Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 24.9.2010  (Luettu 1393 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Perjantai 24.9.2010
« Vastaus #30 : 24.09.10 - klo:11:26 »

Hitsi kun löytäisi sen paprun, jossa selostettiin tämä meidän alueen putkiurakka oikein kunnon lakitekstillä. Siis mä purskahdin nauruun varmaan 10 kertaa sitä lukiessa! [:-DD] Sellaisia jättipitkiä lauseita, joiden loppuun päästyä ei oo enää aavistustakaan, mistä se alkoi.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #31 : 24.09.10 - klo:11:27 »

Sateista päivää Pohjanmaalta  [:-)]
Omppohillo on namia,pari vuotta sitten sain runsaasti omppuja sukulaiselta ja kyllä tuli hilloa ja omenapiirakkaa tehtyä.  [:-P]
Hauska video,oispa kiva ymmärtää mitä puhui.  :-))
Kaupanpuhtoon kohta lähdettävä ja sitten äitiliinille,jos veli ei ehdi.
Pirtsakkaa perjantaita pönttöihin.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 24.09.10 - klo:11:31 »

Mä teen omenoista hilloa silleen että pilkon omenat kuorineen pieniksi kuutioiksi ja sitten hillosokerin kanssa keitän, laitan vaniljaa ja kanelitangon mausteeksi. Siitä ei tule sosetta vaan omenat pysyy kuutioina kun ei liikaa keitä. Repe tykkää tuosta hillosta yli kaiken. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 24.09.10 - klo:11:49 »

Pehmiääkö ne kuoretkin keitettäessä?
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 24.09.10 - klo:11:53 »

Pehmiääkö ne kuoretkin keitettäessä?

Ei ne kuoret oikeastaan pehmene, mutta kun pilkon ne ihan pieneksi, noin 0,5cm kanttiinsa, niin ne ei mitenkään haittaa. Oikeastaan ne on vaan ihan maukkaita siinä hillossa eivätkä tunnu mitenkään ikäviltä. 
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 24.09.10 - klo:11:56 »

On siinä melkoinen homma, kun noin pieneksi pilkkoo. Mutta on siinä kuorimisessakin kyllä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 24.09.10 - klo:11:58 »

On siinä melkoinen homma, kun noin pieneksi pilkkoo. Mutta on siinä kuorimisessakin kyllä.

Kieltämättä siinä on hommaa mutta mitäpä sitä ei rakkaansa eteen tekisi :-)). Ja tuota hilloa mä keitän vaan sellaisen pienen satsin ja sitten omenasosetta lisäksi.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 24.09.10 - klo:12:03 »

Lainaus Tiinalta:"Kieltämättä siinä on hommaa mutta mitäpä sitä ei rakkaansa eteen tekisi"

Niinpä  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 24.09.10 - klo:12:06 »

Mä olen yleensä omput kuorinut ennen keittämistä.
Äsken sain pari kassillista omppuja. [:-)]  Voi jee, kun ovat hyvän makuisia ja näköisiä.
Nää on oikein soseeseen sopivia.  [:-)]
Mulle tuli aukko ajatuksille.  En muista, olenko keittänyt omput tavallisessa, vai hillosokerissa? [:-I]  Tavallinen ei ole ainakaan niin imelää, joten sitä olen varmaankin käyttänyt.
Siitä on jokunen vuosi, kun sosetta tein.
Kumpaako te olette käyttäneet?
Kanelia olen ripotellut keittämisen yhteydessä, mutta aika varovasti, ettei omenan maku tuhoudu.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 24.09.10 - klo:12:16 »

No niin. Kone kiinni ja matkaan äitiä katsomaan palvelutaloon, kahvitellaan sitten siellä siskon kanssa. Moi  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 24.09.10 - klo:12:21 »

Mä olen yleensä omput kuorinut ennen keittämistä.
Äsken sain pari kassillista omppuja. [:-)]  Voi jee, kun ovat hyvän makuisia ja näköisiä.
Nää on oikein soseeseen sopivia.  [:-)]
Mulle tuli aukko ajatuksille.  En muista, olenko keittänyt omput tavallisessa, vai hillosokerissa? [:-I]  Tavallinen ei ole ainakaan niin imelää, joten sitä olen varmaankin käyttänyt.
Siitä on jokunen vuosi, kun sosetta tein.
Kumpaako te olette käyttäneet?
Kanelia olen ripotellut keittämisen yhteydessä, mutta aika varovasti, ettei omenan maku tuhoudu.

Hillosokerilla mä tykkään tehdä, ei se ole sen makeampaa, siinä on vaan pektiiniä jotta soseesta tulee kiinteämpää. Ja siis toi hillo mitä minä teen, niin se ei ole sosetta, vaan sellaista hilloa missä on omenakuutioita. Omenasosetta tehdessä se että kuoritaanko omenat riippuu mun mielestä siitä, kuinka sen soseuttaa. Jos jollain sauvasekoittimella soseuttaa, niin sitten voi tietysti kuoria, mutta jos sosemyllyn läpi laittaa niin sittenhän ei tarvi kuoria eikä siemenkotiakaan poistaa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 24.09.10 - klo:12:46 »

Mä oon tehnyt ihan omanlaista sössöö.  :-))
Keitän omput pienessä sokerinesteessä ja kun ne on pehminneet, niin perunansurvojalla survonut.  Saa jäädä kokkareita joukkoon, jos niitä on tullakseen.  Työlästä hommaa, mutta tykkään.   [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 24.09.10 - klo:12:51 »

No joo, eihän noihin soseenkeittoihin mitään yhtä ja ainoaa systeemiä ole, jokainen tekee tyylillään :-)). Ja jos soseen pakastaa, niin eihän siihen tarvi sokeria laittaa ollenkaan jos ei halua.
Mutta ton mun hillon mä laitan lasipurkkeihin, ja se ei säily jos ei laita tuota hillosokeria tarpeeksi.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 24.09.10 - klo:12:55 »

Joo, mä teen pakkaseen.  Suoraan valmistusvaiheessa laitan soseen pakasterasioihin. 
Siis, toi on ihan mua itteeni koko hommeli.  [:-DD]
Eiköhän tää soseuttelu oo tässä!  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 24.09.10 - klo:13:13 »

Minun pitäis kekata mitä tekis jauhelihasta. Nyt löytyy kyllä monenmoista tavaraa kaapista, eilen illalla viimeks käynyt kaupassa tekemässä "suurostokset". Jauhelihawokkikin ois mahollinen. Voi olla, että päädyn ihan tavalliseen spagettikastikkeeseenkin. Hmmm.

Ei kun nyt tiiän! Mulla on kidney-papuja, teen jonkin sortin Chili con Carne -mukaelman!  [:-)]

Jauhelihaperunasoselaatikkokin ois onnistunut, mut ei oo maitoa eikä maitojauhetta.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.