Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 13. heinäkuuta 2010  (Luettu 669 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 13. heinäkuuta 2010
« Vastaus #30 : 13.07.10 - klo:18:54 »

Ai että mä olen reipas! Siis yövuorosta väsyneenä ja hirveässä helteessäkin halusin tehdä jotain hyödyllistä  [:6] (Huomatkaa sädekehä; mä uhrauduin tekemään töitä)
Uima-allas kaipasi selvästi puhdistusta. Mä en yleensä tarkene mennä veteen ilman saunaa, mutta jonkin aikaa istuin alakerrassa katselemassa 22-asteista vettä ja pikkuhiljaa aloin kaivaa puhdistusvälineitä esiin. Eli eikun suihkuun ja uikkarit päälle ja veteen. Pesin ensin yläreunat likareunan pesuun tarkoitetulla aineella. Sitten pitkävartisella harjalla harjasin kaikki laatat seinistä ja pohjasta. Syvemmässä päässä on 150 cm vettä ja siellä harjaa meinasi hiukan olla vaikea saada pysyyn pohjassa kiinni. Mukavan vilpoisaa hommaa!  :-))

Nyt on siivousvälineet korjattu pois ja märät uikkarit pyyhkeen alla oli kiva mennä pihalle kahville. Kohta menen ihan oikeasti uimaan. Sitten varmaan pärjäilee tän lämmön kanssa siihen asti, että pääsee ilmastoidulla autolla ajamaan ilmastoidulle työpaikalle. Täytyykin harkita, jos kävisi aamullakin viilentymässä ennen sänkyyn menoa  :-))

Ihanaa, kun meillä on tuo allas. Lapsuudesta asti ollut haave siitä. Turhan vähän vaan tulee käytettyä!

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #31 : 13.07.10 - klo:19:14 »

Kaijalle  [KIPPIS] <--- pilsnerii vaan, kun oot töihin lähdössä  :-))

Vähäks oon kade.  siis siitä uima-altaasta. en siivoomisesta  :-))
Jos mulla olis uima-allas. Niin näillä helteillä, siellä altaassa olisin kunnes alkaisin levää kasvamaan  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Risto

• Vieras
« Vastaus #32 : 13.07.10 - klo:20:05 »

Minäpäs en mennykkään meidän uima-altaaseen, vaan järvessä olen käynyt kymmenkunta kertaa.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 13.07.10 - klo:20:34 »

Minä ja olen ollut tosi reipas...Tänään ajettu 41 km ja uitu ihan hitosti ihan luonnonvesissäJa jälleen oli päivä tosi upee...
Vietettiin Hippolaisen pikku siskon 8 vuotis synttäripäivää rannalla ja sieltä kun tultiin niin taisi olla elämäni parasta mansikkakakkua mitä nautiskeltiin,nam nams....

[:45] [:45] [:45] [:45] [:45]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #34 : 13.07.10 - klo:21:15 »

:-))  Täälläkin käytiin uimassa ihan luonnon vesissä tänään.

Nyt osittain pilvistä ja tuuli on lähes tyyntynyt.
Mittarissa päivän ylin lukema oli +32,9 astetta ja nyt +24,6 astetta.

Iltapalat menossa ja sen jälkeen sitten nukkumaan. :)

Mukavaa iltaa toivotaan vielä kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 13.07.10 - klo:22:22 »

Iltaa töistä!  [:-)]

Todella rauhallinen yö tulossa; ei juurikaan mitään tekemistä. Voi olla, että kiipeilen yöllä seinille, mutta nyt tuntuu mukavalta ottaa ihan rauhallisesti. Käydä kohta juomassa toinen kupillinen kahvia ja vaan olla.

Illasta tulikin kotona aika kiireinen, kun Pasi seurusteli isänsä kanssa ja mä -kun vihdoin maltoin tulla pois viileästä vedestä- huomasin, että jonkun pitäisi varmaan tehdä ruokaa. Nopsaan juoksin kiinni 1½ kanaa ja osa possua (okei, Pasi toi kaupasta valmiiksi grillattuja koipia ja palan grillattua possua) ja keittelin perunat jne. Kerkisin jopa just syödä ennen kuin piti lähteä töihin.  [:-P]

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #36 : 13.07.10 - klo:22:44 »

Tääll on sitte mustapää... harmaita hiuksia tuli peiteltyä tänään.  [:-)] Ja niitä harmaita on tullutkin tänä kesänä ihan omiks tarpeiksi.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 13.07.10 - klo:22:50 »

Muistaako kukaan, mitä erikoista meillä on ollut pöntöllä 15.3.2008? Ollaan silloin kirjoitettu 1119 viestiä, eli tuplaten sen ajan normaalit. En löytänyt sen päivän ketjua haulla 15.3.2008. Olisi tosi hyvä, kun päivän ketju olisi otsikoitu aina joko tyyliin 15.03.2008 tai 15. maaliskuuta 2008, niin sitten niitä juttuja löytäisi jälkeenpäinkin!

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 13.07.10 - klo:22:52 »

Meillähän oli kerran pikkujoulutempaus, että vietetään pikkujoulua koko lauantai ja kirjoitetaan tuhat viestiä  [:-DD]
2007-12-08  ja tuloksena oli 2374 viestiä ja hiukkasen päänsärkyä seuraavana päivänä  [KIPPIS] [8-)] :-))

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 13.07.10 - klo:23:02 »

Muistaako kukaan, mitä erikoista meillä on ollut pöntöllä 15.3.2008? Ollaan silloin kirjoitettu 1119 viestiä, eli tuplaten sen ajan normaalit. En löytänyt sen päivän ketjua haulla 15.3.2008. Olisi tosi hyvä, kun päivän ketju olisi otsikoitu aina joko tyyliin 15.03.2008 tai 15. maaliskuuta 2008, niin sitten niitä juttuja löytäisi jälkeenpäinkin!

Jarmo näköjään löysi tän. Kiva, paljon luettavaa  :-))
http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?threadid=10258

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 13.07.10 - klo:23:26 »

Tääll on sitte mustapää... harmaita hiuksia tuli peiteltyä tänään.  [:-)] Ja niitä harmaita on tullutkin tänä kesänä ihan omiks tarpeiksi.
Voikohan harmaat, tai paremmin hopeanharmaat hiukset muuttua takaisin tummiksi?
Mun hiukset välillä on saamassa harmaan sävyn ja sit taas tummuvat.
Äidilläni oli sama juttu.  Tummat hiukset oli, kun jätti tään maallisen mammonan.
Täällä on 28 astetta lämmintä ja ulkona 27.  Tuuletin pyörii ja äsken laitoin keittiön ison ikkunan kiinni.  Ei vaan meinaa ilma viiletä.

Joko olette mansikoita pakastaneet?  Tällä viikolla täytyy kai pakastaa, jos ilma viilenis.  [:-I]
Kohtahan se naisten viikko alkaa ja tuo sadetta mukanaan.  Ennen sitä täytyis marjat olla pakkasessa, vai mitä mieltä olette?
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 13.07.10 - klo:23:41 »

Mitenhän näillä helteillä mansikoiden laatu kestää kuljetuksen (Suonenjoelta) tänne kauppoihin? Siinä kannattaakin olla tarkkana, ettei mansikat ole yhtään alkaneet käydä tai muuten pilaantua ja kotona sitten viivyttelemättä laittaa pakkaseen.  [:-I]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 13.07.10 - klo:23:57 »

Niinpä!  Saa nähdä, tuleeko toista mansikkakautta, vai jääkö tähän? [:-I]
Nyt alako nukuttamaan niin suloisesti.
Kaija jää hämmentämään mehua, jaksele.  Onneksi työmaallasi ei ole kuuma. 
Ai niin, Pasi näkyi telkkarissa.  :-))
Hyvää yötä. [:6]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 14.07.10 - klo:00:00 »

Kaija jää hämmentämään mehua, jaksele.  Onneksi työmaallasi ei ole kuuma. 
Ai niin, Pasi näkyi telkkarissa.  :-))

Iltavuorolaiset ovat olleet niin reippaita, ettei mulle jäänyt mitään hämmennettävää. Kunhan istun ja odotan, että pääsen aamutoimia tekemään.  [:-I] [:-)]

Mitä, Pasiko on ollut telkkarissa? Mulle se kyllä väitti menevänsä nukkumaan  [;-)]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 14.07.10 - klo:09:55 »

Lahdessa myydään tässä lähiseudulla viljeltyä mansikkaa, kuljetusmatkat ei näinollen ole pitkiä.
Mä olen kans miettinyt tuota mansikan pakastusta että miten sen sais onnistumaan. Teen vissiin silleen että ostan perjantai aamuna laatikon, putsaan ja laitan rasioihin ne täällä töissä, sitten jääkaappiin päiväksi ja illalla mukaan kun lähdetään Pertunmaalle ja siellä sitten pakkaseen. Kuulostaa kyllä niin vaivalloiselta hommalta tässä helteessä että saattaapi jäädä mansikat pakastamattakin [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.309 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.