Hyvää lauantai-iltaa kaikille pönttöläisille.
Terveisiä täältä Äkäsjokisuusta!
Lähdettiin taas perinteisesti viettämään viimeistä lomaviikkoa tänne pohjoiseen. Saavuttiin perjantaina klo 1:06 ajettuamme lähes 14 tuntia. Matkalla toki pysättiin muutaman kerran syömään ja Oulussa käytiin Kärkkäisellä ihmettelemässä, että mitä kaikkea "rojua" sitä ihmisille myydään.
Tarttui sieltä sitten kyytiinkin tavaraa mm. kameraan modopodi 19,90 e.
Matkalla oli siinä puolenyön maissa aikamoinen sadekuuro ja yö oli kylmä, +3 astetta oli aamuyöllä neljän maissa mittarissa, kun yöpissalla kävin. Aamupäivällä kymmenen-yhdentoista aikoihin, kun aamupalaa syötiin oli +5. Päivällä käytiin Ruotsin puolella Kaunisjoensuussa ruokakaupassa ja Kolarin Salen pihassa olleesta kala-autosta ostettiin rautua.
Saunavedet kannettiin n. 100 m päässä alarinteessä olevasta lähteestä. Kauhea homma, mutta maistuipa löyly sitäkin paremmalta
. Saunan jälkeen hiillöstettiin rautu takassa ja juotin palanpainikkeeksi rose-kuohuviiniä ja jälkkäriksi oli mansikoita.
Eilinen päiväkin oli aika kylmä, mutta tänään on ollut jo taas +19.
Tänään ajeltiin Hannukaisen kautta Äkäslompolon keskustaan ja Ylläkselle. Matkalla nähtiin Koppelo ja useita poroja. Takaisin mökille palatessamme lenteli metsätien vierellä Korppi. Äsken tultiin saunasta ja nyt aletaan paistaa makkaraa takassa.
Kuviakin mun piti laittaa näkösälle, mutta minä onneton olen unohtanut kameran usb-piuhan kotiin.
T: Lentsu
Muoks. P. S. Yllättävän hyvin toimii tää Saunalahden prepaid-tikku täällä metsän keskellä.