Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 28.07.2010  (Luettu 564 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: Keskiviikko 28.07.2010
« Vastaus #15 : 28.07.10 - klo:11:32 »

Korvalääkärit lomalevat, mutta kävin tavallisella ja toivottavasti taas helpottaa korvassa.
Otin pyykit nihkeenä narulta lähtiessä ja taidan viedä takaisin, kun tummat pilvet hävisivät tuhkatuuleen.
Kalajoelle ja muuallekin kivaa päivää!
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #16 : 28.07.10 - klo:11:45 »

Huomenta. Huh hellettä, sukutapaamisessa minäkin eilen käviin, tosin yllätyssellasessa. Lapsuuskodissani,  kotipihamaalla. Siellä oli muutakin sisarusporukkaa perheineen lyhyessä tapaamisessa. Pieni hiljainen kylä, joka on yhä paljolti samanlainen, kuin lapsuuteni aikoina. Kävin uimassa järvessä, jossa mun isoisosisko opetti mut uimaan.  Muistot palajaa kun niitä polkuja ja teitä kulkee, niin rakkaita.

Nonnii, toin kasvimaalta kaksi kassillista kesäkurpitsoita. Kasvavat sellaisella vauhdilla, että olen ihmeissään miten ne laittaisin. Vaikka  mitä olen laittanut, alkaa jo kyllästyttää. Onneksi se on kevyttä syötävää.

Ai niin ja vielä päivän tärkeimmät uutiset; tällä hetkellä selkeää, ulkona +26.7 sisällä +29, ilmankosteus 52%.
Helle hellii hikistä hipiää. [:-)]
 :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 28.07.10 - klo:11:46 »

Oho, huomasin etten ookaan kirjoittanut vielä mitään tähän päiväketjuun :-O Luulin jo hyvät huomenet toivottaneeni mutta toivottelen nyt sitten hyvät päivät :-)).

Salaattia tässä taas popsin ja kivennäisvettä juon, ja jälkkäriks mansikoita. Kahvia tekis mieli mutta kun unohdin ostaa maitoa [?].

Yön sain nukuttua ihan hyvin kun pidin kaikki luukut auki. Tuntuu kyllä että elimistökin jotenkin alkaa tottua tähän hellesäähän, ei ihan niin rankasti protestoi enää vastaan [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 28.07.10 - klo:11:50 »

Toinen hyväkäs kuului radiosta.  Kaikessa rauhassa mietin elämän menoa ja join aamukahvia, niin alkoi kuulua "Kesäaikaan vaan.. http://www.youtube.com/watch?v=Hvp9qTfUVpI.
En löytänyt alkuperäisenä, niin kelvatkoot Finlandersien esitys.  [:-)]

No tässä se ihka alkuperäinen. Herätys on varma.  [:-DD]

Mungo Jerry - In The Summertime (komeet pulisongit  [:-DD])
[:50] didididadadadaaa
Kiitos, Pyris!  :-)) [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 28.07.10 - klo:11:52 »

Nonnii, toin kasvimaalta kaksi kassillista kesäkurpitsoita. Kasvavat sellaisella vauhdilla, että olen ihmeissään miten ne laittaisin. Vaikka  mitä olen laittanut, alkaa jo kyllästyttää. Onneksi se on kevyttä syötävää.

Jos olisin lähempänä hakisin sulta pari kesäkurpitsaa [:-)]

Oletko Mir keittänyt koskaan kesäkurpitsasta makeaa hilloa? Yleensä teen sitä noista syyskurpitsoista, mutta olen tehnyt kesäkurpitsastakin. Eli kilolle kurpitsaa yhden sitruunan kuori ja mehu, ja sitten hillosokerilla hilloksi pussin ohjeen mukaan. Tulee hyvää raikasta hilloa.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 28.07.10 - klo:11:54 »

Ja semmonen on kans hyvää kun tekee lettutaikinaa reilusti paksumman taikinan, ilman sokeria tietty, mausteeksi voi laittaa pippuria tai valkosipulia tai mitä tykkää ja siinä taikinassa kastelee suht ohuita kesäkurpitsaviipaleita ja sitten pannulla paistaa rapeiksi.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #21 : 28.07.10 - klo:11:58 »

Hellou, kiirettä pidellyt töissä, nyt pieni hengähdys... tosin harmittaa vietävästi kun kuulin just että saatan joutua tekemään tuplavuoron koska kukaan ei ole huomannut että tänänä tuli siivoojat tekemään suursiivoa ja meillä ei ole illalla ketään paikalla  [:-I]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #22 : 28.07.10 - klo:12:26 »

Tiina, olen mä tehnyt niin ja lisännyt kanelia mausteeksi. Se sopii esim. piirakantäytteksi tms.
Olen tehnyt aikasemmin myöskin kesäkurpitsasta pikkelsiä, nyt sitäkin ajattelin, kun on noita kurkkujakin niin vois sekaan tökätä niitä.

Nyt tiän, teenkin niin, että kuorrutan viipaleet lettutaikinassa ja sitten paistan pannulla, kiitos Tiina vihjeestä. Sitä en ole ennen laittanut.
 [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 28.07.10 - klo:12:28 »

Täällä 30 pussaa... [:-I] :-)) Oikein pussauskeli. Eilen tais pussata vain 28 tai jotain... [:-DD]

Helle hellii niin rankoin ottein, että tässä tulee kohta mustelmille, tai jotain, tai palaa, puuh. Kai tehtävä illalla vaihteeksi jonniinlainen totaalinen pihankastelu.

Kivaa päivänjatkoa kaikillen. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 28.07.10 - klo:12:31 »

Pihankastelun "sivutuotteena" voi myös kastella itsensä. 

:-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 28.07.10 - klo:13:02 »

Vaikka ei nälätä, niin käykää syömässä jotain suolaista.
Söin äsken pakkasesta ite tekemäni jauhelihamurekepihvih ja himppa sipulisekoitusta ketsupin kera.  Tuli paljon parempi olo.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 28.07.10 - klo:13:59 »

Tulipahan hiki kun tiskasin pari lautasta. Jaksatteko te siivota näillä säillä, siis heilua imurin kanssa yms. Mä en ainakaan jaksa tehdä yhtään mitään siivoushommia kotona, liat ja roskat saa kyllä odottaa viileämpiä aikoja. :-))
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 28.07.10 - klo:14:27 »

Täällä myöskin asteita 30.9  [:-)] :-)) [:-)]

Kävin mattopyykillä ja nyt pitäisi pestä lattiat,mutta kun toi käsi ei oikein tykännyt hyvää,piti soittaa aika tonne yksityiselle huomiseksi,kääk.Harmittaa ihan kamalasti mutta ei voi mittää....Elämä on....
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 28.07.10 - klo:14:30 »

Maanantaina, kun vaihdoin lakanat, niin putsasin lattiat.  Revin reikäsen yöpaidan suikaleiksi.  Suikaleet kastelin ja laitoin lattiakuivaajan ympärille.  Sillä oli nopeaa hutasta lattiat ja heittää suikaleet rodeen.  Täällä on ainakin pölyä, kun partsin kautta tulee ulkoa kaikki möhnät sisälle.  Ilmastointi taitaa olla rikki, kun veskissä pysyy kosteus kauan kun käyn suihkussa.
Tiskasin lautasen ja tykötarpeet heti syötyäni.  Mulla on varmaan kuumetta!  [:-DD]
Kukille täytyy antaa vettä, ennen kun aurinko alkaa täysillä porottaa partsille.
Yks toukka oli tänään nakertamassa kukkaa.  Se oli vihreä.  Olen käynyt tarkistuspistokokeita tekemässä aika tiheään tahtiin.  [:-)]
Voi hitsi.  Niinkö sitä on otettava tilkka jätskiä?  Tekee niin mieli.  [:-P]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #29 : 28.07.10 - klo:15:36 »

Terve!
+32.3 astetta on ollut mittarissa nyt iltapäivällä. Taitaa olla ennätys täällä meillä.
Helteistä huolimatta imuroin ja pyyhkäisin näkyvimmät pölyt. Edelliskerrasta oli vierähtänyt jo jonkin aikaa [:-)]
Krassissa on jotain mustia ötököitä, yäk. Täytyy yrittää häätää pois jollain konstilla.
Meillä on pieni sähköinen oksasilppuri (biosilppuri) lainassa ja on kyllä melkoinen rimpula.
Tukkeutuu vähän väliä ja syö vain tosi ohuita oksia. Vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä ja olin kuulevinani
muutaman voimasanankin miehen suusta [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.