Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Köyhää on ruuantarjonta linnuille talvella täällä vrt. Belgiaan  (Luettu 345 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

No jopas oli tarjontaa! Valinnan vaikeus tulis, jos näitä täälläkin olis  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka

Olipa paljon kaikenlaista tarviketta. Siilin kotikin näytti olevan.
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas

Tinttiruokien Market  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Oli joo mahtava arsenaali jos vaikka mitä [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Tuo vaan ottaa aivoon kun edelleen noita nailonverkkoja käytetään paljon noissa siemen ja pähkinäjutuissa. Luulis jo kaikkien tietävän että linnut voi takertua niihin jaloistaan kiinni. [:-(]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa

Tuollaista isoilta linnuilta suojaavaa ruokinta-automaattia kaipaisin. Täällä kymmenpäinen naakkalauma syö hetkessä kaiken.
Onko joku tuollaista tai vastaavaa täällä kaupoissa nähnyt ? Jos on, niin mistähän löytyis ?
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Tuollaista isoilta linnuilta suojaavaa ruokinta-automaattia kaipaisin. Täällä kymmenpäinen naakkalauma syö hetkessä kaiken.
Onko joku tuollaista tai vastaavaa täällä kaupoissa nähnyt ? Jos on, niin mistähän löytyis ?

Aika monet on tehneet itse aitaverkosta suojan ruokinta-automaattisysteemin ympärille. Verkon silmät vaan sen kokoisia että pikkulinnut pääsee hyvin ruokinnalle, mutta isommat linnut ei tunge itseään siitä läpi. Oliskohan meillä silmäkoko jotakin 50x70mm. Orava menee kyllä siitäkin läpi mutta ainakaan närhet ei mene.
Kirjattu

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa

Tälläistä verkkoa olen jo suunnitellut, jos ei valmiita ratkaisuja löydy. Harmi vaan, että sitä sellaista kanakoppiverkkoa ei saa ostaa kuin
usean metrin käsittävissä rullissa, oliko nyt 10 metrin  [:-I] Ei kokemusta, miten sellainen virheä aitaverkko taipuu ja löytyykö sopivaa " silmäkokoa "
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa

Tuo vaan ottaa aivoon kun edelleen noita nailonverkkoja käytetään paljon noissa siemen ja pähkinäjutuissa. Luulis jo kaikkien tietävän että linnut voi takertua niihin jaloistaan kiinni. [:-(]

Tää on tosi. Minäkin opin kantapään kautta että ei nailonverkkoja ja ei narussa roikkuvaa pähkinäpalloa tai makkaraa. Toista kertaa en halua nähdä hirttäytyvää tinttiä.
Tää oli kyllä mun oma moka. Laitoin jonkun lintumakkaran oksan yli naruun ja sitten kun naru kiertyi tuulessa niin tintti hirttäytyi siihen naruun  [:´(]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas

Tää on tosi. Minäkin opin kantapään kautta että ei nailonverkkoja ja ei narussa roikkuvaa pähkinäpalloa tai makkaraa. Toista kertaa en halua nähdä hirttäytyvää tinttiä.
Tää oli kyllä mun oma moka. Laitoin jonkun lintumakkaran oksan yli naruun ja sitten kun naru kiertyi tuulessa niin tintti hirttäytyi siihen naruun  [:´(]

Auts  [:´(]
Me ollaan kyllä käytetty niitä nailonverkoissa roikkuvia isoja makkaroita eikä vielä ole käynyt noin.
Täytyypä ennen ruokintakauden alkua miettiä mitä laittaa esille ja miten  [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Ja meillä takertui kerran sinitintti jalastaan kiinni siihen nailonverkkoon, ei päässyt omin voimin irti vaan Repen täytyi irroittaa poloinen. Onneksi oli viikonloppu ja oltiin paikalla ja onneksi huomasin sen melkein heti, jos olis viikolla tapahtunut niin raukka olis varmaan menehtynyt.
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Ne isot rasvamakkarat ei mahdu mihinkään valmiiseen telineeseen, eli mä olen pitänyt ne siinä punaisessa verkossa. Aika hyvinhän se "muuttaa muotoaan" makkaran pienetessä. Ne pienemmät rasvatangot, jotka sopii siihen metalliseen talipallotelineeseen, ei maistu meidän krantuille niin hyvin.  [:-I]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti

Ne isot rasvamakkarat ei mahdu mihinkään valmiiseen telineeseen, eli mä olen pitänyt ne siinä punaisessa verkossa. Aika hyvinhän se "muuttaa muotoaan" makkaran pienetessä. Ne pienemmät rasvatangot, jotka sopii siihen metalliseen talipallotelineeseen, ei maistu meidän krantuille niin hyvin.  [:-I]

Repe on taivuttanut itse metalliverkosta sille isolle rasvamakkaralle sellaisen putken johon se hyvin mahtuu.
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa

Repe on taivuttanut itse metalliverkosta sille isolle rasvamakkaralle sellaisen putken johon se hyvin mahtuu.

Meilläkin saattaisi jossakin olla kanaverkkoa.

Jostain syystä viime talvena oli rasvan (makkarat ja läski) menekki aika pientä. Menivätkö sitten liian kovaksi pakkasilla?  [:-I]

Sivu luotiin 0.302 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.