Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TORSTAI 16,9,2010  (Luettu 676 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: TORSTAI 16,9,2010
« Vastaus #30 : 16.09.10 - klo:16:00 »

Iipa, mikä on burete?
 [:-I]

burette-silkki: kutsutaan myös Bourette-silkiksi, valmistetaan silkin valmistuksessa syntyvästä kaikkein lyhytkuituisimmasta ylijäämämateriaalista. Burette-silkkikangas on siksi ulkonäöltään epätasainen, mutta sillä on silti silkin hyvät ominaisuudet kuten hyvä siliävyys- ja lianhylkivyyskyky. Se kestää pesukonepesua 40 asteessa (mä oon pessyt 60 asteessakin) ja sitä voi silittää höyryraudalla puuvillan lämpötilalla. Esim pukukankaana aivan ihana, sitä ostetaan pakoittan opistolle luonnonvaaleana ja metrihinta on 7-8€, sitä on ihana värjätä.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #31 : 16.09.10 - klo:16:17 »

Iltapäivää jälleen! [:-)]
Täällä oli välillä enemmän pilvistä, mutta nyt on aurinkokin näyttäytynyt joitakin kertoja. :))
Mutta todella kovaa tuulta on joka tekee ilmanalan koleaksi.
Mittarissa nyt +13,6 astetta.

Mesis, täällä on ollut hirvikärpäsiä jo muutaman viikon ajan ja aina niitä jostain hiusten välistä löytyy, kun ulkoilee.
Mua ei onneksi ne ole vielä tähän päivään mennessä purreet. Miestä jo on muutama puraissutkin. [:67]   [:-DD]

Niin meni päivä touhutessa, joten nyt pieni pönttöilyhetki varmaankin paikallaan.  [:22]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 16.09.10 - klo:16:34 »

Iipa, mikä on burete?
 [:-I]

burette-silkki: kutsutaan myös Bourette-silkiksi, valmistetaan silkin valmistuksessa syntyvästä kaikkein lyhytkuituisimmasta ylijäämämateriaalista. Burette-silkkikangas on siksi ulkonäöltään epätasainen, mutta sillä on silti silkin hyvät ominaisuudet kuten hyvä siliävyys- ja lianhylkivyyskyky. Se kestää pesukonepesua 40 asteessa (mä oon pessyt 60 asteessakin) ja sitä voi silittää höyryraudalla puuvillan lämpötilalla. Esim pukukankaana aivan ihana, sitä ostetaan pakoittan opistolle luonnonvaaleana ja metrihinta on 7-8€, sitä on ihana värjätä.

Mitä sä sitten teet niistä silkeistä? Tyynynpäällisiä vai ihan mekonko?
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 16.09.10 - klo:16:45 »

Oletteko pääkaupunkiseutulaiset käyneet katsomassa näitä karhuja Senaatintorilla. Haluu tonne!! :-))

http://www.buddy-baer.com/fi/united-buddy-bears/world-tour/helsinki-2010.html

Siellä on valokuvauskilpailukin, kuka ottaa omaperäisimmän kuvan voi voittaa Sakan matkan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #34 : 16.09.10 - klo:16:54 »

Oletteko pääkaupunkiseutulaiset käyneet katsomassa näitä karhuja Senaatintorilla. Haluu tonne!! :-))

Siellä on valokuvauskilpailukin, kuka ottaa omaperäisimmän kuvan voi voittaa Sakan matkan.
Voi kun olis kiva nähdä toi, Hesalaiset käykää kuvaamassa, jookos.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 16.09.10 - klo:17:47 »

Voi kun olis kiva nähdä toi, Hesalaiset käykää kuvaamassa, jookos.

Onhan tässä aikaa [:-)] Olen nähnyt kuvia noista netissä moniakin.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #36 : 16.09.10 - klo:19:31 »

Ehtoota taasen! [:-)]
Täällä sitten alkoi taivas kirkastua ja tuulta on jonkin verran vielä.
Mittarissa päivän ylin lukema oli +15,4 astetta ja nyt +10,0 astetta.

Koht laittamaan iltapalaa. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #37 : 16.09.10 - klo:19:48 »

Kivan näköisiä nalleja noi buddy-bearit Senaatintorilla  [:-)]

Täällä sataa kuten eilen illallakin. Päivällä paistoi aurinko, mutta nyt on pimmeetä ja sade ropisee kattoon.
Lauantaina pitäis lähteä linturetkelle Hankoon, mutta sääennusteet on tosi surkeet  [:-I]

Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #38 : 16.09.10 - klo:20:11 »

Toivotaan, että Töyhtiksen linturetki onnistuu! [:-)]

Niin, niistä sateluista, jotka alkoivat eilen ja jatkuivat yöllä oli tullut sademittariin 10½ mm vettä.

Se öinen satelu sai mutkin yöllä ajoittain heräilemään, mutta nukahdin uudestaan, onneksi. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 16.09.10 - klo:21:18 »

Toivottavasti ei sade pilaa Töyhtiksen linturetkeä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #40 : 17.09.10 - klo:03:57 »

Lauantaina pitäis lähteä linturetkelle Hankoon, mutta sääennusteet on tosi surkeet  [:-I]

Me ollaan myös seurattu keliennusteita suunnilla Virolahti ja Hanko (linnut) ja Lahti (karavaanarimessut).... joka suunnassa näyttää pahalta!  [:´((]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 17.09.10 - klo:04:10 »

Vettä polvissa, alkavaa nivelrikkoa, hoidoksi lääkettä, kävelyä, pyöräilyä, eikä mitään hyppyjä, mutta ei nivelreumaa  [:-)]

Mun piti ihan varta vasten tulla etsimään nää sun hoito-ohjeet. Jos vaikka voisi soveltaa samoja.
Glukosamiinia ja Omega3-rasvahappoja ei siis ollut lääkärin ohjeissa? Pystyykö alkavalle nivelrikolle tekemään mitään? Mikä on ennuste?
Mä alan olla aika epätoivoinen tuon polveni kanssa. Ja varsinkin meidän tt-lääkärin kanssa. Se paljon puhuttu valelääkäri voisi olla parempi... potilaat olivat ilmeisesti tykänneet siitä, kun sillä oli ollut aikaa kuunnella  :-))
Meinasin jo eilen varata omalla kustannuksella ortopedin... J-pään lääkärikeskuksessa olisi ortopedi, joka on myös reumaan perehtynyt. Meillähän on sitä sukurasitteena ja kaikenlaista tulee mieleen, kun jokainen nivel vuorotellen on kipeä  :-O

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 17.09.10 - klo:04:12 »

Siellä on valokuvauskilpailukin, kuka ottaa omaperäisimmän kuvan voi voittaa Saksan matkan.

Koska mennään?  :-))

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 17.09.10 - klo:08:28 »

Vettä polvissa, alkavaa nivelrikkoa, hoidoksi lääkettä, kävelyä, pyöräilyä, eikä mitään hyppyjä, mutta ei nivelreumaa  [:-)]

Mun piti ihan varta vasten tulla etsimään nää sun hoito-ohjeet. Jos vaikka voisi soveltaa samoja.
Glukosamiinia ja Omega3-rasvahappoja ei siis ollut lääkärin ohjeissa? Pystyykö alkavalle nivelrikolle tekemään mitään? Mikä on ennuste?
Mä alan olla aika epätoivoinen tuon polveni kanssa. Ja varsinkin meidän tt-lääkärin kanssa. Se paljon puhuttu valelääkäri voisi olla parempi... potilaat olivat ilmeisesti tykänneet siitä, kun sillä oli ollut aikaa kuunnella  :-))
Meinasin jo eilen varata omalla kustannuksella ortopedin... J-pään lääkärikeskuksessa olisi ortopedi, joka on myös reumaan perehtynyt. Meillähän on sitä sukurasitteena ja kaikenlaista tulee mieleen, kun jokainen nivel vuorotellen on kipeä  :-O

Mulla on ollut jo 20 v asti nivelrikkoa vasemmassa polvessa, nyt oikeassakin sekä alkavaa lonkissa. Itse napsin Atrhryl nimistä kallistalääkettä jonkin aikaa, ei vaikutusta. Taisin kokeilla jotakin muutakin luontaistuotelääkettä, lopetin kun en tuntenut että niistä olisi ollut apua. Polvet ovat kipeät vaihtelevasti, joskus enemmän joskus vähemmän joskus eivät ollenkaan.

Tässä hyvä linkki nivelrikosta
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 17.09.10 - klo:09:03 »

Kiitos Marle, luen ajan kanssa.
Mä sain comforaa, alkuun 2 tabl/pvä sit lopun elämää 1 tabl.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.