Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 24.07.2010  (Luettu 988 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Lauantai 24.07.2010
« Vastaus #30 : 24.07.10 - klo:14:45 »

[:-DD] Niin on, melekoiset kaverit.  :-))
Onpa kiva, että Didi tulee kotiin.   [:38]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 24.07.10 - klo:14:51 »

Illalla töissä mä ajattelin tuota Säkylän miitingiä, että Tiina on muonituslotta ja mä olen majoitusvääpeli... että mites, jos laittais "armeija-teeman"?
Jestas, miten helppoa olisi muonituslotan tilata pitopalvelusta pöperöt. Soppatykillinen hernekeittoa ja lisäksi vanikkaa. Jälkkäriksi munkkia ja kahvia!  :-))

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #32 : 24.07.10 - klo:14:52 »

Kauniita kukka kuvia ja muitakin kuvia oli tässä ketjussa. [:-)]
Katsellaan ja luetaan myöhemmin vielä paremmin.

Iltapäivää kaikille! [:-)]
Tänään täällä on ollut enimmäkseen aurinkoinen päivä ja tuulikin on hieman rauhoittunut, siis vähän vielä tuulee kuitenkin.
Mittarissa yön alin lukema oli +6,0 astetta ja nyt +17,9 astetta.

Join jo kupposen kaffeeta ja kohta haen vielä lisää.
Melkein oikeastaan ulkona on tullut tätä päivää vietettyä. Kohta mentävä uudestaan ulkoilemaan. :))

Mukavaa lauantaita toivotaan kaikille!     [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 24.07.10 - klo:15:30 »

Meillä on lämmitetty sauna viimeksi Juhannuksena. Tänään käytetään ilman viilentyminen hyväksi ja saunotaan!  [:-)]
Me laskettiin, että ollaan varmaan säästetty sähkössä melkoisen paljon, kun toukokuisen maalämpöpumpun asentamisen jälkeen saunaa on lämmitetty vain kerran viikossa, kun sitä ennen se lämpeni 4 kertaa viikossa. Nyt tulee suihkusta niin tasaisen lämmintä vettä, ettei saunaa tarvita!  :-))

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 24.07.10 - klo:15:44 »

Meillä lämpiää pihasauna [KIPPIS]
Me on kyllä saunottu helteilläkin kun tuntuu että saunassa vasta saa kaikki hiet pestyä kunnolla pois ja sitten on niin autuaallinen oli sen saunomisen jälkeen. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 24.07.10 - klo:15:49 »

Olen mäkin miettinyt, että tuleeko sitä oikeesti kunnolla puhtaaksi ilman saunaa. Kaikki muut paitsi suomalaiset on siis likaisia!  [:-DD]
Keskiviikkona lähdetään vaunun kanssa reissuun, eli tänään pitää käydä "kunnolla" pesulla!  [:-)]

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #36 : 24.07.10 - klo:16:32 »

Saunan lämpenemistä minäkin juuri tässä pöntöllä odottelen. Olen, Tiinan tavoin, ollut huomaamivani ettei sitä hikistä nihkeyttä saa pelkällä suihkulla pois. Ja se mukavan leppoisa olo, se tulee vain saunomalla.  [:-)]    [KIPPIS]

Nyt sauna onkin jo lämpimänä.  [:75]
« Viimeksi muokattu: 24.07.10 - klo:16:47 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 24.07.10 - klo:16:56 »

Sauna taitaa olla valmis, eli sinne!  :-))

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #38 : 24.07.10 - klo:18:10 »

Tiina: oletkos ajatellut laittaa sen suikeroalpin maahan? Meillä sitä kasvaa molemmin puolin taloa, etelä- ja pohjoispuolella ja kummallakin puolella menestyvät erittäin hyvin. Se on erinomainen maanpeittokasvi, peittää alleen kaikki, sitä voi talloa tai vaikka ajaa ruohonleikkurilla - se vaan rehottaa. Turha sitä on kuitenkaan ajella, koska se ei sitä tarvitse.
------------
Kaijalle: erinomainen idea Säkylän tiimoilta. Sitten me tarvitaan tietysti myös lottia, muonituslottia, viestintälottia ja varmaan saunanlämmityslottia ja vaikka mitä.... [:-DD]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #39 : 24.07.10 - klo:18:35 »

Tervehdys taas.
Naapurikaupungissa hoidettu pihakukkia ja viety anopille viikonlopuksi kaikenlaisia herkkuja.
En tykkää, kun villiviini kasvaa kattorakenteisiin ja tänään oli hyvä päivä leikata se, kun saatoin pukea pitkähihaisen
puseron kaikenmaailman hämisten ja muitten villiviinissä kisailevien ötököiden takia.
Nyt on vietävä siilijoukoille ruokaa ja sittenhän ei juuri muuta tarvitsekaan tehdä  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 24.07.10 - klo:19:39 »

:-O Jestas, miten kauniisti olet saanut kukkasi kukkimaan, Tiina. [:36]

Juu, mä en taida käydä kuvaamassa noita mun orvokinraasuja  [:´((]

Minulla ei ole edes raasuja enää. Aurinko (vai huono hoito) tappoi kaikki orvokit ja leikkasin ne juuresta poikki.
Kateellisena katselen tämänkin ketjun ihania kukkia. Toiset ne saavat kukat kukkimaan, oli kesä sitten kuuma tai kylmä.

Aivan ihmeen ihana auringonlaskukuva  [:5]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #41 : 24.07.10 - klo:20:08 »

Koleutta ja sadetta uhaten kävin kuiteski vadelmassa ja sain neljä litraa kerättyä. Nooh, eipä siellä satanut kuin muutama pisara vettä, mutta tuuli tuntui kylmältä. Ihme jos huomenna olis 30 astetta, niinkuin ennustavat, niin kolealta tuntui.
Nyt mä meen lämpimikseni hörppäseen iltakahveet, isäntä keitti tuossa oikeet presidentti-kahveeet. :-)) ja loppuillan ihan vaan laiskottelen.
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 24.07.10 - klo:20:12 »

Hei tytöt, orvokithan on alkukesän kukkia, ei ne taida kenellään enää tähän aikaan kesästä kukoistaa. Ainakaan purkeissa olevat, jos ihan kukkapenkissä on niin siellä on eri juttu.

Hömis, meillä kasvaa täällä kyllä suikeroalpia maassakin, tuossa entisen kasvihuoneen ympäristössä. Toi oli mun mielestä Iipalta hyvä idea laittaa sitä amppeliin, kasvaa siinäkin ihan hienosti. Ja tosiaan, voinhan nuo purkissa olevat syksyllä istuttaa maahan.

Nyt on massu täynnä lettuja, oikeastaan tui syötyä ihan liikaakin mutta sallittakoon se näin viimeisenä lomapäivänä. Ja Vana Tallinnalla huuhtelin muuten letut alas :-O [:-DD].
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 24.07.10 - klo:20:14 »

Ihme jos huomenna olis 30 astetta, niinkuin ennustavat, niin kolealta tuntui.

Just tämän saman asian sanoin Repelle kun äsken oltiin ulkona lettuja paistamassa :-)).
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 24.07.10 - klo:20:58 »

Kukkasista vielä. Tänä kesänä minulla on krassitkin ihan kummallisia. Kasvattavat kamalasti lehtiä, ja kukat kukkivat jossain lehtien alla. Leikkelin jo pari kourallista lehtiä pois, mutta näkyy aina vaan tulevan lisää.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.239 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.