Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 27.09.2010  (Luettu 494 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Maanantai 27.09.2010
« Vastaus #15 : 27.09.10 - klo:10:37 »

Eilen sain ihanan uutisen! [:37] Muistatte varmaan kun heinäkuun lopulla hehkutin siskon pojan häitä. Eilen kuulin että nyt siihen pikkuperheeseen on tulossa vauva [:37].

Koska on laskettu aika? Kyllä tulee Koluunkin erilaista elämää, kun saatte pikkuväkeä sinne  :-))
Onnittelut tulevalle isotädille!  [:30]

Kiitos, mä oon kyllä ihan täpinöissäni ja niin tuntui olevan mun siskokin, hänelle tämä on eka lapsenlapsi. Kiusasin mun siskoa ja sanoin että opetan vauvan sanomaan mua Tiina-mummoksi [:-DD]. Pääsiäisen tienoilla on laskettu aika, joten odotus on ihan alussa vasta. Taitaa olla ihan hääyön tulosta! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 27.09.10 - klo:10:37 »

Huomenta.
Juu, aurinko paistaa kirkkaasti.  Ilma on raikas ja kauniita värejä kaikkialla.
Tiina saikin iloisen uutisen, onnea!  Uskon, että sinä ja Repe saatte myös hoitovastuuta. Ihanaa.  [:-)]
Mulla palaa roput entisen puhelinliittymän kanssa.  Siitä ei meinaa päästä millään eroon. 
Laittoivat laskun, enkä saa yhteyttä, kysyäkseni mikä himskatti toi on. [:-/]
Laitoin heille postia, toivottavasti vastaavat. [:-I]
Rattoisaa päivää kaikille.  [:45] [:44]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #17 : 27.09.10 - klo:10:44 »

Aina nää ihanat, vapaat aamupäivät loppuu kesken! Kai se on laitettava kone kiinni ja lähdettävä liikkeelle!

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 27.09.10 - klo:12:38 »

Jari oli ostanut Lidlistä Inferno pizzaa. Tuli äsken syötyä  [NUT]  [HOT]

Oli aika hottia. Tykkään kyllä tulisestakin ruuasta, mutta tuo oli niin tulista, että se oli jo pahaa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #19 : 27.09.10 - klo:14:12 »

Mulla on niin paljon tekemistä ja ajateltavaa, että [NUT] [NUT] [NUT]
Oottelen pankkineuvojan soittoa just. Jätin soittopyynnön.
Enkä ees tiedä paljonko sitä lainaa pitäis hakea... vesi- ja viemäriputkien vedosta hinta-arviossa oli niin iso haarukka, että hups, enkä vieläkään tiedä paljonko se loppujenlopuksi kustantaa. Entäs kylppärin rakentaminen? Paljonko suunnilleen kustantaa ihan "normaalit" matskut wc/kylppäriin, jonka koko on noin 2,5m x 1,40m? Siis kaakelit, PÖNTTÖ [:-DD] , lavuaari, suihku (ei suihkukaappi), peilikaappi... Ei mitään koristeellista krumeluuria vaan suht perusjutut. Osaaks kukaan läntätä suuntaa-antavaa arviota. Joo ja OVI! Paljonko ovet maksaa?  [:-DD] Mä en ole koskaan ostanut ovea. [:-DD] Siis ihan vaan suuntaa-antavaa arviota... Toki mun remonttimies osaa arvioida, mutta viimeksi ei siitä puhuttu vielä. Oisin utelias kuulemaan jotain arviota pönttöläisiltä. Siis vain materiaalit.

Sit räknäämään summa summaarum, että osaa sanoa jotakin pankkineuvojalle. [NUT]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 27.09.10 - klo:15:07 »

Mulla on niin paljon tekemistä ja ajateltavaa, että [NUT] [NUT] [NUT]
Oottelen pankkineuvojan soittoa just. Jätin soittopyynnön.
Enkä ees tiedä paljonko sitä lainaa pitäis hakea... vesi- ja viemäriputkien vedosta hinta-arviossa oli niin iso haarukka, että hups, enkä vieläkään tiedä paljonko se loppujenlopuksi kustantaa. Entäs kylppärin rakentaminen? Paljonko suunnilleen kustantaa ihan "normaalit" matskut wc/kylppäriin, jonka koko on noin 2,5m x 1,40m? Siis kaakelit, PÖNTTÖ [:-DD] , lavuaari, suihku (ei suihkukaappi), peilikaappi... Ei mitään koristeellista krumeluuria vaan suht perusjutut. Osaaks kukaan läntätä suuntaa-antavaa arviota. Joo ja OVI! Paljonko ovet maksaa?  [:-DD] Mä en ole koskaan ostanut ovea. [:-DD] Siis ihan vaan suuntaa-antavaa arviota... Toki mun remonttimies osaa arvioida, mutta viimeksi ei siitä puhuttu vielä. Oisin utelias kuulemaan jotain arviota pönttöläisiltä. Siis vain materiaalit.

Sit räknäämään summa summaarum, että osaa sanoa jotakin pankkineuvojalle. [NUT]

Tosi pahan pistit!

Meillä oli yhdessä kämpässä kosteusvaurio ja kaikki se, mitä kaakeleiden ALLE tuli, maksoi enemmän kuin Teesin tarjouskaakelit.
Seinä purettiin tuulensuojalevyyn asti. Sitten sinne tuli havuvaneria ja kosteiden tilojen kipsilevyä niin ja villaa johonkin väliin. Taloyhtiön isännöitsijä katsoi niitä tummuneita villoja, että ette kai te aio noita heittää pois  [:-//]  No, maksettiin ihan itse uudet villat, kun asenne oli tuollainen. Mokoma typerys. Taloyhtiö kustansi vain vedeneristysmateriaalit.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 27.09.10 - klo:15:11 »

Sus, tässä saattaa olla hintatietoja ainakin sinne päin: http://www.kylpyhuone.com/Kustannuksista.htm

Meillä oli siis purettavana ja uudestaan laitettavana sekä sauna että kylppäri ja rahaa meni kaikkiaan 60 000 markkaa.
Siskon silloinen hevonen lainasi osan ja isältä saatiin. Kyllä muuten oli kauheat stressi-vatsakivut, kun remppaa tehtiin ja lopullista hintaa ei tiedetty. Pidemmän aikaa pari haarukallista ruokaa sai vatsaan järkyttävän kivun.  :-O [:´((]

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 27.09.10 - klo:15:27 »

Uuffaffaa... Kiitti Kaija, kattelen kohta tuota linkkiä. Paneeliseinät puretaan ja siihen päälle sitten uutta vaan. Ai niin, LATTIALÄMMITYS tulee. Eli kaakeleiden ja laattojen aluset tosiaan tulee maksamaan enemmän kuin laatat. Ja ne vesitiivisteethän kylppärissä täytyy olla aivan mahdottoman hyvät... jne.

Muistan kuulleeni (markoissa) jotain sellaista summaa joskus kuin 30 000 mk. Eiköhän se tuohon suuntaan mene.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 27.09.10 - klo:15:37 »

Mulla ei noista kustannuksista ole mitään kokemusta, mutta tosiaan, nykyään on niin paljon homevaurioita että eristyksissä kannattaa olla huolellinen ja käyttää ammattimiestä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #24 : 27.09.10 - klo:15:40 »

Taitaa olla paras lähteä koiran kanssa pitkälle lenkille, vähän on tuuli itsellä sellainen.
Onneksi ilma on koree.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 27.09.10 - klo:15:49 »

http://www.kylpyhuone.com/Kustannusarvio.htm

Hitsi tää oli hyvä. Siinä pystyi laskemaan kustannusarviota, mulla tuli n. 5000 euroa, sehän on tuo 30 000 mk. Ainoa, että lattialämmityksestä siellä ei kysytty. Tuohon kun vähän lisää, niin eiköhän se ole siinä...

Kiitos vielä Kaija!
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 27.09.10 - klo:16:42 »

Meillä oli siis purettavana ja uudestaan laitettavana sekä sauna että kylppäri ja rahaa meni kaikkiaan 60 000 markkaa.

Kerran, kun omistin omakotitalon, niin siihen piti rakentaa vessan yhteyteen kylppäri.
Siis tämä oli täysin uudisrakentamista, mutta kaikkinensa se maksoi noin 10 000 euroa.
Itse tekijät olivat talkoolaisia ja saivat vain pientä matka- ja kulukorvausta. Mitään ihmeempää tuohon ei tullut, eikä edes pönttöä uusittu. Kipsilevyt, kosteussuojat, kaakelit, viemäröinti jne. Sitä en kyllä muista, että oliko tuossa 10 000 mukana vielä runkoviemärinkin uusiminen, kun kunta vaati meitä sen uusimaan omalla kustannuksella tietysti.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #27 : 27.09.10 - klo:16:44 »

Kuulostaa kyllä siltä, että siinä on runkoviemärin uusiminen mukana...
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #28 : 27.09.10 - klo:20:07 »

Mukavia uutisia Tiinalla  [:30]

Kaunis kuulas syyspäivä takana, töistä tullessa kävin parin pellon reunassa katselemassa lintuja.
Tänään ei ollut täällä Hämeessä muuttoa näkyvillä, eilen sen sijaan kuului myös täällä kaakatusta ja näkyi hanhia sekä kurkia  [:-)]

Susulla remonttikustannusten laskeskelua, ei käy kateeksi.
Meillä tulee varmaan kanssa pesuhuone- ja saunaremontti muutaman vuoden päästä.
Viime syksynä tehtiin kattoremonttia.

Mukavaa Maanantai-iltaa ja alkavaa viikkoa  [:-)]

Vähän tuli kirj.virhettä, joka korjattu
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #29 : 27.09.10 - klo:23:53 »

Meillä ainakin kustannusarviot ovat heittäneet häränpyllyä.
Ja arvatkaa mihin suuntaan  [:-//]
Keittiön kaapistot maksoivat minkä pitinkin mutta työ sitten kaksinkertaistui (hieman ylikin).
Yllärinä kullankallis sähkömies touhusi ja sai miltei samanverran lisää.

Nyt keskustellaankin että miten ihmeessä AMMATTIMIES kuluttaa YHDEN listan laittamiseen KOLME tuntia, ja ns. kotelon, johon tuli neljä kalustelevysoiroa kiinnitettynä,  YHDEKSÄN tuntia.  Noiden levyjen kiinnitys olisi minulta ehkä vienyt sahaamisineen ilman ammattivälineitä muutaman tunnun, mutta heillä on vehkeet joilla sahataan ja silti.
Listan kiinnitän suoraan seinään muutamassa minuutissa,  muutamalla naulalla.

Nyt sitten vielä kesken osa noiden lämpöpattereiden asennuksesta. Ylläri varmaan odottaa niistäkin  [:-(]

Mukava lukea kivoja uutisia. Että Tiinasta tulossa TÄTI   [:-)]  Onnea tulevalle tädille. Taitaa siitä pikkuisesta tulle oikea lellikki  [:37]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.