Zirni, mä tykkään vanhoista lehdistä
Löytyy kotiliesiä ihan kansissa pari vuosikertaa, oma ja isäni syntymävuodet
Niin ja sitten keräsin joskus vanhoja jalluja, syystä että oli Taben elämästä jatkona juttua.
Pitääkö korostaa, että se lehti oli silloin 60-luvulla kesympi kuin tämän päivän seiska
Ei tarvitse korostaa. Uskon, että kesympi oli. Olisipa hauskaa nähdäkin tuon ajan Jalluja... Ihan oikeasti siis!
Noita Kodin Kuvalehtiä olen säästänyt vain siksi, että niissä tuntui olevan kauhean paljon sekä ruoka- että käsityöohjeita. Joskus yritin mennä niitä läpi siten, että leikkasin parhaimmat talteen, mutta homma alkoi mennä siihen, että käsitöittenkin kohdalla piti usein repiä monia sivuja kokonaan irti ja talteen... Vaan tuollahan ne omina pinoinaan lojuvat... Mikä siis tarkoittaa sitä, että toisaalta ihan turhaan niitä säästelen...
Kun on vanhoja käsityölehtiäkin, joista esimerkiksi pitsineulemalleja ja virkkausmalleja löytyy vaikka kuinka!
Noissa 50-luvun Kotiliesissä muuten minun mielestäni hauskinta katseltavaa lienevät mainokset. "Kokeilkaa Tekin, kuinka kauniin ja pysyvän kampauksen saatte sillä ja sillä kiinnityssuihkeella"...
Taas auts. Jos
Risto sattusi näkemään... Kun tuolla ylempänä hän oli maininnut, että on tallessa vieläkin niitä kahvipusseista tehtyjä mattoja. Jotta millaisia...? Miten tehtyjä?