Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 13. heinäkuuta 2010  (Luettu 670 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tiistai 13. heinäkuuta 2010
« Vastaus #15 : 13.07.10 - klo:10:17 »

Ihana, että koira saatiin pelastettua.   [:-)]

Huomenta uudestaan.
Lämmintä on 26 astetta.  Nyt taitaa tulla kuumin päivä. [:-I]
Hippiäinen, noi kukat on auenneet pionin nupuista.  Kauan ovat kestäneet noi kukat.  Ainakin kolmisen viikkoa.  [:-)]
Kivaa kesäistä tiistaita kaikille.  [:45]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #16 : 13.07.10 - klo:10:26 »

Sain uutisen, että tätini saa viimein vanhainkotipaikan, mulla on lyhyt matka katsomaan, kun on samalla kadulla. Melkein vuoden odotti paikkaa demetiaosastolla.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 13.07.10 - klo:10:28 »

Hellettä pukkaa, siis huh helletä ja tervehdys pöntölle.
Paras paikka on olla kaulaansa myöten järvessä näillä keleillä ja sitä on kyllä tullut tehtyäkin.
Uimavedet ovat niin lämpimiä, että iloakin näistä helteistä on.

Sairaalat täällä Lahdessa ovat kyllä tosi tukalan kuumia kun remonttia tehdään ja ilmastoinnit
ei toimi.Aivan kaamea olo sairailla siellä kivuissa ja kumissaan.Henkilökunnasta puhumattakaan.

Hienoa, että koiranpentu saatiin pelastettua..kiitos Minnille linkistä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 13.07.10 - klo:10:51 »

Sain uutisen, että tätini saa viimein vanhainkotipaikan, mulla on lyhyt matka katsomaan, kun on samalla kadulla. Melkein vuoden odotti paikkaa demetiaosastolla.

Tämä oli hyvä uutinen, tiedän kuinka olet kantanut huolta tädistäsi. Hienoa!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 13.07.10 - klo:11:02 »

Keveni olo harteiltasi, iipa.  Hienoa!  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 13.07.10 - klo:13:57 »

Maistuuko teille ruoka näin helteillä? Jos maistuu niin minkälainen, kylmä vai lämmin? Mulla on nytkin nälkä mutta tuntuu että ei silti haluta mitään [:-(]. Jotain kai tarttis kuitenkin yrittää syödä. Ja juoda!
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 13.07.10 - klo:14:09 »

Mieluummin kylmää ruokaa.

On jo hikinen olo ennestäänkin, lämmin ruoka tekee vielä lämpimämmän olon....***puuh***
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 13.07.10 - klo:14:11 »

Pyryn kans syötiin herkkukaurapuuroa! Hyvinhän tuo osu ja uppos, kun oli tarpeeks nälkä. Molemmille [:-DD]  Pyry tykkää kirsikoista. Sekin osu ja uppos. Vettä ja mehua uppoo kans. Ja kahvi kumma kyllä viilentää oloa. Harvoin on kahvi maistunu niin hyvälle ku eilen, kun oli tosi kuuma. Leipää, rasvatahraa ja lisukkeita menee myös. Jostain syystä ei huvita ruveta leipomaan tai isompaa ruokaa laittamaan.

Luojan lykky, kun eilen löysin vaatehuoneesta tuon tuulettimen. Ihan on vilpoista, melkein palelee, vaikka asteita on ulkona 26.4 ja sisällä varmaan melkein saman verran. Ulkona on pilvistä onneksi. Ja huomiseksi kenties on ilmataiteenlaitos luvannu vesisajetta. Kunhan luppaavat. Näkis vaan  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 13.07.10 - klo:14:15 »

No sämpylän söin, väliin laitoin kypsää broileria, salaatinlehtiä reilusti ja paprikaa. Ihan hyvää oli! [:-)] Täytyy muistaa ostaa viiliä, eiks se ole sellaista helleruokaa.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 13.07.10 - klo:15:07 »

Yhden imurinletkun korjasin ja hiki virtaa valtoimenaan :-)). Hiljaista on kyllä muuten mulla täällä ollut, ei kai monikaan näillä keleillä jaksa imuroida tms.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #25 : 13.07.10 - klo:15:49 »

Kaunis on Kaarinin aamunavauskuva! [:-)]

Iltapäivää kaikille! [:-)]
Täällä oli aamulla ensin pilvistä ja päiväksi tuli sitten ihan aurinkoista, mutta nyt taas puolipilvistä. Tuulta on jonkin verran enemmänkin puuskaisena.
Mittarissa viime yön alin lukema oli +17,0 astetta ja nyt +29,6 astetta.

Meillä kanssa mielummin syödään nyt kylmää ruokaa tai ei ainakaan lihoja vaan ihan keitettyjä perunoita ja silliä mm.
Makkaraa tuossa jääkaapissa olisi isomman nälän yllättäessä. :))

Niin, eilen illalla meille tulikin ukonilma, joten kone pysyi kiinni.
Nyt ei ollakaan aukaistu pöytäkonetta, kun se lämmittää niin vietävästi. Saas nähdä, aukaisenko tänä iltanakaan.
Läppärikin tuntuu jonkun verran lämmittävän, mutta ei läheskään niin kuin tuo vanhus pöytäkone. :))

Kaffeet jo juotu ja äsken meinasin ottaa vielä vähän lisää, mutta peruin aatoksen. Kohtahan se onkin jo päivällisen aika.

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #26 : 13.07.10 - klo:15:53 »

Niin, tuohon Tiinan viestiin kommentoiden lisään vielä, että äsken hain kuivat pyykit pois narulta ja kun tuuli seisahtui, niin todella hikeä rupesi pukkamaan kovin, vaan heti kun alkoi tuulla oli helpompi olla.
Ihan on sellainen pakahduttava säätila, vaikka muuten kyllä tykkään ja elimistöni tykkää tästä lämpöisestä, kuten Ristokin taisi jossain viestissään kertoa. :))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 13.07.10 - klo:15:59 »

Yäks, mun on ihan pakko mennä vielä kaupungille hoitamaan muutama ostos asia, yhtään ei kyllä innosta tuonne helteeseen mennä seikkailemaan, vaan kun ne on pakko hoitaa tämän viikon aikana, niin samapa tuo mikä päivä menen. Ja varsinkin kun en edes tiedä mistä saan ostettua kaiken mitä tarvitsen. [:-(] No, sisulla vaan sitten.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #28 : 13.07.10 - klo:16:09 »

Yäks, mun on ihan pakko mennä vielä kaupungille hoitamaan muutama ostos asia, yhtään ei kyllä innosta tuonne helteeseen mennä seikkailemaan, vaan kun ne on pakko hoitaa tämän viikon aikana, niin samapa tuo mikä päivä menen. Ja varsinkin kun en edes tiedä mistä saan ostettua kaiken mitä tarvitsen. [:-(] No, sisulla vaan sitten.

Niin, kyllä toi asioiden hoito tällä ilmalla on rasittavaa.
Mutta ruokakaupassa on hyvä olla, kun siellä on viileää, ainakin kylmäkaappien tai pakastealtaiden läheisyydessä. :))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #29 : 13.07.10 - klo:16:36 »

Maistuuko teille ruoka näin helteillä? Jos maistuu niin minkälainen, kylmä vai lämmin? Mulla on nytkin nälkä mutta tuntuu että ei silti haluta mitään [:-(]. Jotain kai tarttis kuitenkin yrittää syödä. Ja juoda!

Pasin isä tulee meille tänään ja mä olen ruokalistalle ehdottanut uusia perunoita, savustettua lohta (kylmänä), sillejä, salaattia ja sitten lisäherkkupalaksi grillikylkeä. Kylmät kalaherkut tuntuu nyt hyvältä idealta. Ei oikein jaksa ajatella, että hellan ääressä hämmentäisi jauhelihakastiketta ja keittelisi makaronia!  [NUT]

Reilun 6 tunnin unet takana. Nyt juon pikakahvia. Lämmintä piisaa... koneen vieressä +30 ja ulkona aurinkoisella puolella, jota kuitenkin puut hiukan varjostaa, +32. Alkais jo piisata. Mun isä oli laittanut Kilpisjärveltä viestiä, että siellä ei ole kuuma. Täytyy vastata, että niiden kannattaa jäädäkin sinne vielä hetkeksi katselemaan sinirintoja koivun oksalla  :-))

Sivu luotiin 0.313 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.