Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...  (Luettu 4318 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Moniteho, kaksteho, lähilinssi...
« Vastaus #90 : 13.10.10 - klo:17:49 »

No nyt on uudet pokat päässä, hyvin näkyy ja hyvin tuntuu naamavärkkiin nämä istuvan,
että tyytyväinen olen.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #91 : 13.10.10 - klo:19:18 »

Niin ja jos ei mitkään säädöt auta, niin kannattaa tarkistuttaa, ettei oo mitattu silmäteränväliä päin peetä, niinku minulta kerran. Heitti vaivaset 4 milliä!  [:-DDD]  Sillon ei kyllä yhtään naurattanu.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #92 : 16.10.10 - klo:11:39 »

Muutaman päivän käytön jälkeen täytyy edelleen todeta, että laseilla näkee hyvin,
eli onnistunut ostos ainakin minun kohdalla halpisliikkeen lasit. :-)) [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #93 : 16.10.10 - klo:11:48 »

Mulla on edelleen välillä ongelmia ikänäkölasien kanssa. Kotitietokoneella käytän vanhoja. Hiukan huippaa aina välillä!

Huomasin eilen, että pikkusisko katsoo myös lasien yli lukiessaan... ikänäkö iskenyt sillekin. Taina näki näillä mun laseilla niin hyvin, että jouduin ihan vahtimaan, ettei se kävele ulos nämä päässään  [:-DD]

Sus

• Vieras
« Vastaus #94 : 17.10.10 - klo:13:23 »

Kaija, vanhat lasit onkin usein parhaat tietokoneella. [:-)] Ellei sitten ole tehty ihan tarkoituksellisesti erillisiä tietokonelaseja. Minäkin pidän tietsikalla vanhoja laseja. [:-)] (Syy tähän hommaan on se, että tietokoneen etäisyys silmistä on pidempi, kuin normaali lukuetäisyys, esim. kirjaa lukiessa. Kirjaa pidetään lähempänä kuin tietokoneen näyttö.)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #95 : 20.10.10 - klo:12:19 »

Hei te kenellä on nyt suht uudet lasit, onko teillä nenätallat pehmeää silikonia, vai sellaiset suht kovat muoviset. Mulla on aika kovat muoviset ja toi vasemmanpuoleinen varsinkin tuntuu joskus ikävältä nenänjuuressa, ei varsinaisesti koko ajan paina pahasti, mutta kun korjaa lasien asentoa niin joskus tuntuu että sattuu. Taidan käydä vaihdattamassa näihin silikonitallat jos ne olis pehmeämmät ja mukavammat.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #96 : 20.10.10 - klo:12:37 »

Tiina, tuo korjaantuu sillä, että optikko vähän vääntää tallaa eri asentoon. Voithan sä silikonisetkin vaihtaa. Niiden tarkoitus on lähinnä estää laseja valumasta nenällä, kun se silikoni on semmoista nihkeetä. [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #97 : 20.10.10 - klo:12:47 »

Tiina, tuo korjaantuu sillä, että optikko vähän vääntää tallaa eri asentoon. Voithan sä silikonisetkin vaihtaa. Niiden tarkoitus on lähinnä estää laseja valumasta nenällä, kun se silikoni on semmoista nihkeetä. [:-)]

Mutta kun noissa kovissa talloissa on ne reunatkin sellaiset "terävät" ja se reuna siis osuu nenänvarteen kun lasien asentoa korjaa, eivät siis paina koko aikaa. Mun mielestä niissä silikonijutuissa on pehmeät ne reunatkin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #98 : 20.10.10 - klo:13:22 »

Mutta kun noissa kovissa talloissa on ne reunatkin sellaiset "terävät" ja se reuna siis osuu nenänvarteen kun lasien asentoa korjaa, eivät siis paina koko aikaa. Mun mielestä niissä silikonijutuissa on pehmeät ne reunatkin.

Niin niissä onkin, semmoset "pyöreämmät". Mutta se kovan nenätallan reuna ei kyllä saa painaa nenänvarteen, eli kyllä siinä säädössä on pikku vika. [:-)] Mut ota vaan silikonit, jos siltä tuntuu, ne on hyviä. [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #99 : 20.10.10 - klo:13:52 »

Edellisiin laseihin vaihdatin silikoniset ja Tiinan kertoma ikävä tunne nenältä hävisi.
Näissä uusissa oli silikoniset tallat jo valmiina ja istunat "nokalle" tosi hyvin.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #100 : 20.10.10 - klo:14:00 »

Mut ota vaan silikonit, jos siltä tuntuu. [:-)]

Juu, pitää mennä laitattamaan silikonit! [:-DDD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #101 : 20.10.10 - klo:14:11 »

Mut ota vaan silikonit, jos siltä tuntuu. [:-)]

Juu, pitää mennä laitattamaan silikonit! [:-DDD]

Sehän on niin muodikasta tänäpäivänä [:-)] :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #102 : 20.10.10 - klo:14:46 »

[:-DD]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #103 : 20.10.10 - klo:17:54 »

Sain uudet lasit eilen ja vain hetken tuntui outona, nyt istuu kuin nenä päähän.
Pikkusen pitää jossain vaiheessa käytä käännättämässä sankoja, aavistuksen valuvat.
Samaan syssyyn sai tukkaankin uuden sävyn, siis sävy-sävyyn.
« Viimeksi muokattu: 20.10.10 - klo:20:17 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #104 : 20.10.10 - klo:20:02 »

Onnee iipan uusille laseille ja uudelle tukalle! [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.092 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.