Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 14.08.2010  (Luettu 1120 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Lauantai 14.08.2010
« Vastaus #45 : 14.08.10 - klo:16:53 »

Työnnettävä lammasleikkuri.  [:-DD]  Kauheusunet on täälläki nykästy. Hyvin nukutti. Tännään piti olla ukkosta, saa nähä, kunhan uhkailevat. Aurinko vettää taas pilvee.

Kyllä Mesis minäkin etsiskelen Pyryä, jos ei heti näy pesässään. Niillä kun on taipumus mennä pötkähtämään loppujen lopuksi muualle ku pessäänsä.  [:-I]  Sisko kysy puhelimessa, että onko Pyry vielä hengissä. Vastasin, että eilen illalla ainaki oli, tännään en oo vielä kysyny. Se on semmonen joka päivän jännitysmomentti, nouseeko se pikku pää sieltä pesästä ylös vai ei. Hän kun nukkuu korvat niin visusti kiinni, ettei herrää, vaikka kuinka koettasin ritilää rämistellä. Ja sitten hän närkästyy suuresti, jos menen sormella tökkimmään. Edellisenä päivänä, kun Inke tuli, en meinannu saada Pyryä herreille millään. Silitin vaikka kuinka kauan ja olin varma, että nyt on Pyryn työsopimus loppunu. Vaan niin hän äkäsenä pomppas ylös patjaltaan. Ajatteli varmaan, että piruako minua tökit? Mee muualle siitä.  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 14.08.10 - klo:16:56 »

Mesis, mä luulin, että kirjoitat koko ajan Seristä ja ihmettelin nuita paikkoja.  WC-kin oli siinä ja siinä nurkassa. [:-I]  Ei toi kuvakaan heti kertonut, että Syristä oli kyse.  :-))
:-))

Nauti Marleena joka hetkestä, kun se pikkuinen pää sieltä nousee. On nää vaan niin ihania.  [:34]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 14.08.10 - klo:17:05 »

Niinpä Mesis. Mutta kun minä onneton aloitin sen vahtaamisen jo vuos sitten edellisistä kerroista viisastuneena. Ettei vaan tule yllätyksenä. Ihaniahan ne on. Ja niin on samat elkeet Syrillä ja Pyryllä. Sillä on varmaan ollu kuuma, kun meni sinne sillan alle varjoon kauheusunille.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 14.08.10 - klo:17:09 »

Nyt pitää ryhdistäytyä.
Kone kiinni ja hommiin!
Ohjelmassa seuraavaksi:

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 14.08.10 - klo:17:16 »

Kaarin meinaa ruveta riehumaan.   [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 14.08.10 - klo:17:23 »

Lauantai ehtoota.Vieraita taas tuli ja meni.Nyt lukaisin mitä täällä on kirjoitettu.
Mesiksen punikkitatit taitavat olla aika harvinainen näky näiden helteiden jälkeen,
sieniä kun ei ole missään.
Syrin elämisestä kivoja kuvia. [:-)]

Täällä on ukkonen paukuttanut tuntitolkulla..ihan tässä päällä jyräytti muutaman kerran
tosi kovaa.Tuntitolkulla on jyrissyt ja satanut.Onneksi ei ainakaan mitään näkyvää vahinkoa
ole tässä näköetäisyydellä tehnyt.Muualtapäin en osaa sanoa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #51 : 14.08.10 - klo:17:51 »

Iltaa vaan pöntölle!  [:-)]
yritin jo aikaisemmin tulla käymään, mutta ukkonen alkoi samantien jyristellä ja eikun kone äkkiä kiinni ja päiväunille. Oltiin eilen-yöllä naapurissa kylättelemässä; otettiin juustoja, viinirypäleitä ja punkkupullo mukaan ja siellähän vierähti melkein aamupuolelle asti  :-)) [KIPPIS]

Nyt on mukava keli, +23 ja aurinkoinen paistaa. Aika kosteaa kylläkin. Mutta ihan hyvä sää grillata  [:-P]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 14.08.10 - klo:18:39 »

Telkkisellä juhlat jatkuvat  [:-)]. Muista levätä myös.

Kyllä oli taas jossain oikea rajuilma. Aivan jatkuva, taukoamaton jyrinä kuului ainakin puoli tuntia. Onneksi ei noussut meidän kohdalle.

Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #53 : 14.08.10 - klo:18:54 »

Hyvä ilma koko värjäyspäivän, lähtiessä tuli kymmenen pisaraa tuulilasiin. Onnistunut värjäyspäivä ja upeita värejä.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=592369&l=143e63ea54&id=1680002566
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 14.08.10 - klo:18:58 »

Tosi hienoja värejä  [KIPPIS]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 14.08.10 - klo:19:06 »

Ja taas jyrähti. [:-I]

Tässä välissähän mulla taas oli piuhat irti ja jytisikin aika komeesta ja salamoi. Vettä tuli 1 mm. Tänään yhteensä siis n. 5 mm. Yhtä juhlaa...
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #56 : 14.08.10 - klo:19:09 »

Kyllä noilla luonnon väriaineilla tulee pehmeitä ja kauniita värejä. Se vaan on niin käsittämätöntä että ihan muuta väriä saadaan kun voisi näin maallikkona arvata.
Pikkutyttönä näin äidin värjäävän omien lampaiden villoista kehräämiään lankoja. Samoin omia pellavalankojaan. Valitettavasti asia ei silloin kiinnostanut, nyt en voi enää kysyä. Joitain sieniäkin muistelen käytetyn.  [:-I]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #57 : 14.08.10 - klo:20:04 »

Mun likkakaverilla oli ennen lampaita ja niiden villaa hän värjäsi ja kutoi. Aika upeeta aatella, että omaa alusta loppuun.
Hän oli taas kurssilla monen vuoden jälkeen ja värjää kangasta, tekee tilkkutöitä. Mullakin on muutamia pikkukankaita ja jotain muitakin juttuja, mut pääasiassa lankoja ja nimenomaa ryijylankoja. Joukossa on monenlaista värjääjää, yksi esim värjää puupalloja, toinen huovutettuja palloja. Mun selkä on ihan rampa, toivottavasti huomiseksi vetreentyy vaakasuorassa. Luulen että uni maistuu.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 14.08.10 - klo:20:09 »

Meidän pölvästit linnut ei nyt tajua, mikä vaiva mulla oli järkätä niille juoma-/ kylpyallas. Ei linnun lintua ole käynyt siinä  [:´((]

Miksi orava kantaa tähän aikaan kesästä oksia/risuja kuusen oksalle? Eikös niiden pesinnät mahda olla ohi tältä kaudelta? Tekeeköhän se yöpymispaikkaa talveksi?  [:-I]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 14.08.10 - klo:20:33 »

Hiukan pahaenteiseltä näyttää taivas; saa nähdä, tuleeko uudestaan ukkonen  :-O

Sivu luotiin 0.053 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.