Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16.7.2010 ja perjantai  (Luettu 1187 kertaa)

Risto

• Vieras
Vs: 16.7.2010 ja perjantai
« Vastaus #15 : 16.07.10 - klo:10:21 »

En yhdy edellisiin puhujiin, minä haluan lämmintä.  :-)) :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 16.07.10 - klo:10:29 »

Tänään oli uutisissa montakin aihetta jotka koski näitä helteen ja sateettomuuden varjopuolia.
Sienisadosta ei kuulemma ole toivoakaan ellei pikaisesti tule parin viikon sateita ja voi olla kuulemma että sekään ei enää auta.
Toinen uutinen koski kotimaista viljantuotantoa, jyvän koko jää kuivuuden takia pieneksi ja se kelpaa sitten vain rehuviljaksi jonka tuottajahinta on tietty alhaisempi kuin mormaalin viljan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #17 : 16.07.10 - klo:10:50 »

Huomentapäivää  [:-)]
Täällä on saatu sadetta. Keskiviikkona tuli 40 mm ja tänään on tullut jo 30 mm.
Pyriksen listasta kun ottaa auringon ja ukkosen pois ja vaihtaa parvekkeen pihaksi,niin olen samaa mieltä.  :-))
Iho ei kestä aurinkoa sairauden takia.  [:-(]  Muuten ukkonen ja salamat ovat kaunista katseltavaa,mutta meillä ei ole niin hyviä ukkosenjohdattimia kuin esim. kerrostaloissa,että pelkään salaman mahdollisia vahinkoja.
Kohta lähdetään kaupanpuhtoon,jospa löytyis mantsikkamollukoita lootallinen.   [:-I]
Pirtsakkaa perjantaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 16.07.10 - klo:10:56 »

Huomenta.
Sade toi sit tullessaan melekoisen kosteuden.  Jos ei ole pakkasella hyvä hengittää, niin ei ole kosteallakaa.
Vai oli Riston luona ukkostanut.  Olikohan se käynyt teiltä ylempänäkin?
Jos on, niin onneksi en heränyt.  :-))
Pyriksen luettelossa on liikaa ukkonen.  Sit täsmää mullekin.  [:-)]
Ihanaa, Tiina ja Repe menee tanssimaan.   [KIPPIS]  Mikä voi olla ihanampaa, kun kesäilta tanssilavalla oman kultsun käsivärsilla.  [:-)]
Rattoisaa päivää kaikille ja mielenaurinkoa.  [:45]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 16.07.10 - klo:11:45 »

Toivottavasti ei ole tosiaan liian hellettä silloin torstaina niin jaksaa tanssia kesän ekat lavatanssit [:-)].

Kattoitko Iipa eilen kun yhdessä puutarhaohjelmassa tuli villalankojen kasvivärjäyksestä?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 16.07.10 - klo:12:16 »

Mukavaa viikonloppua toivottelen
Tiinalle levollista viikon lomaa myös toivotan, toivottavasti kelitkin
pysyvät lomaa ajatellen hyvinä.

Ei ole ukkonen meikäläisen mieleen.Mökin lähellä eilen on salama sytyttänyt
saunan tuleen, että tuhoa tekee ja kenen kohdalle sellainen sattuu varmaan
ei ihan ilolla odota.Omalla mökillä vuosia sitten salama täräytti saunan kuistin
säpäleiksi ja se oli aika pelottavan näköinen tapaus ja kokemus.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #21 : 16.07.10 - klo:12:18 »

En nauti:

30 asteen helteestä
Jatkuvasta hikoilusta ja nihkeästä olosta
Pätkittäisestä unesta
Jalkojen turpoamisesta
Voimattomuudesta, jonka takia on keskellä päivääkin mentävä pitkäkseen

Näistä viimeisimmistä "herkuista" olen nyt saanut kystä kyllä ja toivon vakaasti että ilma viilenisi ainakin kymmenellä asteella.

Olen puhunut.

[:-)]

Tuohon on helppo yhtyä! Jalat mulla ei turpoa kun on lääkkeitä siihen vaivaan. Sydän hakkaa lujaa - muuta ei voi tehdä kuin maata sängyllä ja yrittää olla aivan hiljaa.
Kissatkin ovat aivan muissa maailmoissa - ei meidän partsilla voi ajatellakaan olevansa. Siellä on lämmintä varmaan noin +60 astetta.
Kun tällainen tiilinen kerrostalo lämpiää ja asfaltti siinä ympärillä niin kyllä voi vain kuvitella mikä on olotila.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 16.07.10 - klo:12:26 »

Minkähänlaiset mahdollisuudet sorsalla on selviytyä vaaroilta, kun toinen jalka on sökönä?
Ei kärsinyt astua sillä.  [:-(] Kuvanottohetkellä luulin, että se jostain syystä taiteilee, mut sit yks mies sanoi, että jalka on poikki. [:-(]

Olin eilen kuvaamassa lammella sorsia.  Pusikon takaa kuului äkäinen karjaisu: "Painukaa v....siitä!  [:-/]  Tottakai menin katsomaan kuka siellä uhoo.  Tyypillinen suomalainen mies istui lammen reunalla lastikkapussi kädessä, sorsialiuta ympärillään. [:-)]  Pään yläpuolella lokkilauma kierteli, kaarteli ja syöksyili.  Siinä siis syy, miksi mies urahti.  :-))
Mukava mies hän kuitenkin oli ja kertoi tuosta sorsan jalasta. 
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 16.07.10 - klo:12:33 »

Voi sorsa parkaa..varmaan vedessä ja lennossa yhden jalan kanssa paremmin pärjää kun
maalla.Näitä välillä näkyy täälläkin, että toinen jalka roikkuu eli sillä ei voi astua, mutta
mielellään ovat vedessä koska se käveleminen on yhden jalan kanssa vaikeaa.
Petojen saaliiksi varmaan tälläiset helpoiten joutuvat. [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #24 : 16.07.10 - klo:12:46 »

Hip hei Pöntöt, jottei saavutettu kunto romahtaisi (jaaa mikä kunto  [:-DD] ) oltiin tänään muutama tunti poimimassa mansikoita. Nyt taas muistan miksen mä teininä mennyt kesätöihin mansikkamaalle. En olisi ikinä päässyt rahoihin käsiksi... Pari mansikkaa ämpäriin, pari suuhun ja sseisomaan kun selkään tai jalkoihin ottaa  :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 16.07.10 - klo:12:54 »

:-)) :-))

Mustikoiden kanssa mulle kävi kanssa, että kerätessä muutaman kun maistoin, niin niihin tuli himo ja hups kotiin tuotuna oli melkein täysi ämpäri sammalta ja metsän moskaa, joiden päällä muutama mustikka. :-))
Tuon vinkin matkin siskoiltani.  Eihän naapureille voinut tyhjää ämpäriä näyttää.  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 16.07.10 - klo:12:58 »

Mulla taitaa muuten jäädä mansikat pakastamatta tänä kesänä. Hintakin oli pompsahtanut niin että eilen 5 kg laatikko maksoi 28€, kun vielä alkuviikosta sai saman 15€ hintaan. Taidan ostaa mansikat talvella kaupan pakastealtaasta, samaa tavaraa ne kai on nekin ja voi ostaa sitä mukaa kun tarvii. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #27 : 16.07.10 - klo:13:06 »

Päivää.

Pyriksen sanoihin yhdyn, ei muuta voi, kun olo alkaa olla huono. Tää ei oo enää kivaa. Joillakin ihisillä saattaa olla vieläkin pahempi olo. Liika on liikaa, (ja liian vähän liian vähän) sekä kylmyydessä että kuumuudessa, lumen määrässä ja sateen määrässä. Yms. Kirsikkakin makaa ihan lötkönä, vaikka rakastaa esim. sitä saunomista.

Koitetaan nyt vaan kaikki jaksella kukin omien voimiensa mukaan.

Onneks hiukan tuulee, niin ilmavirta pikkasen vilvottaa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 16.07.10 - klo:13:08 »

Mansikkakausi jäi helteiden takia lyhyeksi, tais kuumuus kypsyä rysäyttää kaikki kerralla kypsiksi.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 16.07.10 - klo:13:10 »

Kirjattu

Sivu luotiin 0.243 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.