Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Superzoomkamerat  (Luettu 466 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Superzoomkamerat
« : 01.09.10 - klo:16:40 »

Mä olen vasta ihan viime viikkoina herännyt huomaamaan, että nykyään puhutaan superzoomkameroista ja nyt ne alkoi kiinnostaa.
Kertokaa niistä jotain? Onko kellään kokemusta? Onko totta, että esim Nikon P100 26xzoomilla vastaisi lähes 400mm objektiivia järkkärissä?

Mä katselin ensin Canon SX20 IS, mutta kameraliikkeen ukkelin mielestä Nikon P100 (CMOS-kenno) olisi parempi. Niitä piti meinaan käydä tänään hypistelemässä. Pasi on ominut järkkärin ylipainavine putkineen -mä saan korkeintaan kantaa niitä retkillä- ja mä tarttisin jotain kättä pidempää  [:-)]

Voi olla ihan ohimenevä viiraus. Unenpuutteesta. Maanantaina mä hinguin ruskeita mokkanahkahousuja, eilen retkottavaa, pehmoista, pitkää villatakkia ja tänään kameraa. Huomenna ehkä Toyota Landcruiseria?  [:-DD]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Superzoomkamerat
« Vastaus #1 : 01.09.10 - klo:16:43 »

Mä katselin ensin Canon SX20 IS, mutta kameraliikkeen ukkelin mielestä Nikon P100 (CMOS-kenno) olisi parempi. Niitä piti meinaan käydä tänään hypistelemässä.

Mulla on Canon. Samoin kuin parilla muullakin pönttöläisellä.  [:-DD] Ei oo ollut valittamista.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 01.09.10 - klo:16:54 »

Kaija kirjoitti: Voi olla ihan ohimenevä viiraus. Unenpuutteesta. Maanantaina mä hinguin ruskeita mokkanahkahousuja, eilen retkottavaa, pehmoista, pitkää villatakkia ja tänään kameraa. Huomenna ehkä Toyota Landcruiseria?  [:-DD]
Kaija, jospa se "viirus" onkin tämän syksyn muotiilmiö? :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 01.09.10 - klo:18:00 »

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #4 : 01.09.10 - klo:19:23 »

Oho! Huh, älä sorru leluihin...osta se Canon 60D  [:-)] tai... tässä vähä vertailuja superzoomeista
ja onhan se Olyn Pentelekin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 01.09.10 - klo:20:59 »

Hauska käännös 60D:stä

Sotketaan vähän pakkaa [NUT]
Kirjattu

iihoo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
« Vastaus #6 : 02.09.10 - klo:20:29 »

Oho! Huh, älä sorru leluihin...osta se Canon 60D  [:-)]

Siis älä sorru leluihin (esim. 60D), jos haluat lentäviä lintuja kuvata!
Hanki vaan itsellesikin 7D ja siihen sopivasti Canonin laadukasta IS-lasitavaraa. Ei tarvi antaa Pasille turhaan tasoitusta  :-))

Tai sit se Lantikka.  [;-)]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 02.09.10 - klo:20:33 »

Pahus...olen tainnut sortua leluun... [:-I]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #8 : 02.09.10 - klo:20:47 »

Hmmm...... onkos porukka ajatellut että eri ihmisillä on erilaisia tarkoituksia ja tarpeita kameroille. Kaikki eivät välttämättä tarvitse tai edes halua järkkärikameroita. Ja ainakin mun mielestä on ihan turha sellaista hankkia jos halua kantaa isoja yhdistelmiä mukanaan. Ja sanonpas suoraan että ei niillä järkkäreilläkään kovin kummoisia kuvia tule ellei opettele kunnolla käyttämään. Täällä ainakin moni saa tosi upeita kuvia halvemmilla, yksinkertaisemmilla pokkareilla.

Eli kullekin tarpeen ja taidon mukaan ja ihailen ihan yhtä innolla hyvin otettuja kuvia oli ne otettu järkkäreillä, superzoomeilla tai pikkupokkareilla.

Tää oli flunssainen kannanotto sen puolesta että vitsit vitseinä ja huulenheitto huulenheittona mutta asialliset neuvot on parhaita.
Mua ainakin ihan oikeasti kiinnostaa niiden mielipiteet joilla on superzoomeja, millaiseen käyttöön ne ovat parhaita ja mihin ne eivät missään nimessä sovi. Aikoinaan pohdin sellaisen hankkimista mutta päädyin silloin G10 monien tuttujen kehotuksesta, mutta kiinnostus zoomeihin on kuitenkin jäänyt. Eli kertokaahan mimmoisia oikeasti ovat?
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #9 : 02.09.10 - klo:20:48 »

Pahus...olen tainnut sortua leluun... [:-I]
Mut mehän ollaan tyytyväisiä leluihimme! On niin sopiva ja hyvä kamera että.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #10 : 02.09.10 - klo:21:31 »

Yks leluihin (moneen sellaiseen)  [:-DD] sortunut ja tyytyväinen niihin ilmoittautuu myös. Eihän näillä "leluilla" ikinä ikinä yllä järkkärikuvien tasolle, mutta mä tykkään siitä, kun  niskat entiset enkä jaksais mitään kauheita putkia kantaa, niin leluja jaksaa kantaa ja niillä saa joskus vielä ihan kunnon kuvia. Superzuumit ei vastaa järkkärien putkia, mutta joskus voi vahingossa saada kauempaakin ihan kunnon kuvan. On makrot ja zuumit kaik samass koos  :-)) . Kun en oo ammattikuvaaja eikä musta koskaan semmosta tuukkaan. En tee kirjoi, en julkaise kuviani, niin kotitarpeisiin riittää vallan hyvin. Ja kuitennii multa on tilattu joulukorttei ihan omista valokuvista   [:-DD] mutten oo niitä suostunu myymään/tekemään kellekään (joku raja mullakin on  [:-DD] ).

Eli järkkäri on järkkäri, "lelu on lelu", ja "kompakti on kompakti on lelu on kompakti" heheeeeeeeeeeeee....

ja viel...kattokaapa Pyriksen makrokuvii "lelulla otettuina", vautsi vau.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #11 : 02.09.10 - klo:21:57 »

Jaaha...nyt alako sota! Superzoomit ovat ihan ok, leluhan se on tuo järkkärikin. Lelut vaan kasvaa kun harrastus jatkuu. Ja mäkin kuvaan 30D antiikkirutkulla  [:-I].
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #12 : 02.09.10 - klo:22:33 »

No mutta, eihän se mitään sotaa ole, jos mielepiteen sanoo  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

iihoo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
« Vastaus #13 : 03.09.10 - klo:11:06 »

Hmmm...... onkos porukka ajatellut että eri ihmisillä on erilaisia tarkoituksia ja tarpeita kameroille. Kaikki eivät välttämättä tarvitse tai edes halua järkkärikameroita. Ja ainakin mun mielestä on ihan turha sellaista hankkia jos halua kantaa isoja yhdistelmiä mukanaan. Ja sanonpas suoraan että ei niillä järkkäreilläkään kovin kummoisia kuvia tule ellei opettele kunnolla käyttämään. Täällä ainakin moni saa tosi upeita kuvia halvemmilla, yksinkertaisemmilla pokkareilla.

Ei sotia mitiä.
Tasan samaa mieltä. Kullekin kamat tavoitteidensa mukaan. Siksi tarkensinkin: "jos haluat lentäviä lintuja kuvata!".
Pihapönöt ja muut onnistuu kyllä osaavalta kevyemmälläkin kalustolla, mistä loistavia esimerkkejä tälläkin foorumilla näkee.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #14 : 03.09.10 - klo:13:37 »

Juu, en mä ostaisi 60D:tä, kun meillä on jo 7D ja 20D.  [:-I]
Yhtenä vaihtoehtona mä olen miettinyt, kun on tosiaan joutilas 20D ja 1,4x extenderi löytyy, että mä ostaisin Canonin 300mm putken; ei sitä painavaa hirvitystä vaan tän: http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/image_stabilization_lenses/ef_300mm_f4lis_usm/index.aspx

Mutta kyllä nuo superzoomkamerat on myös hyvä idea. Jokainenhan tietty tajuaa, ettei niiden hinnalla voi mitenkään saada järkkäritasoista kameraa, mutta yllättävän pitkälle niillä pääsee. Painoa puolisen kiloa eikä hintakaan ole paha. Sellainen helposti mukana kulkeva kamera  [:-)]

Sivu luotiin 0.336 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.