Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 29.9.2010  (Luettu 1233 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: Keskiviikko 29.9.2010
« Vastaus #30 : 29.09.10 - klo:14:33 »

Söpö ku sika pienenä  [:-DD] [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #31 : 29.09.10 - klo:14:41 »

Mä tulin tas niin huonolle tuulelle, mulla meinaa olla niin hankalaa meidän äidin kanssa ettei oo tosikaan. [:-(]

[:30]

Mulla on mummon kanssa, sama juttu.  [:-(] Kun ihmiseltä välillä katoa elämästään
50 vuotta, niin se on ihan turha yrittää selittää, että nyt on vuosi 2010, eikä eletä
viiskytlukua. Niin monet sukulaiset ja tutut ovat kuolleet, mutta mummolle ihmisten kuolema
tulee, silloin aina, uutena tietona.  [:-(] Esim. Sitä hän usein ihmettelee, että miksi ei hänen oma äitinsä käy
koskaan tervehtimässä.  [:-(] Kerro nyt siinä sitten aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, ikävät uutiset  [:-(] [:-(]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 29.09.10 - klo:14:58 »

Kiitos Minni halauksesta. [:-)]

Ikävältä kuulostaa tuo sinunkin mummosi tilanne. Varmasti on itsellesikin henkisesti raskasta tuo läheisen muistamattomuus ja se että joutuu noita ikäviä asioita kerta toisensa jälkeen toistamaan.

Meillä ei äidillä ole niinkään muistamattomuutta, vaan sitä että mitkään käytännön taidot ja asioiden ymmärrys ei ole hallussa vaikka hän itse niin luulee. [:-(]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 29.09.10 - klo:14:59 »

Tiinalle ja Minnille  [:30]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #34 : 29.09.10 - klo:15:02 »

Tiinalle jaksuja äitiliinin kanssa ja Minnille myös mummoliinin kanssa!!!

Kylläpä tuli hyvä mieli tuosta Marleenan kuvasta  [:35]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #35 : 29.09.10 - klo:15:07 »

Mä tulin tas niin huonolle tuulelle, mulla meinaa olla niin hankalaa meidän äidin kanssa ettei oo tosikaan. [:-(]

Tsemppiä Tiina! Tiedän, tiedän tunteen.
Meillä on äiti nyt vanhainkodissa, joten jokapäiväinen elämä on meidän osalta helpottunut.
Ilkeästi voi joku ajatella, että hyi, mitä lapsia, mutta sellainen henkilö ei sitten tiedä näistä jutuista mitään. [:-(]
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 29.09.10 - klo:15:11 »

Meillä on äiti nyt vanhainkodissa, joten jokapäiväinen elämä on meidän osalta helpottunut.
Ilkeästi voi joku ajatella, että hyi, mitä lapsia, mutta sellainen henkilö ei sitten tiedä näistä jutuista mitään. [:-(]

Tsempit ja halaukset Lauralle, Tiinalle, Minnille ja Inkelle ja teille, jotka olette samassa tilanteessa!  [:30]
Mun pitää lähteä tyhjentämään alzheimeriä sairastavan tätini asunto [:-(]
Hän pääsi erittäin ihanaan perhekotiin Paltamoon, tilanne on ihan uusi, toivotaan, että kaikki menee hyvin!
« Viimeksi muokattu: 29.09.10 - klo:15:28 kirjoittanut Marfa »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 29.09.10 - klo:15:16 »

Kiitos kaikille myötätunnosta [:-)], ootte niin ihania kun aina saa tukea kun sitä tarvii.

Näin se on Laura, jos ei itsellä ole kokemusta niin ei tosiaankaan tiedä kuinka rankkaa läheisen vanhuksen kanssa voi olla. Täällä pöntöllähän meitä on kyllä aika monta jotka kamppailee, tai ovat kamppailleet tämän saman asian kanssa. Ihan viime päivinä on siskoni kanssa mietitty että täytyisiköhän meidänkin jo kohtapuoliin täyttää hakemus että äiti pääsisi vanhainkotiin. Jonot on pitkät, joten aikaa siinä joka tapauksessa kuluisi vielä pitkään ennenkuin äiti sinne edes pääsisi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 29.09.10 - klo:15:23 »

Tiina, mun neuvoni on, että toimikaa nyt. Mun tätini kohdalta me katselimme tilannetta liian pitkään, joten tässä oli kurjiakin juttuja ja edelleen on auki maistraatin päätös edunvalvojasta.
« Viimeksi muokattu: 29.09.10 - klo:15:26 kirjoittanut Marfa »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #39 : 29.09.10 - klo:15:24 »

Taas on päivän sädetykset otettu.
Kävin myös fysioterapiassa. Selässäni on niveltyrä (olikohan tuo oikea sana???), mutta siis sama juttu kuin aikoinaan kaularangassa. Menee kyllä itsekseen ohi, mutta on varsin kivulias. Sain ohjeiksi kaksi liikettä, joita sitten teen päivittäin. KUn kipu saadaan kuriin, aloitetaan vatsa- ja selkälihasten kiinteyttäminen. Lieneeköhön mahdoton tehtävä..... :-O
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 29.09.10 - klo:15:25 »

Jaksamista teille kaikille, jotka kamppailette omaistenne muistamattomuuden kanssa.  [:30] [:30] [:30]  
Oikeeseen saumaan mulla oli fysikaalinen.  Vaikka teot oli rankkoja, niin mieli keveni puolella.  On niin hyvä olla. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 29.09.10 - klo:15:27 »

Siga oli magee!  :-))
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 29.09.10 - klo:15:32 »

Oikeeseen saumaan mulla oli fysikaalinen.  Vaikka teot oli rankkoja, niin mieli keveni puolella.  On niin hyvä olla. [:-)]

Kiva kuulla hyvän mielen viestiä Kaarin  [:5]
 [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 29.09.10 - klo:15:36 »

Minä haluan ja toivottaa kaikille rakkaiden lähimmäisten kanssa kamppaileville jaksamista.
Ei ole todellakaan helppoa nähdä esim. omien vanhempien muuttumista aivan toisiksi mitä
ovat ennen olleet.
Kyllä itsekin jotain samankaltaista voin allekirjoittaa oman 88 vuotiaan äitini kohdalta.
Äiti joka aina on ollut hyvin suvaitsevainen ja nähnyt kaikissa asioissa vain  hyvää nyt
on muuttunut sellaiseksi, että arvostelee ihmisiä tv:ssä, naapureita jopa omia lapsenlapsiaan..
ja tämä on niin vieras ja kummallinen asia ymmärtää, että välillä ja miettii mitä siellä pään
sisällä oikein tapahtuu. [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 29.09.10 - klo:16:19 »

Anteeksi, kun minä täällä hehkutan.
Soittivat äsken pankista ja kertoivat tehneen virheen.  Kahvipaketilla lupasivat sen korvata.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.