Mä ihmettelin kun mulla kutisi ja kihisi iholla vähän joka paikka. Epäilin, ettei toi tuliterä pesukone pesis kunnolla, taikka ei huuhtelis kunnolla. Laitoin ohjelmat lisähuuhtelulla, vaan kutina senkun vaan jatku, vika ei siis ollut koneessa.
Mä olin aina käyttänyt vain pikaohjelmia, mutta vasta eilen tuli tarve käyttää ensikertaa esipesua. Siispä pesuaineet lokerikkoon. Mihin niistä, siinäpä pulma.
Noh, siinä vasta selvisi, että olin laittanut pesuaineet huuhtelulokerikkoon, eli kone pesi ilman pesuaineita ja vasta huuhteluveteen meni pesuaineet. Oli myös sattuma se että olin käyttänyt hajusteetonta pesuainetta, en tuntenut pyykissä mitään pesuaineen jälkihajua.
Ihmettelin huonoa pesutulosta, mutta arvelin ettei se pikaohjelmalla pysty parempaan. Mä oletin että keskelle tullee varsinaisen pesun aineet, niin ne on tähänkin asti, vaan eipäs pätenytkään se entinen sananlasku vanha konsti on parempi, kuin kasa uusia moniselitteisiä ohjekirjoja.
Nyt pittää pestä koko huushollin kaikki pyykit, kun ovat pesuaineisia. Väkisinkin meinaa vieläkin erehtyä pesulokeroissa.