Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia leirintäalueista & vinkkejä karavaanari-elämään  (Luettu 2963 kertaa)

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #30 : 01.06.11 - klo:17:13 »

Tapion Tuvat, Kalajoki

Alueen kupeessa on kesällä "kylpylä"... voin vaan kuvitella, miten nikopetterit melskaa siellä aamusta iltaan ja illalla sitten kiukuttelee väsymystään  [:-I]

Tuosta tuli mieleen, kun kaijan kans maanantaina puhuttiin puhelimessa kuinka on ollut kurjaa sateella nuljottaa sisällä asuntovaunussa monta päivää. Lohdutin häntä, että voishan teillä olla siellä takapenkillä neljä semmosta kiljuvvaa "nikopetteriäkin" mukana.  :-))  Heti helpotti ainakin minun oloani, kun ovat vaan kahdestaan reissussa. Minä kun olen niin myötäelävä...  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #31 : 01.06.11 - klo:19:36 »

Niin, ja mä olen tunnetusti lapsirakas...
Kyllä Pasi mulle sanoi, kun oltiin tavattu, että jos mä haluan omia lapsia, niin tehdään vaan! Onneksi en mennyt lankaan.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #32 : 06.06.11 - klo:17:47 »

Ivalo River Camping

Mainiot paikat joen rannassa, tosin "valtatie" myös vieressä. Huolto valtatien toisella puolella. Ei kemssan tyhjennyspaikkaa; se piti tyhjentää ahtaassa vessassa. 2 wc & suihkua miehille ja samat naisille. Keittokatos mallia yhdelle hoikalle! Sata hyttystä kaverina, kun tiskasin.
Mukava karaokebaari ja siellä todella hyvät tilat ulkoterasseineen.
Sähkötolpat mallia "ei kääpiöille"... Just yletyin laittaan johdon, kun kurkotin!

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #33 : 06.06.11 - klo:17:53 »

Camping Lapinkylä, Utsjoki

Lähellä keskustaa ja ruokaravintola Rastigaisaa; plussa siitä!

Uusitut suihkut ja vessat. No, osittain uusittu. Mukavan lämpimät tilat kuitenkin!
Keittokatos perusankea: muutama sähkölevy ja iso, vanha mikro.
Kemssan tyhjennys vessanpytty taivasalla, eli sateessa. Huuhteluvesi letkusta löytyy!
Mukava paikallinen isäntä.
Hinta sähköllä 25€/yö.

Kelit niin huonot, että se himmensi!
Grillikota vasta tekeillä... Oltaisiin kaivattu sateensuojaista grillipaikkaa.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #34 : 06.06.11 - klo:17:56 »

Jokitörmä, Kaamanen, Inari

Mukava paikka valtatien ja joen välissä. Pesivä lapintiirayhdyskunta plussaa ja kesyt vesipääskyt.
20€/yö sähköllä.
Sauna 10€/tunti. Hiukan sellainen kissinpissin haju siinä tilassa :(
Wc- ja suihkutilat lämpimät.
Jätteiden lajittelu; hienoa!
Muoks! Ulkomaan elävät ei osaa lajitella, eli menee hiukan hukkaan. Sääli!

Kemssan tyhjennys pikkulapsille hengenvaarallinen puukansi, jonka alla iso, avoin jätekaivo. Huuhteluvesi löytyy, eli meidän kannalta ok... Vaiks mä kyllä tykkään enemmän niistä "oikeista" kemssan tyhjennyspaikoista! Kuvia luvassa loman jälkeen... Varatkaa pyykkipojat nenään!
« Viimeksi muokattu: 07.06.11 - klo:23:30 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #35 : 07.06.11 - klo:23:59 »

Camping Kemijärvi
Entinen Hietaniemi

Kemptonissa rannalla kiva paikka. Suihkut ja vessat ok, samoin kemssan tyhjennys. Keittiössä reilusti tilaa. 2 kunnon liettä, eli ruoanlaitto helppoa!
« Viimeksi muokattu: 08.06.11 - klo:10:34 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #36 : 13.06.11 - klo:10:12 »

Viipus Camping, Ruka

Sopii yhden yön pysähdykseen. Pieni paikka, vain 6 sähköpaikkaa.
2 x wc, 2 x suihku. En käynyt edes katsomassa, enkä viitsinyt edes etsiä kemssantyhjennyspaikkaa. Paljon hyttysiä.
Halpa!

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #37 : 13.06.11 - klo:18:07 »

Kalajoen Top Campingissä uusi, hieno ravintolarakennus!
Toivottavasti sapuskakin on parempaa... Viime kesänä ainoastaan pizza oli syötävää. Nyt ihan mukavan näköiset ruokalistat!

Nallikarin baarin ruokalista oli huonontunut! Ei enää leikkeitä tms ja Edenin alakerran baarin tasoon verrattuna kehtasivat pyytää pienistä, lötköistä makkaraperunoista ihan sikahinnan :(

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #38 : 14.06.11 - klo:21:58 »

Talvikin kuva Alahärmän Powerparkista alkoi houkuttaa!!!
Oliskohan siellä huomenna hyvä keli???

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #39 : 06.07.11 - klo:12:27 »

Niksi karavaanareille:
Kaupoissa myydään sellaisia Grilli-mix-paketteja, joissa on hiukan nautaa, possua ja kanaa. Juu, lihat ei ole juuri mistään kotoisin -ne voi vaikka tarjota naapurin koiralle- mutta se muovirasia kolmella lokerolla on pahuksen näppärä!
Siihen saa kertakäyttöhaarukat, veitset ja lusikat ja se mahtuu näpsästi -ainakin meidän vaunussa- yläkaappiin! Aterimet on helposti otettavissa, kun ei tarvii kaivaa muovipussista tms.  :-))

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #40 : 06.07.11 - klo:13:39 »

Niksi karavaanareille:
Kaupoissa myydään sellaisia Grilli-mix-paketteja, joissa on hiukan nautaa, possua ja kanaa. Juu, lihat ei ole juuri mistään kotoisin -ne voi vaikka tarjota naapurin koiralle- mutta se muovirasia kolmella lokerolla on pahuksen näppärä!
Siihen saa kertakäyttöhaarukat, veitset ja lusikat ja se mahtuu näpsästi -ainakin meidän vaunussa- yläkaappiin! Aterimet on helposti otettavissa, kun ei tarvii kaivaa muovipussista tms.  :-))

Tommosia aterinlokerikkoja myydään ihan kaupoissa [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #41 : 06.07.11 - klo:14:10 »

Niksi karavaanareille:
Kaupoissa myydään sellaisia Grilli-mix-paketteja, joissa on hiukan nautaa, possua ja kanaa. Juu, lihat ei ole juuri mistään kotoisin -ne voi vaikka tarjota naapurin koiralle- mutta se muovirasia kolmella lokerolla on pahuksen näppärä!
Siihen saa kertakäyttöhaarukat, veitset ja lusikat ja se mahtuu näpsästi -ainakin meidän vaunussa- yläkaappiin! Aterimet on helposti otettavissa, kun ei tarvii kaivaa muovipussista tms.  :-))

Tommosia aterinlokerikkoja myydään ihan kaupoissa [:-DD]

Tiina, älä viitsi! Musta tuo oli niiiiin oivallinen idea! Ja oikeesti sopivan kokoinen just noille kertsareille vaunukäyttöön!  [RULES]
Ne normaalit on  ihan erikokoisia. Noissa on kolme SYVÄÄ, tilavaa lokeroa!

Höh, kerrankin mä keksin oivan kierrätysvinkin ja Tiina koittaa vesittää sen!  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #42 : 10.07.12 - klo:11:02 »

Mä nostan tän vanhan ketjun esiin. Tänne voidaan kerätä myös vinkkejä uusille ja vanhemmille karavaanareille.  [:-)]
Meillä on eka kesä auton kanssa ja se -varsinkin kaappitiloiltaan- on pienempi kuin meidän Hobby-Koppi oli. Eli jännityksellä odotan syksyllä tehtävää parin viikon reissua, kun pitää saada reilusti lämmintä vaatettakin mukaan.  :-O

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #43 : 10.07.12 - klo:11:07 »

Vessapaperit: Sisusta sinne vessaan pieni kannellinen ämpäri, johon mahtuu hedelmäpussi, joka sitten toimii vessapaperin roskiksena. Kemssan tyhjennys sujuu paljon helpommin, kun sieltä ei tarvii kymmentä kertaa huuhdella niitä vessapaperin rieppeitä pois. Sitäpaitsi ne tuppaa jäämään siihen reunalle ja sitten niitä huuhdellaan vedellä ja kemssa on heti täynnä!

Yksi kokenut vaunuilija taas kertoi käyttävänsä kiinalaista syömäpuikkoa  [:67] antamaan vauhtia niille pöntön reunoille jääville vessapapereille, ettei tarvitse lotrata niin paljon vettä.
Mä kyllä kannatan tätä meidän mallia. Pasi meinasi ensin protestoida, mutta on joutunut myöntämään, että vaikka kesäkelillä on kuuma, ne paperit ei ala haista.
Mulla on tapana tyhjentää kemssa päivittäin, vaikkei se olisi edes tarpeen. On vaan kivampi olla, kun tietää, että se ei taatusti tule täyteen. Ekan vaunun kanssa kerran oltiin huolettomia ja yöllisellä vessareissulla luukku ei enää meinannut mennä kiinni  [:-/]

Vessanpytyn puhdistuksen mä hoidan vauvapyyhkeillä. Eli kun se säiliö on irti, mä otan reilusti vauvapyyhettä käteen ja aloitan kannesta eli puhtaasta likaiseen ja putsaan sillä. Ihan toimiva juttu.  [:-)]
Vauvapyyhkeet myös korvaavat bideen.
« Viimeksi muokattu: 13.07.12 - klo:04:50 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kokemuksia leirintäalueista
« Vastaus #44 : 10.07.12 - klo:11:07 »

Tiskit: Tiskivati kannattaa ottaa kyytiin. Siinä on hyvä kuskata tiskit huoltorakennukseen pestäväksi ja sitten taas takaisin. Ja kivampi tiskata omassa puhtaassa vadissa. Yleensä ne tiskialtaiden tulpatkin ovat lähteneet kävelemään    Yleensä mä levitän lieden päälle keittipyyhkeen ja annan astioiden kuivua siinä hetken ja sitten toisella keittipyyhkeellä kuivaan loput, että saan kamat mahdollisimman nopsaan paikoilleen. Huoltorakennukseen kannattaa tiskiharjan lisäksi ottaa oma rätti mukaan, että saa kuivattua omat jäljet. Mä pyrin siihen, että tiskipaikka olisi mun jäljiltä siistimpi kuin ennen sinne menoa! 

Isommista tavarataloista, kuten Prisma, saattaa löytää kovamuovisia laseja, jotka on huikean paljon halvempia kuin karavaanari-liikkeiden vastaavat! Ja kevyitä kuljettaa mukana! 
 

Sivu luotiin 0.176 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.