Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tykkäätkö ??  (Luettu 395 kertaa)

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
Tykkäätkö ??
« : 11.07.10 - klo:10:53 »

Hevosen lihasta? Tuli mieleeni moinen kun maustoin hevosta valmiiksi odottamaan grillausta  [:20]
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: Tykkäätkö ??
« Vastaus #1 : 11.07.10 - klo:11:23 »

Pelkkää en ole syönyt. Makkarassa olen varmaan tiedostamatta syönytkin.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #2 : 11.07.10 - klo:12:09 »

Tykkäänkö, siis missä mielessä? Eettisesti vai kulinaarisesti?
Kyllä mä välttelen ostamasta hevosenlihatuotteita.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #3 : 11.07.10 - klo:13:24 »

Eettisesti lienee aivan sama onko se hevosta vai nautaa vai väkisin kasvatettua broileria.
En ole koskaan maistanut, mutta jotenkin jaksaisin uskoa, että se on aika hyvää.
Eikös sitä entivanhaan syöty vallan? Hevosiahan oli paljonkin ja kyllähän nekin joskus kuolevat.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 11.07.10 - klo:16:17 »

Mä en syö hevosta. Kyse on tunneasiasta minulla. Kun aloin ratsastusta ja hevosia harrastamaan, en enää voinut syödä hevosta. Makkaroistakin tarkistan aina, ettei siinä ole hevosta... (varsinkin meetwursteissa on). Toinen, joka pistää vastaan on karitsa. [:-(] Lammaskin.

Kanojen ja broilereiden oloista kun lukee, niin ei tee mieli syödä niitäkään. [:´((] Ne jutut on ihan kauheita... [:-(] Kanaa ja broileria silti syön... [:-I]

En söisi kissaa enkä koiraakaan... syödäänhän niitäkin jossain, pikkulintujakin... Hohhoijaa. Nää on vähän vaikeita juttuja.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 11.07.10 - klo:16:18 »

En mä söis pupuakaan enkä peuraa...
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 11.07.10 - klo:18:59 »

En mä söis pupuakaan enkä peuraa...
tarttis tässä mennä kai optikolle, luin että papua ja perunaa  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 11.07.10 - klo:20:01 »

[:-DD]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #8 : 11.07.10 - klo:21:30 »

Ottamatta kantaa kenenkään syömisiin - eiköhän nuo broilerit ole niitä, joilla on kaikkein ankeimmat olot.
Hevonen, joka on ravi- tai ratsastus  -sellainen, saa varmasti elää kaikkein parhaimman elämän. Sitä hoidetaan ja hoivataan ja hellitään ja lellitään.
Broilereita kasvatetaan vaan suuren ahneuden takia- samoin kaiketi sikoja ja nautojakin.

Silti katsomme olevan jotenkin anteeksiannettavampaa syödä esim. siipikarjaa. Miksiköhän oikeastaan?

Ja kyllä se hevosellekin tulee elämä tiensä päähän - aivan luonnostaan. Sitä vaan ei kasvateta vain sen lihan vuoksi ja sen tuoton toivossa.

En siis ota kantaa.... [:-I]
Kirjattu

Tami

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 11.07.10 - klo:22:48 »

Harrastushevoset päätyvät kuulemma aika usein Korkeasaareen, siis ruuaksi.

Muutama ystäväni on näitä ihan terveitä heppoja pelastanut viettämään eläkepäiviä  -leijonien kidasta!
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #10 : 12.07.10 - klo:11:03 »

Jos olen ajatellut ostaa metwursia ja siinä sattumalta on hevosenlihaa, niin en valitse jotain toista tuotetta tilalle siksi että siinä ei ole hevosenlihaa. Joskus nuorempana olen jotain hevosenlihaleiketta ostanut ja muistan, että se oli sitkeetä.
Kakruna mä luulin, että makkarat tehdään hevosesta. Siellä kun oli taloissa oli useitakin hevosia, kuulin kun puhelivat että se ja se hevonen menee makkaraksi tjsp
Mä olisin mieluummin syömättä lihaa, jostain älyttömästä syystä kuitenkin käytän lihatuotteita kerran pari viikossa, makkaraakaan en liioin ostele.

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 12.07.10 - klo:11:27 »

Kaipa ne kuolleet hevostkin täytyy jotenkin hyötykäyttää, en näe siinäkään mitään järkeä että ne haudattaisiin jonnekin. Ihan ok mun mielestä jos menevät vaikka Korkeasaareen eläinten ruuaksi.
Repe on ollut aikaisemmalta ammatiltaan lihanleikkaaja, ja jo silloin, yli 20 vuotta sitten hevosia tuli leikattavaksi ihan älyttömän harvoin, joten ei sitä hevosenlihaa enää juurikaan ole edes metwursteissa.
Mutta kyllä mä sen verran ennakkoluuloinen olen, että en tiedä söisinkö hevosta. Mutta en oikein tiedä söisinkö karhua tai strutsiaakaan, saati sitten kengurua, joita nitäkin kaikkia saa ainakin erikoisravintoloissa ja varmaan joistain kaupoistakin. Etanoita sentään söin :-)).
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #12 : 12.07.10 - klo:11:48 »

Erikoisuuksista olen kyllä etanoita ja strutsia syönyt. Kumpikaan ei maullaan vakuuttanut.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #13 : 12.07.10 - klo:16:42 »

Jostakin mä luin, että hevosesta saa kaikkein parhaan paistin. Mutta kyllä mulla sen verran on verissä vieläkin nuoruuden hevosharrastus ja rakkaus hevosiin, että hepukat saa jäädä kauppahallin lihatiskiin. Metukkaa syön sen sijaan hyvällä halulla miettimättä, onko siinä hevosta.
Teurastamot maksavat kuulemma hevosista todella huonosti.

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #14 : 12.07.10 - klo:17:15 »

Metukkaa syön, mutta hevosenlihaa en halua ostaa tai syödä.
Isäntä ostaa eräästä lihakaupasta hevosesta valmistettua suolalihaa, silloin kun sitä on tarjolla. Olen maistanut, hyvää oli, ei vaan ole mun juttu.
Lapsena kävin meidän hevosta rannassa juottamassa tai vein laitumelle
vettä. Lotta oli mun kaveri.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.159 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.