Ensinnäkin Anniina, ei tarvitse missään nimessä pyydellä anteeksi. Pääasia, että asiat, jotka vaivaa tai jää hiertämään pystytään puhumaan, ettei jää kelju olo kellekään. Ja silti voi olla eri mieltä
Minä olen itsekin aika suorapuheinen, mutta mielestäni myös oikeudenmukainen ja rehellinen. Käyn asioita myös läpi aika perusteellisesti, kunnes selkiää (varmasti ärsyttävä piirre..). Ei siksi että nämä asiat täällä maailman suurimpia asioita olisi, tykkään vaan, että tälläiset paikat kuin tämäkin foorumi on, olisi viihtyisä paikka ja tänne tulo olisi helppoa omana itsenään
Paljolti ajattelen asioista, kuten iihoo kirjoitti. En näe syytä muuttaa mitään, vaikka tiedän mitä Anniina tarkoittaa. Minusta riittää kun ihmiset on kiinnostuneita täällä linnuista/määrityksestä "jokamiesluokassa" ja muistaa nettietiketin säännöt ja hyvät käytöstavat. Muu sujuu sitten riittävästi siihen tapaan, mitä Anniinakin tarkoittaa. Ihan hyvä asia sinänsä.
Ja tähän väliin en voi olla mainostamatta kirjaa
Suomen Lintuopas . Pertti Koskimies. Wsoy.
Se antaa hyvin selkeää tietoa ja mainio apu myös määrittämisessä (mm. koko, tärkeimmät tuntomerkit ym tuntomerkkejä).
Mainio kirja, jota nyt lueskelen kesälomalaisena.Suosittelen!
Ja tosiaan tyrmistykseni johtui lähinnä siitä, että täällä/tässä ketjussa, en ole nähnyt mitään ylilyöntejä. Kaikesta en tietenkään tiedä, mutta jo vuosia täällä pyörineenä jotain on tullut nähtyä ja opittua itsekin...
Asioita, jotka ärsyttää, niitä on varmaan kaikilla täällä. Myös omat kriisinsä, kuten nyt ilmeisesti sulla Anniina. On varmaan eri asia tehdä lintuharrastusta myös leipätyökseen. Itse olen aina ihaillut, jotka ovat noin pitkälle kouluttautuneet, sitä tietoa ja taitoa. Ja että heitä on täällä foorumilla myös.
Toivottavasti löydät motivaation työllesi/harrastuksellesi
. Onhan sulla nyt monta monessa, eikä vähäisin tämä hurmaava pikkumies
.
Mulla itsellä meni koko harrastus silloin uusiksi, kun syntyi lapsia. Kaikella on aikansa, nyt taas mennään...
Nyt meni pahasti ohi heinätavin
, mutta sanoisinko, oli antoisa ja rakentava keskustelu, jota voisi jatkaa monilla uusilla otsikoilla
Mutta nyt helteiseen ulkoilmaan...