Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.11.10 maanatai  (Luettu 770 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 1.11.10 maanatai
« Vastaus #15 : 01.11.10 - klo:11:56 »

No jo on hidasteita Susun remonttirumbassa.  [:-/] [:-I] Oishan se kiva, jos asiat hoituisivat joustavammin. Ettei tarttis kymmentä kertaa soitella yhdestä ja samasta asiasta.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 01.11.10 - klo:11:59 »

Viime viikolla kippasin Pirkan perunasipulisekoituksen astiaan, niin niistä osa oli punaisia.  Luulin perunoiden oikeesti olevan punaisia, mut hetken kun sulivat, muuttui punaisuus nesteeksi.  Olikohan niissä mehua, tai jotain vastaavaa? [:-I]  En maistanut.
Ihmettelin, kun pussissa oli reikiä.  Muuten oli siisti, joten minulta ei ole voinut potut mehustua.
Kysäisin Pirkalta.  Kyllä hekin ihmettelivät.  Kovasti pahoittelivat asiaa ja pyysivät heittämään pussin menemään.
Reijät kuuluu pusseissa ollakin, etteivät homehdu!  :-O (pakkasessako?)
Hyvittivät tuotteen.
Pikkasen jäi oudoksi toi asia...

Joku kysyi Pirkan kysymyspalstalla kans tuota että miks pakastetuotteiden pusseissa on reikiä ja siinä vastattiin että ne on sen takia että niistä pusseista poistuu ilma kun ne pakataan laatikoihin, mahtuu enenmmän.

Joskus kun olen tehnyt perunasta (siis itsekuorituista) suikaleita, niin jos niitä ei laita heti kylmään veteen, niin nehän alkaa mennä punaiseksi, tai no oikeastaan mun mielestä enemmänkin ruskehtaviksi. Mutta oliskohan tuossa ollut samasta asiasta kyse että alkoivat sulaessaan ilman vaikutuksesta tummua. Tai sitten olivat tummuneet jo tehtaalla ennen pakastamista.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 01.11.10 - klo:12:33 »

Tiina, ne perunat oli punaisia jo kaadettaessa astiaan.  Eikös joku perunalajike ole punainen?  Aattelin, että oisko olleet niitä?  Mut sit kun se puna muuttui nesteeksi, heräs mielenkiinto.  Yritin haistella sitä punaista, mut sipulin haju oli niin voimakas, ettei erottunut muita tuoksuja.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 01.11.10 - klo:12:35 »

Nyt tuli mieleen, että oisko voinut olla verta?  Mitenkähän ne perunat suikaloidaan?
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 01.11.10 - klo:12:44 »

Nyt tuli mieleen, että oisko voinut olla verta?  Mitenkähän ne perunat suikaloidaan?

Oliko ne kotimaisia? Uskoisin, että jos jonkun henkilökuntaan kuuluvan sormi olisi suikaloitunut mukaan, olisivat poistaneet koko erän markkinoilta  :-O
Ainakin näissä isoissa kotimaisissa firmoissa, kuten meillä, ollaan todella tarkkoja, ettei mitään epämääräistä pääse myyntiin. Ulkomaalaisiin tuotteisiin en sitten niin vakaasti luota  [:-I]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 01.11.10 - klo:12:47 »

Just ajoi hieno autosaattue mun liikkeen ohi [KIPPIS]. Edellä meni kolme poliisiautoa, sitten pari mustaa autoa ja sitten iso musta auto missä oli Ruotsin lippu keulassa ja kyydissä Prinsessa Victoria ja Prinssi Daniel ja viimeisenä vielä pari poliisiautoa. Sibeliustalolle olivat matkalla. Hieno ja juhlallinen näky!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 01.11.10 - klo:12:51 »

Tiina, ne perunat oli punaisia jo kaadettaessa astiaan.  Eikös joku perunalajike ole punainen?  Aattelin, että oisko olleet niitä?  Mut sit kun se puna muuttui nesteeksi, heräs mielenkiinto.  Yritin haistella sitä punaista, mut sipulin haju oli niin voimakas, ettei erottunut muita tuoksuja.

Punakuorisetkaan perunat ei ole punaisia muuta kuin kuoreltaan, itse peruna on vaaleaa. Ajattelen kyllä edelleen että ne on varmaan tehtaalla jotenkin saaneet ilmaa ja siitä tummuneet.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 01.11.10 - klo:12:58 »

Maanantai tervehdys.Just äsken tulin kotiin ja kylläpä Sibbetalolle valui porukkaa.
Helikoptereita lentelee taivaalla, että on kyllä jotenkin suuren juhlan tuntua.

Tiinan lauantai juhlat menivät  hyvin ...(kuulemma)  ja mitali on nyt arvoonsa kuuluvalla paikalla :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 01.11.10 - klo:13:07 »

Johan myö jaaritetaan yksistä perunoista!  [:-DD]
Tiina, ne tummuneet perunat ovat ihan erilaisia.  Ne oli normaaleja perunoita, mutta päälle oli jotain punaista jäätynyt, joka sulaessaan muuttui nesteeksi.
En osaa paremmin sitä kuvata. [:-)]

Asiasta toiseen.  Tiina Onnea oikein paljon saamastasi kunniasta - mitalista.  [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 01.11.10 - klo:13:16 »

Tiinan lauantai juhlat menivät  hyvin ...(kuulemma)  ja mitali on nyt arvoonsa kuuluvalla paikalla :-))

Juu, juhlat meni kivasti, ruoka oli aivan taivaallisen hyvää.
Oli vaan siten ihan outo juttu kun la-su yönä mulle nousi kuume, en tiedä että tämä flunssako sen aiheutti vai mikä. Tulin sieltä juhlista klo 23 kotiin ja kävin melkein heti nukkumaan, reilun tunnin päästä kuitenkin havahduin että mua paleli ihan kauheasti, oikein hytisytti vaikka olin tiukasti peiton alla. Ensin en tajunnut mikä oli, mutta sitten tunnustelin ihoani ja totesin että olin aivan älyttömän kuuma joka puolelta. Piti oikein nousta mittaamaan kuumetta ja sitä olikin 38,5 astetta. Otin kuumelääkkeen ja painuin takaisin pehkuihin, koko yön hikoilutti niin että pää oli märkänä, mutta kuume hävisi, eikä sitä sen koommin enää tullut. Oli kyllä tosi outo olo, koska mulla on ollut viimeksi kuumetta 33 vuotta sitten :-)) joten en oikein muistanut miltä se edes tuntuu.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 01.11.10 - klo:13:21 »

Kaimasi kertoikin, että ruoka oli hyvää ja juhlat olivat oikein onnistuneet,
kun poikkesin äsken 65v. päivä kukkia ostamaan.Meillä on illalla ystäväni sellaiset.

Mutta mikä ihmeen kuume sinulle yön aikana tuli.Onko olosi nyt jo entisenlainen.
Olisiko tällä juhlakaluna ololla asiaan mitään osuutta :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 01.11.10 - klo:13:24 »

Olo on nyt ihan normaali paitsi että flunssa jatkuu nyt vielä jonkinmoisena. [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 01.11.10 - klo:13:27 »

Se kestää, siis flunssa.Itsellä se on alkanut syyskuussa ja jatkuuuuuuu...edelleen.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 01.11.10 - klo:13:42 »

Talvilintulaskennasta kotiuduttu jo tunti sitten.
Kyllä metsien kaatuminen myrskyssä näkyy romahduttavasti lintujen (ainakin tiettyjen lajien määrissä).
Yhteensä näin 28 lajia ja 598 yksilöä. Kävelyä tuli noin 10 km.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #29 : 01.11.10 - klo:15:42 »

Tänään on mulla maanatai, ettäs tiiätte ja huomenna voi olla vaikka tiitai, jos joku ei herää ennen mua  [:-DD]
Sujui sutjakasti hommat tänään, vaikka luulin että takeltelen vielä ja pääsin ajoissa pois, siis päivänvalolla.
Nyt lähden viemään hampaita vanhainkotiin  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.199 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.