä kokeilin oli kaikissa suurentavat linssit että taatusti näki miltä ne näyttää
ja ah...ne rypyt mitä ei kyllä ennen ole huomannutkaan  :-)) siis naamarissaan.
Niin on tehottomat nämä käytössä olevat rillit. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #82 : 07.10.10 - klo:08:28 »

Taitaa olla uusi optikkokeikka edessä  [:-//]
Mä näen oikealla linssillä hyvin kauas, vasemmalla huonosti.
Ja vasemmalla linssillä onnistuu lukeminen, mutta oikealla tekee tiukkaa.
Ihan kuin nää ei nyt olisi ihan kohdillaan. Katselen nyt muutaman päivän, jos kysymys onkin siitä, että silmät on väsyksissä lyhyen yön jälkeen. Mutta jos linssit menee tuolla lailla ristiin, niin ei varmaan ole ihme, että päätä hiukan juilii?  [:-/] [?]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 07.10.10 - klo:08:34 »

Mesis..kysyit miten näette kehykset kun sovitatte niitä liikkeessä.Näissä mitä
minä kokeilin oli kaikissa suurentavat linssit että taatusti näki miltä ne näyttää
ja ah...ne rypyt mitä ei kyllä ennen ole huomannutkaan   :-)) siis naamarissaan.
Niin on tehottomat nämä käytössä olevat rillit. [:-)]
Uskaltaakohan meikäläinen uusiakaan laseja. Ties mitä ilmaantuu, kun alkaa nähdä kunnolla  :-))
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 07.10.10 - klo:09:12 »

Taitaa olla uusi optikkokeikka edessä  [:-//]
Mä näen oikealla linssillä hyvin kauas, vasemmalla huonosti.
Ja vasemmalla linssillä onnistuu lukeminen, mutta oikealla tekee tiukkaa.
Ihan kuin nää ei nyt olisi ihan kohdillaan. Katselen nyt muutaman päivän, jos kysymys onkin siitä, että silmät on väsyksissä lyhyen yön jälkeen. Mutta jos linssit menee tuolla lailla ristiin, niin ei varmaan ole ihme, että päätä hiukan juilii?  [:-/] [?]

Monitehoilla säätöjen pitää olla nenältä ja korvien takaakin ihan jetsulleen paikallaan.
Ei kai Kaijalla kyllä siitä kiinni ole, mutta tuli vaan sekin mieleen  [:-)]
Säätelen itse yleensä näitä, niin ei taitas onnistua enää monitehoilla  [:-I]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 07.10.10 - klo:11:45 »

Kaija onkohan sulla toinen korva alempana ku toinen. Silloin lasit on vinossa, jos sankoja ei ole säädetty eri tasoille. Eikä niillä nää kunnolla. Kun se katsomiskohta tulee toisessa silmässä väärään kohtaan. Ehotappa tätä sille optikolle, voisikohan olla semmosesta kiinni. Nimimerkki: "Kokemusta on"  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #86 : 07.10.10 - klo:13:22 »

Kaija onkohan sulla toinen korva alempana ku toinen. Silloin lasit on vinossa, jos sankoja ei ole säädetty eri tasoille. Eikä niillä nää kunnolla. Kun se katsomiskohta tulee toisessa silmässä väärään kohtaan. Ehotappa tätä sille optikolle, voisikohan olla semmosesta kiinni. Nimimerkki: "Kokemusta on"  :-))

Voi olla hyvinkin jotakin sellaista. Optikko sanoikin, että kannattaa kokeilla ja katsoa, että tarviiko säätää johonkin suuntaan. Mä nyt seuraaan jokusen päivän ja koitan sovitella hiukan eri asennoissa.

Sus

• Vieras
« Vastaus #87 : 07.10.10 - klo:13:57 »

Kato Kaija peilistä onko lasit päässä vaakasuorassa.

Jos toinen korva on alempana (usein on) pitää sangat tosiaan säätää niin, että ne keikkuu pöydällä. Silloin ne on päässä vaakasuorassa.
Toinen silmä saattaa myös olla alempana, jolloin optikon on mittauksia tehdessään otettava se huomioon. Varsinkin monitehoissa nämä on erittäin tärkeitä. Älä kauheen kauaa sinnittele niillä, voi niissä olla virhe. Liikkeeseen vaan valittamaan. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 07.10.10 - klo:14:02 »

Mulla nämä nykyiset lasini säädettiin alkuun liian kireiksi ja jo rupesi korvien taukset punoittamaan ja ärtymään. Joten kävin liikkeessä löysäämässä "kiristyksiä". Uudet lasit ovat sen verran arvokas hankinta että niiden tulee olla joka suhteessa sopivat.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #89 : 07.10.10 - klo:14:05 »

Se prillien säätäminen vasta taitolaji onkin! Siinä pitää osata ajatella kolmiulotteisesti. Mä olin oppilasaikoina aivan kauhuissani siitä hommasta, kun ei sitä alussa kertakaikkiaan osaa! No sit kun taidon sai hyppysiinsä, niin se olikin ihan mukavaa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.