Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 25.8.2010 ja Loviisan päivä  (Luettu 1117 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 25.8.2010 ja Loviisan päivä
« Vastaus #30 : 25.08.10 - klo:11:45 »

Maitopohjaiset vellit ei kyllä synny pönttöilyn ohella... siinä voi tulla kattilan liotusta  [:-DD]
Mä olen pari kertaa ostanut töihin Saarioisten valmiin mikro-mannapuuron. On muuten tosi hyvää, eikä pala pohjaan  [:-P]
Lämmitys mikrossa, päälle "hiukan" voimariinia, sokeria ja/tai hilloa ja se on siinä.
Olen joskus ajatellut ostaa valmista mannapuuroa.  Onkohan siinä paljon lisäaineita?
Mannapuuro on hyvää. [:-)]

Ei ainakaan Saarioisten mannapuurossa ole mitään lisäaineita. Tulee kyllä paljon halvemmaksi keittää mannapuuro itse. Sitähän voi syödä ensin lämpimänä ja sitten laittaa loput jääkaappiin ja syö vaikka mehukeiton kanssa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 25.08.10 - klo:11:45 »

Mä olen pari kertaa ostanut töihin Saarioisten valmiin mikro-mannapuuron. On muuten tosi hyvää, eikä pala pohjaan  [:-P]
Lämmitys mikrossa, päälle "hiukan" voimariinia, sokeria ja/tai hilloa ja se on siinä.

Kiitos vinkistä, saatanpa kokeilla. Näkkileivän ym. muun narskuttelu kun ei oikein tule kyseeseen muutamaan päivään eilisen hampaan poiston vuoksi.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 25.08.10 - klo:11:49 »

Pyris, mites sun hammasmonttu jaksaa?  Loppuiko kosku Buranan ottoon?
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #33 : 25.08.10 - klo:11:50 »

Maitopohjaiset vellit ei kyllä synny pönttöilyn ohella... siinä voi tulla kattilan liotusta  [:-DD]
Olen joskus ajatellut ostaa valmista mannapuuroa.  Onkohan siinä paljon lisäaineita?

Ei ainakaan Saarioisten mannapuurossa ole mitään lisäaineita. Tulee kyllä paljon halvemmaksi keittää mannapuuro itse. Sitähän voi syödä ensin lämpimänä ja sitten laittaa loput jääkaappiin ja syö vaikka mehukeiton kanssa.

Mutta yhtä satunnaista annosta varten ei viitsi ostaa mannaryynejä kaappiin. Mannapuuron mieliteko tulee ainakin mulle ehkä pari kertaa vuodessa. Niin ja se keittäminen...  [;-)]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 25.08.10 - klo:11:56 »

Monttu jaksaa hyvin ja minä kans. Ei ole särkyä. Pitänee ostaa jäätelöä, eikös se ole ihan sopivaa ravintoa... [;-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 25.08.10 - klo:11:58 »

Monttu jaksaa hyvin ja minä kans. Ei ole särkyä. Pitänee ostaa jäätelöä, eikös se ole ihan sopivaa ravintoa... [;-)]

Jätskiä. Sosekeittoa. Pottumuusia. Ei missään nimessä riisiä, sillä sitä ei sieltä montusta saa pois. Nimimerkillä "Kokemusta on"  [:-I] [;-)]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 25.08.10 - klo:12:00 »

Mutta yhtä satunnaista annosta varten ei viitsi ostaa mannaryynejä kaappiin. Mannapuuron mieliteko tulee ainakin mulle ehkä pari kertaa vuodessa. Niin ja se keittäminen...  [;-)]

No eipä tietenkään silloin kannata ostaa jos vaan pari kertaa vuodessa tarvii. Mutta taas toisaalta, jos olis mannaryynejä kaapissa, niin vois tulla tehtyä puuroa useamminkin. Mulla kyllä kuluu mannaryynejä paljonkin koska teen muitakin ns. vanhanajanjuttuja kuten vispipuuroa. [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 25.08.10 - klo:12:01 »

Jäätelö on erittäin oivallista ruokaa tuossa tilanteessa. :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 25.08.10 - klo:12:03 »

Ja hyvää "ravintoa" onkin.  [:-)]  

Kaijan kanssa samaa mieltä.  Vasta heivasin vanhat jauhot roskikseen, enkä uusia osta. Tai oikeestaan lättyjä ja kääretorttua varten täytyis ostaa vehnäjauhoja... [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 25.08.10 - klo:12:05 »

Voi että, kun aloittekin puhumaan puuroista ja velleistä. Nyt tekee niin mieli. Äiti aina keitti vellejä ja puuroja.
Noista sairaalan ruoista on se jäänyt mieleen, että olisi suolaa saanut olla enemmän. En ole tottunut vähäsuolaiseen ruokaan, koska nimenomaan suolalla saa ruokaan täyteläisen maun. Tiedän, että tästä asiasta ollaan montaa eri mieltä, mutta minä oon tätä mieltä  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 25.08.10 - klo:12:11 »

Liiallinen suolan käyttö on mullakin se tapa mistä on vaikea päästä eroon. Joskus yritän tehdä vähäsuolaista ruokaa, mutta sitten kuitenkin tulee pöydässä lisättyä aromisuolaa tai tavallista. On paljon helpompaa noudattaa noita muita ruokavalion muutoksia kun yrittää tottua tuohon vähäsuolaisuuteen.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 25.08.10 - klo:12:21 »

ÄÄÄH, kai se on alettava valmistautua töihin, että ehtii käydä ostamassa jotain evästä matkalla. Mun PITI alkaa raivata isoa liinavaate-/ryjäkaappia, mutta jotenkin se aamupäivä taas hurahti huomaamatta pöntöllä  [:-I] [:-DD]

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 25.08.10 - klo:12:30 »

Paranemisia Pyrikselle. Jäätelö on juuri tuohon tilanteeseen sopivaa ruokaa  :-))

Liiallinen suolan käyttö on mullakin se tapa mistä on vaikea päästä eroon. Joskus yritän tehdä vähäsuolaista ruokaa, mutta sitten kuitenkin tulee pöydässä lisättyä aromisuolaa tai tavallista. On paljon helpompaa noudattaa noita muita ruokavalion muutoksia kun yrittää tottua tuohon vähäsuolaisuuteen.

Meillä syödään kyllä nykyään niin suolatonta sapuskaa, kun Otsokin siirtyi kotiruokaa syömään.
Aromisuolapurkin kyllä nostan aina pöytään, että voi lisätä muut.
Otsolle maistuu kotiruoka oikein hyvin.
Mutta on syönyt muuten huonohkosti jo pari viikkoa.
Ilmeisesti yläpuolelle tulossa oleva kulmahammas vaivaa.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 25.08.10 - klo:14:17 »

Päivän Positiivarit:

TEINIFILOSOFIAA

Minun mielestäni jokaisen tulisi elää
joka päivä niin kuin se olisi hänen elämänsä
viimeinen, mistä taas johtuu se ettei minulla
ole yhtään puhtaita vaatteita, koska kukapa
sitä nyt pyykkiä pesisi elämänsä viimeisenä
päivänä?" -Erja 16 v.

= = = = = = = =

AJATUS KARKASI

Pieni jalkapalloilijan alku kommentoi omaa
suoritustaan pelin jälkeen seuraavasti: "Oli
kyllä ihan hyvä peli. Pari vähän kehnompaa
tilannetta minulla kyllä oli, koska unohdin
silloin ajatella voittoa". -Valmentaja
 [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 25.08.10 - klo:16:36 »

Yritin nukkua päiväunet. Yritykseksi jäi.
Tänne nousi ukonilma ja ajattelin, että mennään Otson kanssa molemmat nukkumaan.
En meinannut saada Otsoa millään nukkumaan.
Puolitoista tuntia meni nukahtamiseen ja äsken jo heräsi, mutta nukahti kuitenkin uudestaan vielä.
Ehkä alkaa olla myös aika siirtyä kohta yksiin päiväuniin.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.