Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Oletko laulanut karaokea?

Olen
En ole

Kirjoittaja Aihe: Karaoke-gallup  (Luettu 1111 kertaa)

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #45 : 20.10.06 - klo:00:05 »

40 % on ja 60 % ei tällä hetkellä. Minä olen, ja teen sen kyllä toistekin, jos huvittaa.
Kirjattu

mammamia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 997
  • Täl puol jokke
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #46 : 20.10.06 - klo:00:37 »

Enpä juurikaan ole lauleskellut karaokea. Pidän laulamisesta,
mutta esiintymisen kynnys on liian korkea....
PIHINÄ -kuorossa (joka on perustettu pari vuotta sitten laulunhaluisille, ei välttämättä niin
lauluntaitoisille) laulan ahkerasti. Ollaan jopa esiinnyttykin muutaman kerran. [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #47 : 20.10.06 - klo:01:06 »

Kaitsu kirjoittikin jo noista prosenttieroista. Itsekin jo eilen katselin vastauksia "sillä silmällä" - ja ihmettelin. Olisin nimittäin varmaan etukäteen voinut vaikka vannoa, että se ero tulisi olemaan suurempikin...

Ja voihan Mammamia sentään! Onpa hauska nimi kuorolla! PIHINÄ...  [:-)]
Jos huonosti laulaa osaaville kuoro perustettaisiin, menisinköhän itsekin mukaan johonkin Kähinä- tai Rääkyjät-kuoroon... Jaa-a... :-)) Noo, voipihan sitä aina kotonaan laulella mielin määrin. Töitä tehdessäänkin laulelemaan usein pystyy. [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #48 : 20.10.06 - klo:07:42 »

Nimenomaan se kotona laulaminen karaokessa onkin kivointa. Ei tarvitse esiintyä missään, kun ei nuita laulunlahjoja niin kamalasti ole suotu.  :-)) .
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #49 : 20.10.06 - klo:09:18 »

Tämäpä kyselyn tulos on tasoittunut huimasti alun jälkeen. Olin aluksi iha haavi auki, kun vain mä olin vastannut kyllä ja kahdeksan ihmistä oli vastannut ei. Että voiko olla totta. Mutta kyllähän täältä näköjään löytyy lauleskelijoitakin. Juu ja paljon näköjään muuten vaan kotona lauleskelijoita.  [:-)]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #50 : 20.10.06 - klo:12:19 »

Kouluajalta on jäänyt mieleen yksi hieno laulujuttu, jota vieläkin muistelen.

Sattui nimittäin siten, että laulutunnilla koko luokan piti alkaa laulamaan jotain laulua ja minä tapani mukaan aloitin kovalla äänellä laulamaan, niinkuin silloin oli tapanani laulaa.
Mutta opettaja keskeytti heti minun laulamisen, piti pienen tauon ja sanoi, että Risto saa lähteä nyt kotiin ja muut jäävät harjoittelemaan laulamista, kun ainoastaan Risto aloitti laulamisen.

Arvatkaapa, oliko minulla hyvä mieli, kun muut jäivät laiskanläksyjä opettelemaan ja minä pääsin kotiin.  [:-I] [:-)] :-)) [RULES] [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #51 : 20.10.06 - klo:12:42 »

Risto,kannatti siis olla ekana siinä laulun aloituksessa  [:41] pääsithän lähtemään kotiin muiden jäädessä jatkamaan lauluharjoituksia.
Kirjattu

mammamia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 997
  • Täl puol jokke
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #52 : 20.10.06 - klo:13:02 »

Pihinä-kuoro on meille hengityssairaille  perustettu kuoro, jossa opetellaan
laulun avulla hengittämään oikein. Ja arvatkaa vaan, kuinka hauskaa meillä on.

Kouluajan laulumuistoistani tuli mieleen seuraava tapaus. Asuimme maalla ja olin
6 vuotias, kun pääsin isoveljeni kanssa kouluun ns. kuunteluoppilaaksi ekalle luokalle.
Olin käynyt koulua 2 viikkoa  ja kovasti pidin siitä. Opetajaná meillä oli syvästi
uskonnollinen Agda-opettaja. Meillä oli laulukokeet ja kaikki lapset lauloivat kauniita
virsiä tai kansanlauluja Ja kun tuli minun vuoroni Lauloin kirkkaalla lapsen äänellä: ...Puiston
puut huminoi, taivaan kuu hopeoi, etkä vielä sä viipyä voi? Viisi pientä minuuttia minulle
suo, onnellemme suuren hetken merkitsee tuo. Ystäväin, jos vain jäät, maailman ihanuus. mahtua
voi vain viiteen minuuttiin....(se oli joku sen ajan iskelmä-renkutus).  Ja voi, voi,
opettaja oli haljeta kiukusta ja huusi kuin pieni hinaaja:ULOS!!! Äläkä tule enää tänä vuonna tähän kouluun!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja niin sain potkut koulusta. Enhän minä tyttöraukka ymmärtänyt,
ettei laulukokeissa saa ISKELMIÄ laulella. (kauheaa, jäiköhän tästä minulle joku trauma?)  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #53 : 20.10.06 - klo:13:36 »

Risto ja mammamia  [:-DD] onpas teillä ollut kokemuksia.
Ristolle voisi sanoa, että eikös laulaminen olekin kannattavaa ja mammamialle ihan toisin päin  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #54 : 20.10.06 - klo:13:39 »

Risto ja mammamia  [:-DD] onpas teillä ollut kokemuksia.
Ristolle voisi sanoa, että eikös laulaminen olekin kannattavaa ja mammamialle ihan toisin päin  [:-DD]

Reippaita laulajia kumpikin, toinen pääsi ja toinen joutui koulusta pois.  :-))
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #55 : 20.10.06 - klo:13:57 »

Risto ja mammamia  [:-DD] onpas teillä ollut kokemuksia.
Ristolle voisi sanoa, että eikös laulaminen olekin kannattavaa ja mammamialle ihan toisin päin  [:-DD]

Reippaita laulajia kumpikin, toinen pääsi ja toinen joutui koulusta pois.  :-))

Yhdynpä kahden edellisen kirjoittajan mielipiteeseen tuosta mammamian laulukokemuksen kommentista.Ikävästi kävi pienelle tytölle laulettuaan ensin niin kauniin laulun.Poispotkituksi joutui tyttö pieni koulusta  [:-(]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #56 : 20.10.06 - klo:14:09 »

Kaikenkaikkiaan koulun laulukokeista varmaan monella on kauhukokemuksia. Kun olemattomalla lauluäänellä piti esiintyä koko luokan edessä, minulle siitä on ainakin jäänyt epämiellyttävät muistot.  [:-(]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #57 : 20.10.06 - klo:14:16 »

Tiina,samanlaiset kauhukokemukset on minullakin koulun laulukokeissa laulamisesta  :-O Luokan edessä opettajan vahtiessa vieressä piti yrittää laulaa  [:41] Ja ääni salpautui väkisinkin jonnekin kurkunpäähän,ainakin kerran muistan näin tapahtuneen.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #58 : 20.10.06 - klo:14:20 »

Tiina,samanlaiset kauhukokemukset on minullakin koulun laulukokeissa laulamisesta  :-O Luokan edessä opettajan vahtiessa vieressä piti yrittää laulaa  [:41] Ja ääni salpautui väkisinkin jonnekin kurkunpäähän,ainakin kerran muistan näin tapahtuneen.

Ei onneksi tarvinnut laulaa luokan edessä. Omalta paikaltaan sai sen tehdä. Sitten kun vauhtiin pääsin, niin "Mä oksalla ylimmällä"-laulusta taisi mennä useampi säkeistö. Tytöt ja pojat sitten lauloivat eri aikaan. Tyttöjen ollessa vuorossa herrahenkilöt häädettiin luokasta ulos. Ja tietty päinvastoin myös.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Karaoke-gallup
« Vastaus #59 : 20.10.06 - klo:14:41 »

Meidän piti laulaa luokan edessä ainaskin kansakoulun ekalla, ja se oli hirveä kokemus! Mähän OLEN aiemmin kärsinyt kauheasta esiintymisjännityksestä ihan tuonne yli kolmikymppiseksi asti. Laulukokeet oli kauheita! Nyttemmin jännitys on lieventynyt.

Mutta sitten oppikoulussa olikin armelias opettaja ja me saatiin yksi kerrallaan laulaa luokan siivouskomerossa opettajan kanssa kahdestaan.  [:-DD] Lauloin useimmiten "Läksin minä kesäyönä käymään".  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.266 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.