Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 13.8 Perjantai  (Luettu 1323 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 13.8 Perjantai
« Vastaus #15 : 13.08.10 - klo:08:57 »

Heräsin tänä aamuna sellaiseen uneen, että joku pehmeä-ääninen mies lauloi. Koska en oikein tiedä, mitä kieltä tuo on, niin kirjoitan siten kun hän ne lausui: "Boncuur - nestee - in - najagaar". Nyt tuo pätkä soi koko ajan mielessäni, kun muistin nuotinkin herätessäni  :-))

Mitenkähän Pilvi on suhtautunut tähän, että emäntää ei enää näy missään  [:´(]

Syri ahkeroi aamusella tekemällä itselleen pesää. Se veteli pikku tassuillansa puruja suojakseen ja kun sai homman tehtyä, rupesi nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:09:09 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #16 : 13.08.10 - klo:09:37 »

Kaunis auringonkukkakuva Iipalta! [:-)]

Ihana Syri, kun pesän teki! :-))

Huomenta Pönttöläiset! [:-)]
Täällä nyt aurinkoista ja vienosti tuulee välillä, että on tyyntä. :)
Mittarissa yön alin lukema oli 14,0 astetta ja nyt +22,0 astetta. Tulee taasen lämmin päivä.

Niin, eilen jo hehkukin illan viestissäni, että Pönttölän sivut pelittää, niin eikös heti taas töksähtänyt.
No, nyt tulin sitten jo kirjoittamaan aamutervehdyksen tänne. [:-)]

Hyvää perjantaita toivotaan kaikille!   [:46]

Muoks. Muutin Serin Syriksi. [:17]
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:10:54 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 13.08.10 - klo:09:44 »

Kyllä tökkii täälläkin tänäänkin, mutta ei ehkä ihan niin paljon kuin eilen.

Kaunis olikin Iipan auringonkukka. Nyt vasta sen kuvan näin. Viimeksi aukesi vain viesti.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:09:52 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #18 : 13.08.10 - klo:09:54 »

Kyllä tökkii täälläkin tänäänkin, mutta ei ehkä ihan niin paljon kuin eilen.

Kaunis olikin Iipan auringonkukka. Nyt vasta sen kuvan näin. Viimeksi aukesi vain viesti.

Just näin on täälläkin vielä. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 13.08.10 - klo:09:55 »

Ihana Seri, kun pesän teki! :-))

Ei Seri vaan Syri... [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 13.08.10 - klo:09:55 »

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 13.08.10 - klo:10:01 »

Huomenta Lahdesta! [:-)]

Tänään ei siis lähdetäkään Pertunmaalle vaan Hankasalmelle :-)). Toivottavasti huomenna aamulla saan mennä aamu-uinnille tuollaiselle Jatan kuvailemalle tyynelle kesäiselle järvelle.

Mukavaa viikonloppua kaikille! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #22 : 13.08.10 - klo:10:03 »

Painavaa asiaa pyykin pesusta ja pesukoneista...

http://www.yle.fi/alueet/helsinki/2010/08/pesukoneet_pilataan_liialla_pesuaineella_1899560.html

[:-)]

Tää oli hyvä juttu. :)

Olen kanssa kiinnittänyt huomiota pesuainemääriin ja nykyjään käytänkin sitä äärimmäisen vähän.
Mutta tuota kerran kuussa huoltopesua en ole tehnyt.

Niin, ja amppareista on vieläkin ollut juttua.
Täytyypä nyt mainita, että meillä on jostain kumman syystä ne ampiaiset lähes kadonneet. Niillähän oli pesä ulko-oven räystään alla ja me tuumittiin, että oisko liikaa kuumuus ne tappanut. Tai sitten joku tauti.

Mutta nyt mentävä aamupäivän kaffeen tekoon.  :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 13.08.10 - klo:10:07 »

Syri ahkeroi aamusella tekemällä itselleen pesää. Se veteli pikku tassuillansa puruja suojakseen ja kun sai homman tehtyä, rupesi nukkumaan.

Mä oon antanut gerbuille vessapaperinpaloja, niistä repivät ittelleen pesäainekset. On siellä sahanpuruakin.

Nakerteleeko Syri esim. vessapaperirullia tai pieniä pahvilaatikoita? Meillä menee silpuksi heti. Gerbuille aina pihalta oon keräillyt mustikanvarpuja, heinänkorsia, ohuita oksia (risukasoja :-)) ) ym. "viidakkoa". Kaikki pätkitään alta aikayksikön. :-)) Käpyjäkin vien.

Sitä en kyllä tiedä, ettei hamsteri tunkisi esim. vessapaperia sinne poskiinsa... hmmm...
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #24 : 13.08.10 - klo:10:11 »

Huomenta!  [:45]

Jatta "maalasi" kauniin kuvan kesäaamusta. Sieluni silmillä näen tyynen järven, veneen ja onkijan... [:-)]

Samalla tavalla "näin" tyynen järven jne...  [:-)]

Aurinkoinen paistelee ja kohta hypätään as.autoon ja lähdetään huristelemaan etelää kohti, kivaa tiedossa.  [:-)]

Syrihän on touhuillut itselleen hyvän nukkumapaikan.  [:-)] Täällä keräillään kans vessapaperinhylsyjä naapurin gerbiileille.

Oho toiset on jo lähdossä...  [:-)]

Mukavaa perjantaita!  [:-)]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 13.08.10 - klo:10:15 »

http://www.yle.fi/alueet/helsinki/2010/08/pesukoneet_pilataan_liialla_pesuaineella_1899560.html

Tämä sama ongelma on kyllä ollut jo vaikka kuinka kauan, jo silloin 15 vuotta sitten kun mulla tässä liikkeessä oli vielä huoltotoimintaakin, niin hirmu usein tuli esiin tuo hirveä pesuaineen mättäminen, ihan desilitrakaupalla jotkut laittaa ainetta. Annostelu riippuu tietysti myös siitä käyttääkö tavallista pesupulveria, vai siinä pienemmässä purkissa olevaa tiivistetympää. Mä itse käytän tavallista isossa pahvilootassa olevaa pesuainetta ja annostelen sitä reilun puoli desilitraa, mutta tiivistetympää riittää varmaan tuo 1 rkl. Nykyajan pyykkihän on suht "puhdasta" jo koneeseen laitettaessa, poikkeuksena tietty jotkut työvaatteet tms.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #26 : 13.08.10 - klo:10:18 »

Tämä sama ongelma on kyllä ollut jo vaikka kuinka kauan, jo silloin 15 vuotta sitten kun mulla tässä liikkeessä oli vielä huoltotoimintaakin, niin hirmu usein tuli esiin tuo hirveä pesuaineen mättäminen, ihan desilitrakaupalla jotkut laittaa ainetta. Annostelu riippuu tietysti myös siitä käyttääkö tavallista pesupulveria, vai siinä pienemmässä purkissa olevaa tiivistetympää. Mä itse käytän tavallista isossa pahvilootassa olevaa pesuainetta ja annostelen sitä reilun puoli desilitraa, mutta tiivistetympää riittää varmaan tuo 1 rkl. Nykyajan pyykkihän on suht "puhdasta" jo koneeseen laitettaessa, poikkeuksena tietty jotkut työvaatteet tms.

Ennen tiivistepesuaineita mä lotrasin koneeseen aina 2dl jugurttipurkillisen pesuainetta.  [:17]
Tiiviste-aikana määrä on todella pieni; olisko edes aina sitä ruokalusikallista 6 kg koneeseen. Eihän me aikuiset ihmiset edes sotketa vaatteita. Paitsi mä kaadan kahvit ja punaviinit  [:-DD] päälleni, mutta yleensä ottaen vaatteet kaipaavat vain "raikastusta"  [:-)]

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 13.08.10 - klo:10:29 »

Huomenta,

Käytiin aamusella rengastamassa rautiaisia tuossa läheisellä laskettelurinteellä.
Otso oli mukana ja voi miten oli innoissaan linnuista. Kuvassa ei ole kyllä rautiainen vaan viitakerttunen.
Laitoin tämän kuvan kyllä kilpailuunkiin, mutta saa sen kai muihinkin ketjuihin linkittää.

Nyt apteekkiin. Molemmat koirat saaneet taas vatsataudin jostain. Matto kerkesi olla vajaan vuorokauden lattialla ja nyt sen saa pestä uudelleen.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 13.08.2010 Perjantai
« Vastaus #28 : 13.08.10 - klo:10:32 »

Kirjoitin adressin tänä aamuna ja vein postilaatikkoon  [:´(]

Kiitos sinulle, Kaija.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 13.08.10 - klo:10:34 »

Ennen tiivistepesuaineita mä lotrasin koneeseen aina 2dl jugurttipurkillisen pesuainetta.  [:17]
Tiiviste-aikana määrä on todella pieni; olisko edes aina sitä ruokalusikallista 6 kg koneeseen. Eihän me aikuiset ihmiset edes sotketa vaatteita. Paitsi mä kaadan kahvit ja punaviinit  [:-DD] päälleni, mutta yleensä ottaen vaatteet kaipaavat vain "raikastusta"  [:-)]

Kahvi ja punaviinitahraan kannattaa hieroa hiukan Unidroppia ennen koneeseen laittoa niin nekin häviää hyvin normaalipesussa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.113 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.