Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 24.07.2010  (Luettu 986 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: Lauantai 24.07.2010
« Vastaus #45 : 24.07.10 - klo:21:08 »

Inke, mulla on ihan toisinpäin. Kuppeet kippeenä ja ruppi hellänä. Halattiinkohan me liian kovasti ja liian monta kertaa? Paitsi halauksia ei koskaan saa liikaa. Eikä ne kulu. Nehän ovat uusiutuva luonnonvara.  :-)) Oli meillä tosi mukava tapaaminen. Laita sinä niitä kuvia, kun sinulla oli niin hyviä ne Pyryn kuvat. Minusta ei tartte laittaa. Jos laitat ni minäkin laitan sinusta. Kostoks...  [:-DD]
 [:44]  Mielenaurinkoista lauantaita kaikille  [:44]

Niin mullakin usein,mutta vaihtelu virkistää   [:-DD]
Halauksia ei ollut ainakaan yhtään liikaa.  [:30]

Illalla töissä mä ajattelin tuota Säkylän miitingiä, että Tiina on muonituslotta ja mä olen majoitusvääpeli... että mites, jos laittais "armeija-teeman"?
Jestas, miten helppoa olisi muonituslotan tilata pitopalvelusta pöperöt. Soppatykillinen hernekeittoa ja lisäksi vanikkaa. Jälkkäriksi munkkia ja kahvia!  :-))

Minä kerroin ideasta meidän Säkylässä palvelleelle ylikersantille,jos vaikka innostuis sillä teemalla mukaan.   [:-DD]
Marleena keksi hänelle jo pönttönimenkin valmiiksi.
Jarmo: onkos se esittelykierros-lupaus vielä voimassa,jos saan hänet mukaan.   [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #46 : 24.07.10 - klo:21:12 »

Paljonko Oulusta tulee matkaa Kalajoelle? Ihan vaan tällainen villi ajatus, kun me ollaan tulossa Kalajoelle ja siellä olisi valmiiksi jo Taina ja Tahmatassu, niin olisko Oulun seudun pönttöläisillä yhteishenkeä ja intoa niin paljon, että hurauttaisivat Kalajoelle?  [:-)] [KIPPIS]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #47 : 24.07.10 - klo:21:19 »

Ai kun oliskin ihanaa jos oululaisia saataisiin taas mukaan Säkylän tapaamiseen. [KIPPIS]

Miten mulla meinaa aina toi tapaaminen ja tappaminen mennä sekaisin. No, eipä se haittaa koska siitä johtuen toukokuussa tapettiin monetkin murheet täällä Pertunmaalla pönttötappamisessa! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 24.07.10 - klo:21:32 »

Miten mulla meinaa aina toi tapaaminen ja tappaminen mennä sekaisin.

No arvaa tuolla uusperheellisten palstalla kun menee tapaajalapset ja tappajalapset välillä sekaisin  [:-DD]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #49 : 24.07.10 - klo:21:41 »

Päivänsankareille onnea!  tulin juuri savusaunasta ja uimasta. Uitu monen vuoden edestä tåållå. Antiikkimessut  oli ihanat, niistä enemmän ens viikolla kotoa, nyt nukkumaan, täällä kova kuri, herätys kello 7.  :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #50 : 24.07.10 - klo:22:36 »

Huomenia pöntöille! Onnitteluja kaikille nimipäiväsankareille, joita löytyy myös täältä pönttölästä, Tiina muun muassa.  :-)) Nautitaan myös viileydestä, juuri nyt on mittarissa +15o Tätä herkkua kun ei pitkään kestä, ensi viikolla hätyytellään taas hellelukemia.  [:-I]

Tässä ruusu kaikille päivänsankarittarille.

http://i972.photobucket.com/albums/ae208/PH1948/KASVEJA/Maalaus.jpg

Leppoisaa lauantaita ihan kaikille.

Ihana ruusu.

Mutta minä en nauti näin kylmästä kesästä kuin juuri tänään on ollut. Minulle riittää kylmä talvi. Se on ok ja pitääkin olla. Mutta kesän pitää olla sellainen että hiki tirisee ja voi istuksia ulkona miltei bikineissä vaikka yöllä kuutamoa katsomassa.  Se se vasta on ihanaa   [:35]

hehhheeeeeeeeeee    [:-DD]
On niitä kylmiä kesiä ollutkin.

Muoks:  Apua,  vasta äsken luin tämän ketjun ja huomasin että KAIKKI pönttöläiset (paitsi minä) rakastavat kylmää kesää.
Eläkää mua ampuko, suon sen kylmyyden teille. Itse vaan en siitä tykkää  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 24.07.10 - klo:22:50 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #51 : 24.07.10 - klo:22:38 »

Mulle tuli vappu, sillileipää ja simaa!

Odota Muru huomiseen niin taas bikineissä tarkenee :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 24.07.10 - klo:23:01 »

Muru ammutaan aamunkoitteessa Säkylässä helletä puoltavien kannanottojen takia  [:-DD]
Oletteko muuten Mikan kanssa tulossa Säkylään?

Äsken tupakalla kuunneltiin, että naapurin poliisin poika taitaa olla yksin kotona. Taisi olla tulossa terassilta tai jostain; lauleskeli yksikseen ja Pasi katseli, että meni jo turvalleen nurmikolle  [:-DD] [KIPPIS]

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 24.07.10 - klo:23:07 »

Hyvää lauantai-iltaa kaikille pönttöläisille.

Terveisiä täältä Äkäsjokisuusta!

Lähdettiin taas perinteisesti viettämään viimeistä lomaviikkoa tänne pohjoiseen. Saavuttiin perjantaina klo 1:06 ajettuamme lähes 14 tuntia. Matkalla toki pysättiin muutaman kerran syömään ja Oulussa käytiin Kärkkäisellä ihmettelemässä, että mitä kaikkea "rojua" sitä ihmisille myydään.
Tarttui sieltä sitten kyytiinkin tavaraa mm. kameraan modopodi 19,90 e.

Matkalla oli siinä puolenyön maissa aikamoinen sadekuuro ja yö oli kylmä, +3 astetta oli aamuyöllä neljän maissa mittarissa, kun yöpissalla kävin. Aamupäivällä kymmenen-yhdentoista aikoihin, kun aamupalaa syötiin oli +5. Päivällä käytiin Ruotsin puolella Kaunisjoensuussa ruokakaupassa ja Kolarin Salen pihassa olleesta kala-autosta ostettiin rautua.

Saunavedet kannettiin n. 100 m päässä alarinteessä olevasta lähteestä. Kauhea homma, mutta maistuipa löyly sitäkin paremmalta :-)). Saunan jälkeen hiillöstettiin rautu takassa ja juotin palanpainikkeeksi rose-kuohuviiniä ja jälkkäriksi oli mansikoita.

Eilinen päiväkin oli aika kylmä, mutta tänään on ollut jo taas +19.

Tänään ajeltiin Hannukaisen kautta Äkäslompolon keskustaan ja Ylläkselle. Matkalla nähtiin Koppelo ja useita poroja. Takaisin mökille palatessamme lenteli metsätien vierellä Korppi. Äsken tultiin saunasta ja nyt aletaan paistaa makkaraa takassa.

Kuviakin mun piti laittaa näkösälle, mutta minä onneton olen unohtanut kameran usb-piuhan kotiin.

T: Lentsu

Muoks. P. S. Yllättävän hyvin toimii tää Saunalahden prepaid-tikku täällä metsän keskellä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.10 - klo:23:11 kirjoittanut Lentsu »
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 24.07.10 - klo:23:21 »

Muru kirjoitti:
Muoks:  Apua,  vasta äsken luin tämän ketjun ja huomasin että KAIKKI pönttöläiset (paitsi minä) rakastavat kylmää kesää.

Täällä tykätään myös HELTEISTÄ!!!! Antaa tulla vaan [:-P]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 24.07.10 - klo:23:24 »

Lämpimästä toki tykkään ja helteistäkin joskus. Mutta viilennystä kaipaan myös aika ajoin. Muuten menee nukkumiset plörinäksi.
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #56 : 24.07.10 - klo:23:56 »

Muru kirjoitti:

Täällä tykätään myös HELTEISTÄ!!!! Antaa tulla vaan [:-P]

Elekää ampuko minuakaan, minäkin tykkään lämpimästä.
On vaan niin mukava aina pulahtaa tuonne järveen, kun meinaa tulla liian kuuma.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 25.07.10 - klo:00:02 »

Kyllä minäkin mielummin helteessä kuin pakkasessa  [8-)].

Enemmän olen nauttinut kuin kärsinyt tästä hellejksosta. Ei sitä nyt kuitenkaan niin kauaa kestä.
Aika kurjalta tuntui vielä juhannusviikolla, kun sai yöksi laittaa villasukat jalkaan että tarkeni nukkua  :-)).

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #58 : 25.07.10 - klo:15:47 »

Paljonko Oulusta tulee matkaa Kalajoelle? Ihan vaan tällainen villi ajatus, kun me ollaan tulossa Kalajoelle ja siellä olisi valmiiksi jo Taina ja Tahmatassu, niin olisko Oulun seudun pönttöläisillä yhteishenkeä ja intoa niin paljon, että hurauttaisivat Kalajoelle?  [:-)] [KIPPIS]

Mulla on n. 60 km vähempi matkaa Kalajoelle kuin Ouluun.
Monista Oulun seudun pönttöläisistä ei ole paljon kuulunut viime aikoina.  [:-I] Tietääkö Marleena heistä?
Ihan hyvä idea,mutta Marleenalla saattaa olla vaikeuksia tulla.  [:-I]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 25.07.10 - klo:16:03 »

Kyllä se taitaa niin olla, kuten Inkelle sanoin, että kaikki jotka haluaa minut nähä niin joutuu tulemaan tänne. On tuo liikkuminen menny sen verran huonoksi, eikä helteet yhtään paranna asiaa. Niin että kyllä sen Muhametin pittää tulla vuoren luo.  [:-DD]

Eikä nuo täkäläiset taida ennää kirjottaa pöntölle ollenkaan. En oo ainakaan huomannu.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sivu luotiin 0.324 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.